Mojo Pin Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hei! Av hensyn til kjæresten vurderer jeg å skifte ut receiver og gulvhøyttalere med et mindre komplett hjemmekinoanlegg. Det skal være komplett med 3D-Blu-ray, innebygd forsterker og 5.1 system. WAF-faktor er viktig, men lyd er førsteprioritet. I dag har jeg en Onkyo NR-807 receiver og Dali Concept høyttalere. Dette har gitt god lyd til både film og musikk. Det er viktig at det nye systemet også kan spille musikk på en god måte. Budsjett er under 5-10 000 kr - gjerne nærmere 5 enn 10 Noen som kan anbefale et system? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Det eneste jeg kan si er at jeg en gang utførte en slik nedgradering, og jeg har ennå ikke blitt meg selv igjen. Jeg endte opp med et Samsung-system til rundt 6 000 kr - mitt dårligste lydkjøp noen sinne. Dette er, riktig nok, noen år siden så mulig kvaliteten har kommet seg, men jeg er ikke så sikker på det. Nå har jeg heller gått for en skikkelig forsterker med 2 stativhøyttalere og en liten sub. Heller god lyd i stereo enn dårlig surround. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Om du kan beholde receiveren så finnes det en del gode høytalere og subwoofere man kan kjøpe der ute til den, som ikke trenger å være så stort Harman Kardon HKTS serien har flere ganger imponert meg for størrelsen http://www.prisjakt.no/product.php?p=1462081 http://www.prisjakt.no/product.php?p=615515 Men da trenger du også en receiver. De aller fleste BD-spillere med 3d-støtte gir deg samme bilde og lydkvalitet, siden det går digitalt til receiveren. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Har vurdert den muligheten, men receiveren er enorm - så vil bytte den ut. Det blir litt dyrt å kjøpe både ny receiver og høyttalere, men det avhenger jo litt av hva jeg kan få igjen for det gamle. Hva tror dere forresten jeg kan få igjen for noe sånt? Onkyo NR-807 (nypris 8000), Dali Concept 6 (nypris 6000) og Dali Center (nypris 2000). Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hei! Av hensyn til kjæresten vurderer jeg å skifte ut receiver og gulvhøyttalere med et mindre komplett hjemmekinoanlegg. Det skal være komplett med 3D-Blu-ray, innebygd forsterker og 5.1 system. WAF-faktor er viktig, men lyd er førsteprioritet. I dag har jeg en Onkyo NR-807 receiver og Dali Concept høyttalere. Dette har gitt god lyd til både film og musikk. Det er viktig at det nye systemet også kan spille musikk på en god måte. Budsjett er under 5-10 000 kr - gjerne nærmere 5 enn 10 Noen som kan anbefale et system? Takker for alle svar Eg døde litt når eg leste dette Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Hehe Hva med en billig og OK receiver + et rimelig høyttalersystem da? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Om waf er viktig så er marantz nr-1504 noe av det kuleste du får. Koster 4000kr, får et billigere sett med hkts for de resterende, så får du prøve å skvise inn en bd-spiller på slutten. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Hva med dette ? Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hei! Av hensyn til kjæresten vurderer jeg å skifte ut receiver og gulvhøyttalere med et mindre komplett hjemmekinoanlegg. Det skal være komplett med 3D-Blu-ray, innebygd forsterker og 5.1 system. WAF-faktor er viktig, men lyd er førsteprioritet. I dag har jeg en Onkyo NR-807 receiver og Dali Concept høyttalere. Dette har gitt god lyd til både film og musikk. Det er viktig at det nye systemet også kan spille musikk på en god måte. Budsjett er under 5-10 000 kr - gjerne nærmere 5 enn 10 Noen som kan anbefale et system? Takker for alle svar Jeg var litt i samme båt som deg. Måtte ha en oppryddning i stua. Kjøpte ett L.G. sett for noen uker siden. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/BH9530TWN/lg-5-1-hjemmekino-3d-blu-ray-bh9430pwn På film og spill er det veldig bra. Men musikk blir ikke det samme. Men det sier seg sjøl. Når en bytter ut Cerwin Vega med noe som er 10 cm bredt, da forsvinner mye godlyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå