Gå til innhold

Ladeproblem i bil på ny Samsung Galaxy Trend S7650

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg ny Samsung Galaxy Trend S7650 telefon som ikke vil la seg lade i bil.

Jeg bruker medfølgende USB ledning og har en USB kontakt i sigarettenner (5 volt USB kontakt)

Har også kjøpt 2 like telefoner til de 2 eldste guttungene mine.

Min gamle HTC telefon lar seg lade i bilen, kona min sin HTC lader seg og minste guttungen min har en ZTE som også lader seg i bilen.

Alle 3 Samsung telefonene lader seg når jeg bruker samme USB ledning i PC og med 220 volt lader.

Noen som har en forklaring på hvorfor de Samsung telefonene ikke lader seg i bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Virker sigarett tenneren i bilen og er du sikker på at laderen får strøm fra den? Noen ladere vet jeg ikke når langt nok nedi til å få strøm fra en sigarett tenner i bilen.

Lenke til kommentar

Prøvd 5 forskjellige kabler og 3 forskjellige ladere, måler 14,2 volt spenning i sigarettenner (ladespenning på bilen) og dem går langt nok nedi ja!

Virker på andre telefoner, bare ikke på de Samsung telefonene, så har trua på at det kan være billaderen som gir for lite mA, siden dem lader med 220volt laderen og med USB kabelen i PC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sikringen til sigarett tenneren er vel på 10 ampere. Husk at den er designet for å gløde opp en glødetråd, så lite ampere er det neppe.

Lenke til kommentar

Prøvd 5 forskjellige kabler og 3 forskjellige ladere, måler 14,2 volt spenning i sigarettenner (ladespenning på bilen) og dem går langt nok nedi ja!

Virker på andre telefoner, bare ikke på de Samsung telefonene, så har trua på at det kan være billaderen som gir for lite mA, siden dem lader med 220volt laderen og med USB kabelen i PC.

Det er 4 pinner i en usb kabel. plus, minus, data + og data -

Når kabelen ikke er koblet til feks en pc der data + og - brukes til dataoverføring bruker produsentene å koble en motstand med en bestemt verdi mellom disse kablene for at telefonen skal vite hvor mye strøm den kan trekke, og i noen tilfeller for å utelukke at noe annet en produsentens egen lader blir brukt. Dette kan være problemet her.

Om du har en kabel du kan ofre kan du prøve å skjære opp en kabel og kutte den grønne og den hvite lederen å se om den vil lade da, eventuelt kan du prøve å koble de sammen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det er 4 pinner i en usb kabel. plus, minus, data + og data -

Når kabelen ikke er koblet til feks en pc der data + og - brukes til dataoverføring bruker produsentene å koble en motstand med en bestemt verdi mellom disse kablene for at telefonen skal vite hvor mye strøm den kan trekke, og i noen tilfeller for å utelukke at noe annet en produsentens egen lader blir brukt. Dette kan være problemet her.

Om du har en kabel du kan ofre kan du prøve å skjære opp en kabel og kutte den grønne og den hvite lederen å se om den vil lade da, eventuelt kan du prøve å koble de sammen.

Det kan jeg prøve på og gjøre!

Kjøpte en sånn type Vanson billader som anbefalt over her, var på 1 eller 2 A, men virket ikke den heller..

Kan kjøpe en original Samsung billader også da! Prøvde en Nokia billader med mini USB og den virket.

Men lader i USB porten på stereoanlegget, så er ikke krise...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...