Gå til innhold

western digital er noe dritt !

VeXx

Anbefalte innlegg

Ok ok, er sååå forbanna lei nå så nå får jeg skrive hvordan disse forbanna diskene er.

Ca. 2 år siden kjøpte jeg en SPLITTER NY (sviindyr) 80gb Western Digital 8mb cache 7200RPM. Etter ett år mista jeg 17gig og så slapp som jeg var da dret jeg i det.

Meg og en kompis kjøpte en ny Western Digital (ett år siden), helt samme disk. Den ene ble brukt i min spillemaskin og den andre i min lydredigerings-PC.

To måneder siden får jeg sektorfeil på den som ligger i spillmaskinen (nyeste disk). Ryker kun 2-3gb så jeg tenker neimen inni helsikke denne også?? Og når du trodde det var alt...

SÅ IKKE NOK MED DET !

Å nei du, i foregårs ryker min kamerat sin disk HELT, flat out dead. Da tenkte jeg.. Hva i f##ensnavn har disse diskene levetid på et par år MAX?

Men..

IKKE NOK MED DET NEI DU NEI !!!!!!!!

I går dør min j...vla disk HELT kaputt no response helt død. Nå kan du gjette hva jeg tenkte.....

Hva er det som er galt med disse diskene?? Den første ble kjøpt på Komplett. Min siste ble kjøpt på NorthCorporation i Kristiansand. Jeg synes dette var sinnsykt irriterende og jeg er driitforbanna fordi hvis en HD er mindre pålitelig en ei CD plate til 2kr stykk så er det noe galt med verden. Kanskje ikke verden...

HVA SKAL JEG GJØRE ? :shrug::shrug::shrug:

Jeg må jo ha NOEN rettigheter på dette punkt ? Å kjære z4t4n, dette er jo bare min type flaks :(:(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel kanskje en grunn til at jeg ikke har kjøpt WD noen gang jeg også. vet no aldri liksom.

nei kjøp heller en Seagate 120 eller 160 GB du, de er mye bedre, husker at 2 av våre 60 GB IBM disker gikk nesten samtidig en gang, men, men. har aldri hatt noe trøbbel med Seagate iallefall.

Lenke til kommentar
Hmm, du er sikker på at dere ikke er ett offer for det bedritne strømsystemet her til lands? 4 disker i løpet av kort tid er jo ikke særlig sannsynlig når man sammenligner det med WD sin generelle feirate.

AtW

Strømsystemet hadde vært rart fordi kompisen bor i Vennesla og jeg i Kristiansand (2mil fra hverandre) og jeg har en 400w Chieftec PSU og kompisen har en på 550w så vi har nok av strøm å tilby. Forresten, glemte å legge til at jeg har en Seagate 40gb som jeg har hatt i tre år som kjører som om den er kjøpt i går. Har ikke bestilt 2x160gb Seagate disker uten grunn :)

Lenke til kommentar
Seagate er langt fra feilfrie de også! Hadde en Barracuda ATA IV som tok kvelden etter 3 mnd ca! Har også hatt to av de sørens GXP 75 diskene til IBM og selvfølgelig gikk sluttet begge to å virke.. den ene etter 3 mnd ca og den andre etter bare 2 uker hehe :lol:

Hmm, jeg har visst mer flaks enn andre, har bare hatt en disk med bad sectors i det hele tatt, og det var en quantum bigfoot, har fortsatt to ibm 75, som går som klokker (dvs den ene ligger i skappet mitt for øyeblikket)

AtW

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har visst mer flaks enn andre, har bare hatt en disk med bad sectors i det hele tatt, og det var en quantum bigfoot, har fortsatt to ibm 75, som går som klokker (dvs den ene ligger i skappet mitt for øyeblikket)

AtW

Rimelig dau klokke da? ;)

Eneste disken som har "dødd" på meg er en IBM 60GXP og den funker den dag i dag. Tror det var rund-kablene mine sin skyld at den klikka egentlig. Har nå to WD disker, en 80GB som beskrevet over, og en 40GB 5400rpm sak i tillegg. Begge har gått som smurt siden dag 1. Nada Problemo. :)

Lenke til kommentar

AtW

Eneste disken som har "dødd" på meg er en IBM 60GXP og den funker den dag i dag. Tror det var rund-kablene mine sin skyld at den klikka egentlig. Har nå to WD disker, en 80GB som beskrevet over, og en 40GB 5400rpm sak i tillegg. Begge har gått som smurt siden dag 1. Nada Problemo. :)

Egentlig ikke, har ikke så mange kontrollere i maskina, så jeg bare kopierte det viktigste på den minste disken, og la den i skapet, når jeg kjøpte nye disk, såvidt meg bekjent funker den fortsatt.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Høres ut som flaks for deg da. Har en 80gb IBM også i dag som går som smurt. WD som (jeg husker år tilbake) var harddiskenes Dodge... Jeg synes det er noe møkkaherp jeg! Kan jeg få noe på garanti ? :grumpy:

Lenke til kommentar
Har en ibm 60gb aldri hatt noe problemer med den, ikke heller min 120gb wd hd, jeg liker wd veldig godt skal bestile meg snart en ny 200gb wd så jeg syns ikke wd er noe dårlig.

Da har du ikke hatt den lenge nok enda ;) Neida, nei det er jo feil på noen harddisker men for min skyld etter å ha søkt på forumet virker det som om WD har ijaffal 20% feilprosent på HDene sine...

Lenke til kommentar

Hadde en quantum i serveren som fikk et akutt tilfelle av parkinson eller noe. Riktig nok er den fra 97. Da jeg åpnet disken og satt på strømmen så bootet den ganske bra og gikk i ca to minutter før lesehodet begynte å skjelve å slå inn i spindelen og i ytterkanten. Ganske fasinerende å se på tbh.

Lenke til kommentar

En ca. to og ett halvt år 40GB fra WD døde for en stund siden (klikkelyder og ingen tilgang), men fikk ny 80GB på garanti. Nå nylig begynte en WD 80GB SE å kødde, og ga seg ikke før jeg formaterte den. Er litt skeptisk til WD for øyeblikket, men får nå se hvordan de resterende diskene mine klarer seg (har to andre 80GB og en 120GB i tillegg, og de funker fint).

Lenke til kommentar
Litt off topic: jeg greide å trakke på min WD 80 (don't ask) og etter det så sluttet den å virke... er det noen som har noen tips ? går det ann å få denne reparert?

Godt gjort å tråkke på en harddisk... og tror ikke det går på garanti (selvforskyldt skade, f.eks. støtskade, går ikke på garanti) og da er det liten vits i å prøve å reparere den (veldig veldig VELDIG dyrt).

Lenke til kommentar
Hadde en quantum i serveren som fikk et akutt tilfelle av parkinson eller noe. Riktig nok er den fra 97. Da jeg åpnet disken og satt på strømmen så bootet den ganske bra og gikk i ca to minutter før lesehodet begynte å skjelve å slå inn i spindelen og i ytterkanten. Ganske fasinerende å se på tbh.

Å åpne en harddisk er ikke noe sjakktrekk. Så fort det kommer støv på platene eller lesehodet sliter du ganske bra. Det er nemlig en grunn til at en harddisk er støvtett.

Lenke til kommentar

Jeg har 4stk western digital disker i datamaskinen min. alle er like, og datamaskinen har en oppetid på ca 80% pr uke. Disse diskene har jeg hatt i et par år, og har ALDRI hatt problemer med dem. Jeg har tidligere heller ikke hatt problemer med noen harddisker bortsett fra en enkelt 45gb ibm disk av den serien som er kjent for å være ustabile.

Jeg synes det er veldig rart at dere har hatt denne slags problemer med diskene fra western digital da jeg ikke ville bytta mine for alt i verden. Kanskje dere har vært svært uheldige?

ps. både min bror, og flere av mine venner har western digital disker, og har ingen problemer med disse.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk generelt vet for lite om PC når de bygger selv eller oppgradere hardware. Dette litt dumt syntes jeg. Jeg er forresten en av de som vet altfor lite. Min 80GB WD 8MB cache begynte å klikke(begynte å lage klikkelyder når jeg booter windows), helt plutselig. Har ikke hatt noe som ligner på et problem engang med den. Den er ble kjøpt juli i år. Har peil på hva som er galt? Før den klikket hadde jeg fjernet en HDD som over den i kabinettet, kan det hende at det skjedde noe da?

Lenke til kommentar

Min 80GB WD 8MB cache begynte å klikke(begynte å lage klikkelyder når jeg booter windows), helt plutselig. Har ikke hatt noe som ligner på et problem engang med den. Den er ble kjøpt juli i år. Har peil på hva som er galt? Før den klikket hadde jeg fjernet en HDD som over den i kabinettet, kan det hende at det skjedde noe da?

Hadde samme problem med en WD 40GB. Den begynte å klikke høyt med ca. ett sekunds mellomrom mens jeg jobbet i Windows (mer klunkelyder), og maskinen hang. Restart hjalp ikke da harddisken klunket like mye. Jeg leverte den inn til Komplett og fikk en ny WD 80GB. Det var en fysisk feil, og det skjedde mens jeg arbeidet i Windows. Så det kan være tilfeldighet det at du fjernet en hdd like før, men du kan også ha fått dunka til disken så den fikk en skade. Den kan ha vært nær ved å ta kvelden, og at ett lite dunk bare utløste problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...