musejul Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Jeg skal snart bygge meg min første pc. Jeg har bestilt alle delene og de er på vei hjem til meg, men jeg har ikke tenkt på internett. Hva trenger jeg for å få trådløst nett? Jeg tror internettet er på 5mb/s. Edit: Samboer sier den er på 12mb/s. Endret 10. august 2013 av miriam86 Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Du trenger en trådløs nettverksruter, har selv denne Asus RT-N56U Denne har dual-band funksjon, som vil si den kjører 2,4GHz og 5GHz på samme ruter. 5GHz er mye raskere og selv opplever jeg det som mer stabilt, da det er mer trafikk på 2,4GHz. Veldig greit brukergrensesnitt på oppsettet til ruteren også. I tillegg trenger du en trådløs mottaker i PCen din, og en USB pinne vil fungere helt greit til dette, har selv denne Netgear WNDA3100 Lenke til kommentar
musejul Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Tusen takk for svar. Nok et problem løst Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Du trenger en trådløs nettverksruter, har selv denne Asus RT-N56U Denne har dual-band funksjon, som vil si den kjører 2,4GHz og 5GHz på samme ruter. 5GHz er mye raskere og selv opplever jeg det som mer stabilt, da det er mer trafikk på 2,4GHz. Veldig greit brukergrensesnitt på oppsettet til ruteren også. I tillegg trenger du en trådløs mottaker i PCen din, og en USB pinne vil fungere helt greit til dette, har selv denne Netgear WNDA3100 Det er vel ikke nok at du har både 2,4 og 5 ghz i ruteren, man må vel ha en pc som kan nyttegjøre denne båndbredden også, eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Du må ha et nettverkskort som støtter begge båndene, noe de aller fleste gjør i dag.. Har ingenting med PCen å gjøre Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Du må ha et nettverkskort som støtter begge båndene, noe de aller fleste gjør i dag.. Har ingenting med PCen å gjøre Ja det var det jeg ville fram til, mente at ikke alle nettverkskort støtter 5ghz, man må vel strengt tatt sjekke at man har støtte for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå