Gå til innhold

Stasjonær PC til bildebehandling ca 7000-8000kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det ca 10 år siden sist gang jeg var inne i hvilke komponenter som er gode, og hva som bør velges sammen. Jeg regner med at mye er endret siden den gangen...og jeg trenger deres hjelp!

Jeg er ut etter en stasjonær PC til hjemmebruk, som må kunne håndtere bildebehandling på en god måte. Den kommer aldri til å bli brukt til spilling, så dette er ikke et behov som trenger å hensyntas. Men det er viktig at skjermkortet kan støtte en høy oppløsning på skjermen. Alle skjermkort gjør kanskje det nå for tiden?

Jeg er villig til å legge inn 7000-8000kr på dette. Hvis noe bra kan skaffes til veie for mindre, er dette selvfølgelig også aktuelt... Jeg trenger ikke skjerm, mus, tastatur. Jeg har det fra før, men Windows vil jeg ha med. Jeg setter også veldig pris på en stillegående maskin. Jeg setter opp dette her, da jeg ikke vet hvor mye lyd dagens stasjonære PC-er typsik gir fra seg..

Jeg har bygget mange PC-er tidligere, men hvis det finnes noen gode ferdigbygde, eller om noen vet om noen tjenester for bygging, tror jeg at det er mest aktuelt å få den bygget nå.

Jeg ser for meg at en SSD disk for operativsystem og installasjon av applikasjoner er aktuelt + en "vanlig" harddisk til lagring av filer etc.

Kan noen hjelpe meg med forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...