AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 hei! jeg og to venner krøp under et gjerde til et offentlig utendørs svømmebasseng og tok oss et kjapt nattbad. vi var der i kanskje 10 minutter, så kom securitas når vi var på vei opp fra vannet. hvor stor bot kan vi vente oss? vi var ikke vanskelige, og ingen var spesielt fulle, kun eventyrlystne Anonym poster: 7c3e8a5357cc260d43e56c1b82531a8b Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hva skjedde etter at Securitas kom? De har da ikke noen myndighet til å gi bøter? Med mindre de ringte politiet for assistanse, så skulle det vel bli 0 kr. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Vitnet Securitas til at dere badet? Finnes det bevis at dere spesifikk var i bassenget? Eller var dere kun våte, uten at noen så dere i bassenget? Jeg tror ikke dere badet engang. Dere skal ikke betale noe. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Det samme hendte med meg for ett par år siden. Securitas anmelder dette til politiet, hvis eieren vil dette. Boten på dette varierer fra 10000-20000kr, vi fikk en bot på 12500kr vær:( Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 har de ikke? de fikk se ID'en vår og noterte seg hvem vi var vertfall, så jeg tenkte de kanskje tok dette videre? eller kan de ikke gjøre det? Anonym poster: 7c3e8a5357cc260d43e56c1b82531a8b Vitnet Securitas til at dere badet? Finnes det bevis at dere spesifikk var i bassenget? Eller var dere kun våte, uten at noen så dere i bassenget? Jeg tror ikke dere badet engang. Dere skal ikke betale noe. de kom når vi var på vei opp fra bassenget, en på land, en i stigen, og en var fremdeles uti. de hadde sett oss på kamera, og kom med en gang Anonym poster: 7c3e8a5357cc260d43e56c1b82531a8b Vitnet Securitas til at dere badet? Finnes det bevis at dere spesifikk var i bassenget? Eller var dere kun våte, uten at noen så dere i bassenget? Jeg tror ikke dere badet engang. Dere skal ikke betale noe. de kom når vi var på vei opp fra bassenget, en på land, en i stigen, og en var fremdeles uti. de hadde sett oss på kamera, og kom med en gang Anonym poster: 7c3e8a5357cc260d43e56c1b82531a8b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Vitnet Securitas til at dere badet? Finnes det bevis at dere spesifikk var i bassenget? Eller var dere kun våte, uten at noen så dere i bassenget? Jeg tror ikke dere badet engang. Dere skal ikke betale noe. de kom når vi var på vei opp fra bassenget, en på land, en i stigen, og en var fremdeles uti. de hadde sett oss på kamera, og kom med en gang Anonym poster: 7c3e8a5357cc260d43e56c1b82531a8b Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Det er eieren av bassenget som bestemmer om de vil anmelde det eller ikke, Eieren får nok beskjed om hva som har skjedd til mandag og da vil de bestemme seg for hva de vil gjøre med saken. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Vekteren har kun borgers rett - felles for samtlige borgere - i tillegg til eiers rett, som altså er eier av området dere tok dere inn på. Vekteren har i prinsipp ikke lov til å legge en eneste finger på dere med mindre han griper dere på fersk gjerning i en straffbar handling som kan gi strafferamme på 6 måneder eller mer. I så tilfelle kan han fysisk holde dere igjen til politiet ankommer. Dette heter for sivilarrest og er tilgjengelig for alle, og ikke bare vektere. Han eller hun har heller aldri rett til å kreve at dere viser legitimasjon; dette er forbeholdt politiet, og det samme gjelder bøtelegging. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Han eller hun har heller aldri rett til å kreve at dere viser legitimasjon; dette er forbeholdt politiet, og det samme gjelder bøtelegging. Selvfølgelig kan en vekter kreve det, men du er ikke pliktig etter loven til å vise. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Selvfølgelig kan en vekter kreve det, men du er ikke pliktig etter loven til å vise. Du har helt rett. Dårlig ordlegging fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå