Solapen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en filserver med Windows Server 2012 på. Jeg har tre disker i den også lurer jeg på en ting. Hvis vi ser bort ifra støy og strøm, er det lurest å ha på diskene hele tiden eller er det lurt å la de slå seg av etter 30 minutt i forhold til slitasje osv.? Jeg har lest at disker trives best i konstant temperatur. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 De som driver store serverparker sier at det absolutt beste for å oppnå lang levetid på disker er jevn temperatur. Eg har innstilit diskene mine til å stoppe etter en time uten aktivitet. Lenke til kommentar
Solapen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Så er det ikke da best å la de stå på hele tiden? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Det kommer vel litt an på kor stor andel av tiden de er i bruk. Eg har disker eg ikkje bruker på dagesvis, da tror eg det er best å slå de av. Dersom du har disker som er i bruk kvar einaste dag ville eg latt de gå heile tida. Endret 11. august 2013 av Dragavon Lenke til kommentar
Solapen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå