johanne:) Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg skal skrive inn en sang på noteark, men vil gjøre det på pc. Sangen er egenskrevet, s jeg må gjøre det selv. Jeg lurer på hva slags program man kan lage/sette opp egne blekker/noter?? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 kan feks bruke et program som heter Guitar Pro, der skriver man tablaturer som automatisk blir gjort om til noter. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Sibelius og Finale er de profesjonelle alternativene, men koster flesk. Lurer på om ikke finale har det notepad-programmet som er gratis. funker greit det Lenke til kommentar
johanne:) Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 spiller selv piano, og skal skrive melodien på noter... Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg spiller keyboard, gitar og skriver mye av de låtene som bandet jeg spiller i fremfører. Jeg kjører alt i guitar pro. Noe notasjon er feil på trommene, men tror det har blitt rettet opp i den nye versjonen. Hvis du kan bruke noter (som ikke jeg kan) anbefaler jeg Sibelius, Finale eller Guitar Pro 6. Kan du ikke ordentlig noter så foreslår jeg heller Guitar Pro 5. Tro GP6 koster sånn typ 500 kr eller noe. Lenke til kommentar
johanne:) Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 helst noe som er gratis og enkelt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du kan f.eks bruke MuseScore: http://musescore.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå