FuglFøniks Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg trenger et lite kurs i hva S-ATA er, og hva som er bedre med det enn vanlige ATA disker... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Les her http://www.hardware.no/tester/harddisk/sata_vs_pata/ Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Oki, da vet jeg hva jeg skal kjøpe :wink: Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 det er vel det faktum at s-ata er fremtidens måte å koble til hd'er på..har du serial ata på ditt hk, og du skal kjøpe deg en ny hd, så er det ingen grunn til å la vær å kjøpe s-ata. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Selv har jeg valgt å bestille meg en ny PATA disk etter å ha lest en test i PC Pro. Konklusjonen var at SATA har en potensielt større båndbredde , 150 vs 133 mb/s, men diskenes innmat er i dag det som begrenser dette. De raskeste diskene i testen klarte maks 60 mb/s. Testen ble vunnet av Samsung P80, SP1604N, med 2 mb buffer, har nå bestilt 8mb utgaven av samme disk. En god nr 2, med litt høyere ytelse ble Maxtor Diamond Plus S-ATA, 6Y160MO. For meg ble pris avgjørende: 1116,- vs ca 1450,- (disk, s-ata kabel, strømkabel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå