Gå til innhold

[Løst] GamingPC 10-15K Intel GeForce

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge gått med tanken på å kjøpe en skikkelig pc, og har nå fått fingeren ut. Jeg tenker hovedsaklig å spille på denne pcen, men andre bruksområder kommer sikkert etterhvert kan jeg tenke meg.

Bare for å nevne det så har jeg null peiling på hvordan det fungerer å bygge pc osv. Vil det da være hensiktsmessig for meg å bestille deler og prøve å sette sammen? Hva er sjansen for å rote det til?

Jeg ser for meg at pcen koster mellom 10-15000 og overklokking tviler jeg på at kommer til å hende ettersom jeg har null ide hvordan det gjøres og egentlig hva det er. Jeg har veldig lyst at pcen kjører det meste på high/max, er det mulig med dette budsjettet? Og jeg har hørt om noe som heter kjølepasta, er det noe jeg trenger?

Er dette et greit oppsett da, og visst jeg vil hive inn et tastatur, en mus og en skjerm, hva er bra da?

(Jeg vet heller ikke hvordan jeg ligger inn sånne lister, er dette riktig? Visst ikke, kan noen gi meg en pekepinn på hvordan det gjøres?)

Tusen takk for alle svar! :)

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=eacc878adc084e9aa57f747390ad1d52

Endret av Brynsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint oppsett det der! Men jeg ville byttet ut strømforsyningen med HX 650W, da den er produsert av Seasonic, imotsetning til HX 750W som er lagd av Channel Well. Minnebrikkene du har valgt er til bærbar. Vengeance LP-minnebrikkene er fine. Kjølepasta følger med Hyper 212 Evo. Ville nok også byttet ut harddisken med 2TB-versjonen, siden prisforskjellen er såpass liten.

Denne Thor-skjermen er billig og bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Listen din ser veldig bra ut nå! Stemmer at Seasonic holder mye høyere kvalitet enn Channel Well. Ikke det at sistnevnte er direkte dårlig, bare ikke helt i samme klasse. SO-DIMM er for bærbare, ja. Vil du få det litt billigere kan du bytte ut skjermkortet med dette, og strømforsyningen med denne (også Seasonic). Det vil nok støye litt mer, men du sparer til gjengjeld 1500kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...