Phalaxx Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Sorry, men jeg kan ikke dy meg...Cooler Master Jet 7 for AMD socket A: Hva lydkortet angår, så vil jeg også foreslå å disable onboard lydkort i BIOS - og også minne om at Xonar STX må ha en egen 4-pin molex for strøm. Jeg har også STX, og hadde også problemet med at det ikke ville virke, men hos meg var det bare at molex-kontakten ikke satt godt nok i kortet...jeg følte jeg måtte ta i farlig mye, men til slutt fikk jeg presset kontakten litt lengre inn, og da virket alt som det skulle. haha! Takk for svar, skal prøve litt mer imorgen. Eventuelt få litt hjelp av naboen til å sjekke det ut. Hvordan er lyden iforhold til et bra hovedkort? De fleste jeg snakket med sa det var unødvendig med lydkort, men følte liksom jeg kunne investere 1000kr ekstra i et bra lydkort når jeg har ganske greie pc-høytalere fra før: B&W MM-1. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Vel, har du gode høyttalere/headset (slikt er relativt, men "bra" koster gjerne noen tusen), så ja, da vil jeg si det er verdt investeringen - og ja, jeg vil nok anta dine høyttalere vil kunne nyte godt av et STX-kort (uten at jeg kan komme med noen ekspert-uttalelse på det). Jeg kjøpte mitt STX sammen med Sabertooth Z77, men prøvde aldri onboard-lyden...sammenliknet med et STX-lydkort ville onboard være dårligere uansett, så hvorfor bry seg, tenkte jeg da jeg gjorde kjøpet. Selv har jeg disse: http://www.ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/hyttalere-s82110/hyttalerbyggesett-c16380/kit-gx-12-p78128/ http://www.ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/forsterker-c16476/yamaha-r-s700-silver-p473860/ pluss en 15" aktiv sub jeg kjøpte brukt, hvor jeg ennå ikke har funnet ut navnet på elementet. ^^ ...ikke det dyreste og beste, men det duger mer enn nok til mine 28m² (og evt. resten av huset som de 28m² er en del av ). Og jeg vil påstå et STX gjør det hele til en sweet combo, sammenliknet med et evt onboard-kort. Endret 21. august 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå