Captain Kuijt Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Satt og prøvde å forklare en venn av meg hva lighting i spill er. Han spurte meg hva lightning er for noe, og siden jeg ikke helt vet hva det kalles på Norsk så brukte jeg Skyrim som eit eksempel der jeg viste fram ulike lighting mods og ENB. Tror han forsto etterhvert hva jeg mente, men hva kalles lighting på Norsk? Belysning eller skygger blir vel litt feil å bruke, blir det ikke? Slitsomt å måtte dra fram ein haug med screenshots og sammeligninger hver gang jeg får dette spørsmålet.. Endret 11. august 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Lighting er belysning. Lightning er lyn. I spel blir kanskje ordet brukt litt meir generelt, men det er jo snakk om det visuelle. Endre fargar, lysnivå, kontrast osv. Sidan fargar er lys så er det på ein måte lys alt i hop. 1 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Lighting er belysning. Lightning er lyn. I spel blir kanskje ordet brukt litt meir generelt, men det er jo snakk om det visuelle. Endre fargar, lysnivå, kontrast osv. Sidan fargar er lys så er det på ein måte lys alt i hop. Takk, det var et godt svar Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det var en tegneseriefigur som het Lyn Gordon. Til min forbauselse fikk jeg etter hvert greie på at han het Flash Gordon på engelsk. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Og hos svenskene heter han Blixt Gordon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå