Skogen321 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hei. Jeg har en PC jeg bytter litt deler på ca en gang i året, og idag fikk jeg en oppgraderingspakke fra komplett (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752348) samt en ny harddisk på 1tb (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...Page=2#reviews) Jeg har allerede 7950 grafikkkort og 550w PSU jeg har brukt i ett år nå som det ikke er noen problemer med. Så, jeg satte inn alle delene, min gamle Harddisk i SATA 1 og min nye i SATA 2. Det som skjer når jeg starter er at jeg kan kjøre i "vanlig modus" eller jeg kan feilsøke problemene, feilsøking har ikke har fungert hit til. Når jeg starter i vanlig modus får jeg frem en Bluescreen på ca 1 sek akkuratt slik at jeg ikke rekker å lese noe av feilmeldingen, før den rebooter automatisk igjen. Jeg har prøvd å reboote og endre på rekkefølgen og diverse i BIOS instillingene uten lykke. Jeg har også prøvd å kjøre begge diskene hver for seg, og i forskjellige SATA porter. Med min gamle disk får jeg bluescreen, og når jeg bare bruker min nye disk får jeg fram feilmeldingen "Reboot and select proper Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key." Jeg har en mistanke om at jeg har fått samme problem som beskrivet i produktanmeldelsene på Harddisken her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...Page=2#reviews. "Fikk denne hardisken med i min komplett gamer 680. Fungerte fint den pcen, men fikk ikke denne hardisken opp. Med andre ord, den fantes ikke. Kobla om alle ledningene jeg fant i pcen, men ingen ting hjalp. Skjønte til slutt at den ikke hadde noe navn. Måtte høyreklikke på Computor>>Manage>>Disk Management>>derfra måtte jeg rett og slett bare lage et shrinke den. Alt var supert da. Veldig fin harddisk dette here ja!" "Jeg hadde også problemet med at pcen ikke oppdaget disken. Jeg fikset det med å installere windows 7 på disken og boote med den. Så byttet jeg tilbake til den originale disken jeg vanligvis booter med. Så formaterte 1tb hardisken. Da oppdaget pcen disken og den var også tom." 2 av flere anmeldelser, har prøvd det jeg kan får å få den til å funke. Koblet den også opp på min brors masking (vi har samme hovudkort og prossesor) og fikk samme problem der. Noen sier at siden jeg har byttet hovedkort og prosessor må jeg reinstallere windows på hovedkortet. Jeg lastet ned en win7 torrent på bukta med god feedback i kommentarfeltet og la det inn på en minnepenn, plugget den inn og endret på rekkefølgen i BIOS og endte opp med samme feilmelding som før, "Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key." på begge harddiskene. (også den jeg fikk bluescreen med før). Vil det ha noe å si om jeg brenner det ut på en DVD-R plate, eller rett og slett kjøper meg win8? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Når du bytter komponenter slik, reinstaller Windows. Kjøp deg Windows 7 eller Windows 8 plate så løser det problemet ditt med bluescreen og ikke starter opp. Fulgte det med nøkkel til maskinen er den mest sannsynlig OEM (låst til orginale deler som fulgte med maskinen) - har hørt historier at det går an å aktivere OEM nøkkel med telefon (gjelder Windows 7). Vi hjelper deg ikke med piratkopiert programvare her på dette forumet. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Prøv å installere ny windows på den nye disken, uten å ha den gamle plugget inn, du kan lage en Boot USB for å gjøre dette så slipper du å få tak i CD, har du CD-key trenger du ikke CD, du får lastet ned windows'en helt lovlig og gratis på microsoft sine nettsider. 1 Lenke til kommentar
Skogen321 Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Når du bytter komponenter slik, reinstaller Windows. Kjøp deg Windows 7 eller Windows 8 plate så løser det problemet ditt med bluescreen og ikke starter opp. Fulgte det med nøkkel til maskinen er den mest sannsynlig OEM (låst til orginale deler som fulgte med maskinen) - har hørt historier at det går an å aktivere OEM nøkkel med telefon (gjelder Windows 7). Vi hjelper deg ikke med piratkopiert programvare her på dette forumet. Jeg er ganske, ganske sikker på at ingen komponenter er låst ettersom alt her vært byttet rundt på, så og si. Jeg har allerede fullt fungerende win7 som jeg trodde lå på disken min, som jeg har BETALT for. Er du helt sikker på at dette vil fungere? Vil være 800 bitter kroner om ikke! Prøv å installere ny windows på den nye disken, uten å ha den gamle plugget inn, du kan lage en Boot USB for å gjøre dette så slipper du å få tak i CD, har du CD-key trenger du ikke CD, du får lastet ned windows'en helt lovlig og gratis på microsoft sine nettsider. Hei, som det står i innlegget har jeg prøvd uten lykke. Derfor lurer jeg på om det er verdt å prøve å brenne en disk istedet? Takk til begge for at dere prøver å hjelpe forresten, setter pris på det! Noen som har noen aning på noe jeg kan gjøre for å fikse nye harddisken? Den blir rett og slett ikke oppdaget når jeg plugger den inn, verken på min eller min bors maskin. Endret 11. august 2013 av Skogen321 Lenke til kommentar
Skogen321 Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) er det forresten noen måte jeg kan finne lisenskoden på? Da mener jeg på disken eller noe slik? Endret 11. august 2013 av Skogen321 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) En "Boot USB" vil være det samme som å ha windows på en cd, men du slipper å stikke å kjøpe cd'er. Dermed kan du prøve det med en gang uten å vente til mandag. google it Edit: lisensen står ofte påklistret på enten PCkabinettet ditt, eller på embalasjen CD'en kom i. Noen nettsider du kjøper fra har de også på "min side" online. Endret 11. august 2013 av Korporal Kranium 1 Lenke til kommentar
Skogen321 Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 En "Boot USB" vil være det samme som å ha windows på en cd, men du slipper å stikke å kjøpe cd'er. Dermed kan du prøve det med en gang uten å vente til mandag. google it Edit: lisensen står ofte påklistret på enten PCkabinettet ditt, eller på embalasjen CD'en kom i. Noen nettsider du kjøper fra har de også på "min side" online. WOW. der tror jeg kanskje du løste alle mine faens problemer. Var ikke klar over at jeg måtte gjør USBen bootable, jeg bare plugget den inn.. Jeg fant også en product key på mitt gamle kabinett, jackpot. Skal teste alt imorgen, men legger meg til sengs optimistisk. Tusen hjertelig, skal oppdatere tråden imorgen om det funker eller ei! GOD NATT. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 WOW. der tror jeg kanskje du løste alle mine faens problemer. Var ikke klar over at jeg måtte gjør USBen bootable, jeg bare plugget den inn.. Jeg fant også en product key på mitt gamle kabinett, jackpot. Skal teste alt imorgen, men legger meg til sengs optimistisk. Tusen hjertelig, skal oppdatere tråden imorgen om det funker eller ei! GOD NATT. Ja, du må kjøre et program for å gjøre den Bootable, last ned windows ISO fra microsoft, samt boot programmet(som jeg er for lat til å finne frem da det skulle være grei skuring) og prøv. Du trenger ikke CDkey med en gang da du kan iallefall finne ut om det fungerer til å starte med 1 Lenke til kommentar
Skogen321 Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Hei! Jeg gjorde det du sa, og installerte windows inn på min nye harddisk og alt går som det skal! Det jeg dog synest er litt rart er at når jeg kobler til min gamle harddisk i SATA PORT 2, funker den som den skal og alle filene mine er der.. Men med en gang jeg kobler den til SATA PORT 1 og prøver å bruke den som start-disk ender jeg med bluescreen igjen.. Det jeg nå lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for at jeg kan bruke min gamle harddisk som hoved-disk uten at jeg får bluescreen? Samtidig som at der er mulig at jeg beholder min orginale windows. (den som ligger på min gamle disk) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hvis du installerer Windows over Windows opprettes det en mappe som heter Windows.OLD, det står beskrevet her i forbindelse med oppgradering, men regner med at det fungerer for å installere Windows på nytt. Jeg tar ikke ansvar for evnt. mistet filer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå