Valkyria Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Kjøpte meg akkurat et års abonnement med Private Internet Access, starter klienten, og alt ser ut til å fungere fint, bortsett fra at jeg ikke kommer på nett via nettleseren (firefox). Skype, teamviewer etc fungerer fint, men ikke selve nettleseren. Er dette et kjent problem med easy fix? Edit: Etter et par reboots ser det ut som at det er oppe og går som det skal Prøvde å kjøre en speedtest, viste naturligvis hastigheten at den var lavere, men den viser fremdeles at min geografiske lokalisasjon er i Bergen med Get abonnement, selv om serveren jeg bruker er i Tyskland. Er dette riktig? Endret 10. august 2013 av Valkyria Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Det er nok ikke riktig nei. Du burde få opp at du befinner deg i Tyskland om det fungerer. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Dersom speedtest eller whatismyip.com fortsatt viser at IP-en din er lokalisert der du faktisk er, så fungerer det ikke. Litt usikker på hva problemet evt. kan være, spørs kanskje hvilken VPN-tilbyder du bruker også. Selv har jeg bare kjennskap til Astrill. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Det høres nok ut som et DNS-problem: Du får nett i programmer (som ikke krever dns oppslag) men ikke på internett. Sjekk manualen til VPN'en du bruker, se om du må skrive noe manuelt inn i IP-instillinger. EDIT: Leste først nå at du fikset det ^^ Se uansett i manualen/install instruksjoner om det er noe spesifikt som må gjøres. Endret 10. august 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå