Gå til innhold

Hvorfor skal alle ha meg til å fylle ut det samme CV-skjermaet gang på gang?

*F*

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det bare er meg som iriterer meg over dette?

Veldig mange firmaer og offentlige etater har slike store skjema der man må fylle ut all utdanning, personlig informasjon, kurs og arbeidserfaring.

Dette tar gjerne en god del tid.

Hvorfor ikke bare tillate at man laster opp en CV som PDF?

Jeg vet noen tillater dette, men jeg mener det er en u-ting at så altformange tvinger arbeids søkere til å bruke lang tid på å fylle ut CV hver gang.

Det er en U-Ting som bare fører til færre søkere.

Eller hva mener dere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De store firmaene leser ikke alle søknader. Men bruker datasystemer til å luke ut alle som ikke er noe å se videre på. Derfor må du fylle ut deres egne CV'er.

Det kan jeg til dels skjønne.

Men til og med små firmaer som kanskje lyser ut en stilling eller fire i halvåret bruker det her

Lenke til kommentar

Å søke ansatte er som mange ikke skjønner en stor og dyr prosess... å forenkle denne prosessen gjør at sjansen med å ende opp med feil person blir en del større. Når man vet hvor godt vernet en person med fast ansettelse er i dag mot oppsigelse kan en slik feil koste en bedrift flere millioner kroner!!

At noen bedrifter ber søkere fylle ut CV etter egne maler eller tabeller skjønner jeg egentlig veldig godt. Det forenkler ikke bare prossessen med å ansette noen den ene gangen men man har også gode kandidater klare for en eventuell neste ansettelse. Denne måten å gjøre ting på kan spare en bedrift for ganske store summer!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...