Gå til innhold

Alternativet er blågrønt, Gahr Støre

Anbefalte innlegg

Arbeiderpartiet fortsetter sin desperat-kjedsommelige valgkampstrategi om å snakke ned de andre partienes politikk. Denne gang er det Jonas Gahr Støre som i Dagsavisen-kronikken “Hva er alternativet?” med brede penselstrøk maler et skremselsbilde av et Norge uten Ap i regjeringskontorene. Høyre og Frp får gjennomgå. Selvsagt “uteglemmer” Gahr Støre å nevne dét alternativet som ifølge meningsmålinger er ønsket av flest velgere: en blågrønn regjering bestående av Høyre, Venstre og Krf.

Det er ikke tilfeldig, all den tid blågrønt ikke bare er et realistisk, men også et velutprøvd alternativ og dermed mye mindre egnet til å skremme særlig mange, bortsett fra de rødgrønne selv.

I motsetning til Gahr Støre mener jeg at Norge trenger nye koster. Gjennom åtte år med den sittende regjering har utviklingen gått i feil retning på mange av de områdene som er viktigst for Venstre: åpenhet i forvaltningen, frihet til valg av helsetjenester, en skole for glede og kompetanse fremfor likhet, en ambisiøs og fremtidsrettet, men samtidig næringslivsvennlig miljø- og klimapolitikk og et samfunn som tar vare på de svake. De rødgrønne er gode til å administrere, men dårlige på gjennomføring. Det har gitt oss mer byråkrati og mer anvarspulverisering. Men slikt må selvsagt ikke synes – derfor har Norge under rødgrønne dessverre også fått økt grad av lukkede politiske prosesser.

Så ja, Jonas Gahr Støre, årets valg er i høyeste grad et valg av retning. Venstre går til valg på en liberal regjering som setter folk først, enten de er elever, lærere, fattige familier eller barn i asylmottak. Vi skal ha et samfunn der alle kan delta. Der Venstre vil ta utgangspunkt i enkeltmennesket og bygge et system som sikrer like muligheter for alle, vil sosialdemokratene lage systemet først, for så å få folk til å passe inn. Det gir oss en velferdsstat der for mange faller utenfor. Og det gir oss et samfunn der antall barn i fattige familier bare øker.

Skolen er kanskje det beste verktøyet vi har både for å sikre den enkeltes valgmuligheter og for å løfte samfunnet i flokk. I sentrum for skolen står en kunnskapstørst elev og en lærer som får tid til å være lærer. Derfor har bedre og flere lærere alltid vært en sentral del av Venstres skolepolitikk, frem for de rødgrønnes bananer og flere undervisningstimer.

Velstanden vår de siste tiårene er bygget på rikdommene i Nordsjøen og langs norskekysten, men fremtidens verdiskaping må være mer allsidig enn som så. Da må vi gjøre veien enklere for alle som ønsker å skape en arbeidsplass for seg selv og noen til. Og vi må ha et kunnskapsbasert næringsliv som står klar til å ta over når oljealderen tar slutt. Venstre vil slippe kreativiteten i kunnskapssektoren løs. Fremtidens velstand må bygges av kloke hoder, og kunnskap er den største fornybare erngikilden vi har. Da må vi satse ambisiøst på forskning og høyere utdanning og løfte kunnskapssektoren ut av den varige budsjettskvisen som de rødgrønne har skapt.

Et annet eksempel på hvorfor vi trenger et skifte, er helsesektoren. Selv med rekordstore budsjetter har ikke de rødgrønne fått løftet verken psykisk helse eller rehabiliteringsfeltet, to forsømte områder. Pasientkøene er fortsatt lange, og vi bar fått en tillitskrise mellom de ansatte i sykehussektoren og det politiske systemet. Under de rødgrønne har norske sykehus fått preg av å være produksjonsbedrifter. Det er noen åpenbare problemer med finansieringsregimet. Overskudd og underskudd styrer behandlingen i større grad enn det faglige behovet og omsorg for pasienten.

En blågrønn regjering vil kunne enes om løsninger på store helseutfordringer, samferdsel, klima, økt mulighet for midlertidige ansettelser i det private og redusert tilgang til det samme i det offentlige, formuesskatt, en velfungerende infrastruktur og et fokus på enkeltmenneskets rettigheter.

Dagens politiske kamp handler om mangfold og kreativitet på den ene siden, og om bedre sosiale kår på den andre. Etter åtte år ser vi at den rødgrønne regjeringen svikter på begge fronter. Nå trenger vi en sosial, blågrønn regjering som både gir mer frihet og mer fellesskap. Det er Venstre garantisten for.

Rebekka Borsch, stortingskandidat Buskerud Venstre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

... frihet til valg av helsetjenester ....

Har du ikke den friheten i dag om du har tykk nok lommebok?

Gahr Støre vil imidlertid ikke at de frie valg skal bestemmes av lommebokas tykkelse:

Lommeboka skal ikke bestemme hvem som får behandling sier helesministeren

Kilde: http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56080813/08-08-2013

Mer om dette her:

Helsepolitikk på valgmenyen: Jonas Gahr Støre mot Bent Høie

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du ikke den friheten i dag om du har tykk nok lommebok?

Det er bare under arbeiderpartiet du må ha tykk lommebok for å kunne få hjelp raskt. Sånn er det ikke med Venstre og Høyres politikk.

Gahr Støre vil imidlertid ikke at de frie valg skal bestemmes av lommebokas tykkelse:

Jo det vil han. Selv så kjøper han seg helsetilbud på private helseklinikker og sender sine barn på privatskoler i utlandet. Som millionær (milliardær?) så gjør støre alt det vi andre ikke kan gjøre med dagen system

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2902861.ece

Mens Høyre og Venstre vil betale regninga til folk om de velger private tjeneter, så gjør ikke AP dette da de er i mot alt som er privat og fritt. Dermed oppstår det et klasseskille der lommeboka bestemmer.

Har du akkurat vært på arbeiderpartiets lang nese klubb og fått noen tips der nå da?

Ja, helt forferdelig av Jonas.... Fatter ikke hvordan du klarer å forstå det som at Jonas vinner debatten her... Bent Høie snakker meget godt for seg. Ingen ting å kritisere dem for her... Ærlig talt.

Dere har en dårlig sak....

Folk flest er klar over det, så det blir ingen AP regjering neste gang....

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ser du nevner at Norge har utviklet seg i feil retning i forhold til Venstre sine prinsipper, det er da vitterlig og hensikten siden dem ved dem siste valgene har presset seg over sperregrensen med noen nødskrik.

Gidder ikke diskutere med folk som bruker sperregrensen som argument i mot partier hele tiden. Det blir så tragisk og idiotisk at jeg lar være. Sier det bare så du vet hvor ufattelig oppgitt jeg blir over sånne tåpelige innlegg som det der..

Mener du virkelig at du ønsker flere midlertidige ansettelser? Trodde Venstre var for vikarbyrådirektivet som gjør det mindre attraktivt med vikarer, som jeg regner med er det som menes med midlertidige ansettelser?

Ja. Men du burde sette deg litt bedre inn i det, om du vil forstå helheten... Dette er jo for at flere kan få et bein innenfor næringslivet. Noe de ikke ville fått ellers. Men rammebetingelsene rundt dette, må jo tilpasses på en måte som er gunstig for arbeidstagerne...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er bare under arbeiderpartiet du må ha tykk lommebok for å kunne få hjelp raskt. Sånn er det ikke med Venstre og Høyres politikk.

Nei. Høyre legger opp til et byråkratisk system der de vil finansiere privat drift med offentlige penger. De vil byggen ned offentlig til fordel for privat finansiert helsevesen. Det er ikke vanskelig å se for en som vil se.

Det er faktisk en villet og organisert nedprioritering og forverring av offentlige tilbud til befolkningen.

Derfor kaller jeg det norges historiens største veivalg.

Og Venstre som har sett seg blind på mulige taburetter er med på dette nye veivalget. Lo har for øvrig i sin siste utspørring av partiene bekreftet at Venstre ikke lenger er et sosial liberalt parti.

Visste du at Venstre sammen med FrP er for å fjerne AFP ordingen: http://ny.lo.no/Docu...iene_folder.pdf

Ta en titt på Venstres svar på de spørsmålene. Det er nok ikke bare jeg som vil konkludere med at Venstre har forlatt sin sosialliberale ideologi etter de svarene.

Hvordan forsvarer du Venstres svar på de spørsmålene, særlig om arbeidslivet?

Lenke til kommentar

Nei. Høyre legger opp til et byråkratisk system der de vil finansiere privat drift med offentlige penger.

Det gjør arbeiderpartiet også... De legger opp til et sterkt byråkratisk system, og de bruker også offentlige penger på private aktører.

Uansett så ror du deg vekk fra det jeg sa... Det spiller forøvrig ingen rolle hvem som driver tjenestene, om det er det offentlige eller det private bare alle har samme mulighetene, og samme rett på behandling, og det er staten som betaler...

De vil byggen ned offentlig til fordel for privat finansiert helsevesen. Det er ikke vanskelig for å som vil se og se.

Igjen: Jeg er ikke opptatt av hvem som driver tjenestene. Jeg er opptatt av at mindre køer, og at alle får helsehjelp raskest mulig. Og kvaliteten...

Og Venstre som har sett seg blind på mulige taburetter er med på dette nye veivalget. Lo har for øvrig i sin siste utspørring av partiene bekreftet at Venstre ikke lenger er et sosial liberalt parti.

Hva LO sier det bryr jeg meg katta om. LO består av en gjeng av maktkåte Arbeiderparti-hyklere som bare ønsker mer makt og inflytelse over befolkningen. Det er en særinteresse som kun tenker på sine medlemmers beste og ingen andres...

Visste du at Venstre sammen med FrP er for å fjerne AFP ordingen: http://ny.lo.no/Docu...iene_folder.pdf

Venstre vil ha AFP ordning til alle, ikke bare til LO medlemmer.

Ta en titt på Venstres svar på de spørsmålene. Det er nok ikke bare jeg som vil konkludere med at Venstre har forlatt sin sosialliberale ideologi etter de svarene.

Hvordan forsvarer du Venstres svar på de spørsmålene, særlig om arbeidslivet?

Faen så mye løgn og svada dere sosialdemokrater kommer med i valgkampen.

Uærlig og uredelig spill...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva LO sier det bryr jeg meg katta om. LO består av en gjeng av maktkåte Arbeiderparti-hyklere som bare ønsker mer makt og inflytelse over befolkningen. Det er en særinteresse som kun tenker på sine medlemmers beste og ingen andres...

Litt av en karakteristikk av nesten hver femte nordmann og nesten hver annen arbeidstaker.

LO har 22 tilsluttede forbund med mer enn 880 000 medlemmer (2012) fra alle deler av arbeidslivet. Medlemsmassen fordeler seg likt på kvinner og menn. Det største av forbundene er Fagforbundet med over 330 000 medlemmer (2012). I 1996 ble det opprettet fire karteller for samordning av forbundenes sektorvise interesser: LO Industri, LO Service, LO Stat (tidligere Statstjenestemannskartellet) og LO Kommune. De to første ble lagt ned i 2004, og virksomheten overført til LO selv.

Venstre vil ha AFP ordning til alle, ikke bare til LO medlemmer.

Hva er AFP?

AFP (avtalefestet pensjon) er en pensjonsordning som er nedfelt i tariffavtale. Retten til AFP krever derfor at man jobber i en bedrift som er bundet av en tariffavtale som omfatter AFP.

Det finnes AFP–ordninger både i privat og offentlig sektor. AFP i privat sektor tilbys av Fellesordningen for AFP. AFP i offentlig sektor er helt forskjellig fra ny AFP i privat sektor. Statens pensjonskasse (SPK) administerer AFP i statlig sektor. KLP, andre livsforsikringsselskaper og enkelte pensjonskasser administrerer AFP i kommunal sektor. Ta kontakt med din arbeidsgiver eller personalkontoret på din arbeidsplass om du er usikker på hvilken AFP–ordning du omfattes av.

Siste uttakstidspunkt for gammel AFP i privat sektor var 1. desember 2010. Gammel AFP utfases i årene 2011 til 2015.

Kilde: http://www.afp.no/article.aspx?cat=1067&mid=1067

Faen så mye løgn og svada dere sosialdemokrater kommer med i valgkampen.

Uærlig og uredelig spill...

Alt du har å si til fakta?

Lenke til kommentar

[/size]

Litt av en karakteristikk av nesten hver femte nordmann og nesten hver annen arbeidstaker.

JA. Jeg mener det. Alle disse idiotene betaler penger til LO slik at LO kan gi over 70 millioner til Arbeiderpartiet før valgkampen. De dummeste er jo de som er med i LO og som stemmer Høyre da...

Det er forøvrig styret i LO som går hardt ut mot Venstre osv. I sin kamp for å støtte AP. Det er disse kritikken min går til. Det er de jeg snakker om og karaktriserer. Ikke forsøk å lat som om jeg karakteriserer nesten hver femte nordmann. Det viser bare hvor trang du har til å lyve til og om dine meningsmotstanderes meninger.

Kilde: http://www.afp.no/ar...t=1067&mid=1067

Alt du har å si til fakta?

Hva er AFP?

AFP (avtalefestet pensjon) er en pensjonsordning som er nedfelt i tariffavtale. Retten til AFP krever derfor at man jobber i en bedrift som er bundet av en tariffavtale som omfatter AFP.

Det finnes AFP–ordninger både i privat og offentlig sektor. AFP i privat sektor tilbys av Fellesordningen for AFP. AFP i offentlig sektor er helt forskjellig fra ny AFP i privat sektor. Statens pensjonskasse (SPK) administerer AFP i statlig sektor. KLP, andre livsforsikringsselskaper og enkelte pensjonskasser administrerer AFP i kommunal sektor. Ta kontakt med din arbeidsgiver eller personalkontoret på din arbeidsplass om du er usikker på hvilken AFP–ordning du omfattes av.

Siste uttakstidspunkt for gammel AFP i privat sektor var 1. desember 2010. Gammel AFP utfases i årene 2011 til 2015.

Ergo, så er det ingen andre enn de som er tilknyttet LO som får noe...

http://www.venstre.no/artikkel/50591

Avtalefestet pensjon (AFP) har gått fra å være en målrettet ordning som skulle treffe sliterne i arbeidslivet til å bli en generell tilleggspensjon for fagorganiserte og arbeidstakere over 62 år som har tariffavtale. AFP gir rettigheter for drøyt halvparten av arbeidstakerne, men delfinansieres av alle arbeidstakere over statsbudsjettet med flere milliarder kroner hvert år. Dette er urettferdig og feil bruk av det offentliges penger. Dagens AFP undergraver også ideen bak pensjonsreformen om å få flere til å stå lenger i arbeid.

Venstre vil:

• La den enkelte ta med seg sine pensjonsrettigheter, uansett om man arbeider i det offentlige, i privat bedrift eller i egen virksomhet.
  • Fjerne de fleste pensjonsprivilegier for særskilte sektorer og tariffområder, samtidig som skattefradrag for individuelle forsikrings- og pensjonsspareordninger økes og gjøres mest mulig like for alle.
  • Avvikle særaldersgrenser i pensjonssystemet som ikke har faglige begrunnelser, og øke aldersgrensen for arbeidsgivers automatiske oppsigelsesadgang fra 70 til 75 år.
  • Avvikle de statlige bidragene til avtalefestet pensjon (AFP) og gi incentiver for at folk skal jobbe lenger, og ikke kortere.
  • Reformere offentlige pensjonsordninger i tråd med pensjonsreformen og endringene i private pensjonsordninger.

Venstre mener det er viktig å sikre økonomisk trygghet for eldre, og at pensjonssystemet må være tilpasset fremtidens behov. Pensjonssystemet må gjennomgående være slik at det lønner seg å stå lenger i arbeid, og det må være samsvar mellom mulighet til opptjening av økt pensjon og aldersgrense som oppsigelsesgrunn.

51991_whole.jpg

Teksten er hentet fra Venstres stortingsvalgprogram (pdf).

DU HAR EN DÅRLIG SAK HER KGUN!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

JA. Jeg mener det. Alle disse idiotene betaler penger til LO slik at LO kan gi over 70 millioner til Arbeiderpartiet før valgkampen. De dummeste er jo de som er med i LO og som stemmer Høyre da...

Det er antagelig to grunner til det

1. For å tilhøre en fagforening som er på like fot med mange store bedrifter. Som lønnsmottaker finner heller ikke Høyre tilhengeren en organisasjon som taler vedkommendes sak på en bedre måte enn Lo om vedkommende mener seg urettferdig eller dårlig behandler.
  2. I et håp om at Høyre skal få sterkere innflytelse over LO.

Lenke til kommentar

Det er antagelig to grunner til det

1. For å tilhøre en fagforening som er på like fot med mange store bedrifter. Som lønnsmottaker finner heller ikke Høyre tilhengeren en organisasjon som taler vedkommendes sak på en bedre måte enn Lo om vedkommende mener seg urettferdig eller dårlig behandler.
  2. I et håp om at Høyre skal få sterkere innflytelse over LO.

Ja, de har sikkert grunner til det...

Jeg støtter et parti som er kritisk til LO. MAN SKAL VÆRE Kritisk til organisasjoner med MYE makt og innflytelse. MAN SKAL! Ellers kan det gå galt av sted. Det er en fare for demokratiet hvis man ikke skal få kritisere så store organisasjoner.

Virker som om du er for et forbud mot skepsisisme mot LO. LO er jo så perfekt. Kan ikke gjøre feil, eller føre en politikk som fører til urettferdighet blant dem som ikke er med i LO osv...

Et politisk parti skal tenke på ALLE borgerne, ikke bare en interessegruppe, slik AP gjør med LO... AP gir alltid LOs medlemmer og folk som er tilknyttet LO gjennom jobben en fordel fremfor de som ikke er fagorganisert.

Venstre vil at alle mennesker i arbeidslivet skal ha samme rettigheter, og muligheter. og ikke bare de som er knyttet til en særinteresseorganisasjon som LO.

Venstre vil også at LO skal være en politisk uavhengig fagforening som tar alle deres medlemmer på alvor, også de som stemmer Høyre, og Venstre... blant annet... Ikke bare flertallet i LO... Det mener jeg er urettferdig. og jeg liker ikke hvordan LO støtter AP med så mange millioner av kroner, som sørger for en skjev fordelig av penger før valgkampen osv osv....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, de har sikkert grunner til det...

Jeg støtter et parti som er kritisk til LO. MAN SKAL VÆRE Kritisk til organisasjoner med MYE makt og innflytelse. MAN SKAL! Ellers kan det gå galt av sted. Det er en fare for demokratiet hvis man ikke skal få kritisere så store organisasjoner.

Organisasjoner med mye makt er ikke bra om de misbruker sin makt. LO er en grunn til at vi har lite sosial dumping og utnyttelse av arbeidere her i landet. LO har historisk vært disiplinert i sine lønnsforhandlingen slik at inflasjonen ikke har fått løpe løpsk i dette landet. LO møter sterke bedrifter som likemenn. LO kan bruke streik for å få gjennom sine krav og bedriftene kan svare med Lockout. Det er demokratiske spilleregler i den norske blandingsøkonomien. Pulverisering av makt kan like gjerne føre galt av sted.

Virker som om du er for et forbud mot skepsisisme mot LO. LO er jo så perfekt. Kan ikke gjøre feil, eller føre en politikk som fører til urettferdighet blant dem som ikke er med i LO osv...

Nei, men din argumentasjon er ikke bare usaklig, den er direkte kunnskapsløs og nedsettende.

Et politisk parti skal tenke på ALLE borgerne, ikke bare en interessegruppe, slik AP gjør med LO... AP gir alltid LOs medlemmer og folk som er tilknyttet LO gjennom jobben en fordel fremfor de som ikke er fagorganisert.

Det er noe du ikke har forstått i det norske politiske landskapet. Ulike demokratiske organisasjoner og partier bestemmer selv hvem de vil samarbeide og knytte forbindelser med.

Til lags åt alle kan ingen gjera.

Venstre vil at alle mennesker i arbeidslivet skal ha samme rettigheter, og muligheter. og ikke bare de som er knyttet til en særinteresseorganisasjon som LO.

Fine ord, men faktum er at Venstre har foretrukket kjøpekraft fremfor fagforeningskraft.

Venstre er nå et reaksjonært parti mot de radikale og progressive kreftene som bringer samfunnet fremover.

Det undergraver de norske fagforeningene og organisasjonsretten. Denne diskusjonen har vi tatt før.

Venstre vil også at LO skal være en politisk uavhengig fagforening som tar alle deres medlemmer på alvor, også de som stemmer Høyre, og Venstre... blant annet... Ikke bare flertallet i LO... Det mener jeg er urettferdig. og jeg liker ikke hvordan LO støtter AP med så mange millioner av kroner, som sørger for en skjev fordelig av penger før valgkampen osv osv....

Venstre kommer aldri til å bestemmer over LO like lite som LO kan bestemme at Venstre ikke skal foretrekke markedsliberalistene i FrP fremfor sosialdemokratene i Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar

LO er en grunn til at vi har lite sosial dumping og utnyttelse av arbeidere her i landet.

Les hva jeg skriver. Ikke lag deg stråmenn. Uansett: YS gjør også det, og en rekke andre uavhengige fagforeninger.

LO har historisk vært disiplinert i sine lønnsforhandlingen slik at inflasjonen ikke har fått løpe løpsk i dette landet. LO møter sterke bedrifter som likemenn. LO kan bruke streik for å få gjennom sine krav og bedriftene kan svare med Lockout. Det er demokratiske spilleregler i den norske blandingsøkonomien. Pulverisering av makt kan like gjerne føre galt av sted.

Jeg vet alt dette... Det står en god del om dette i Venstres politikk også angående organisasjonsfrihet og sånt. Ikke lat som at Venstre er i mot dette.

Nei, men din argumentasjon er ikke bare usaklig, den er direkte kunnskapsløs og nedsettende.

Nei. Det er det din som er. Det er du som er kunnskapsløs og nedsettende.

Det er noe du ikke har forstått i det norske politiske landskapet. Ulike demokratiske organisasjoner og partier bestemmer selv hvem de vil samarbeide og knytte forbindelser med.

Til lags åt alle kan ingen gjera.

Jeg er i mot milionstøtte til partiene thats all...

Fine ord, men faktum er at Venstre har foretrukket kjøpekraft fremfor fagforeningskraft.

Venstre er opptatt av borgerne i sin helhet, ikke bare de fagorganiserte slik AP og LO er...

Venstre er nå et reaksjonært parti mot de radikale og progressive kreftene som bringer samfunnet fremover.

Du juger så det renner....

Det undergraver de norske fagforeningene og organisasjonsretten. Denne diskusjonen har vi tatt før.

Du juger så det renner. Du har ingen eksemper på dette. Du lyver for å fremme din egen sak og AP.

Venstre kommer aldri til å bestemmer over LO like lite som LO kan bestemme at Venstre ikke skal foretrekke markedsliberalistene i FrP fremfor sosialdemokratene i Arbeiderpartiet.

Skriver bare tøv du! Begynner å bli lei al den løgnen du serverer her inne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Greier Venstremannen denne gang å skrive en post uten å bruke ordet løgn. Nei selvsagt ikke:

Du juger så det renner....

Du juger så det renner. Du har ingen eksemper på dette. Du lyver for å fremme din egen sak og AP.

Skriver bare tøv du! Begynner å bli lei al den løgnen du serverer her inne.

Gode argumenter må jeg si.

Lenke til kommentar

Greier Venstremannen denne gang å skrive en post uten å bruke ordet løgn.

Du er ganske slu gamle mann... Du kommer med direkte usannheter, og når jeg kaller det løgn, så begynner du med å kritisere det... Dette gjør du hver gang, og så kan du bruke dette mot meg.

Nei selvsagt ikke:

Gode argumenter må jeg si.

ARGUMENTER? Hva slags argumenter er det du har kommet med?

Hvordan skal jeg argumentere mot stråmenn og ren og skjær løgn/usannheter?

Det du sier gjenspeiler på ingen måte Venstre. Du har ingen kilder som viser dette. Du har ingen linker som linker direkte til Venstre som kan underbygge hva du sitter å påstår om Venstre...

Du påstår at Venstre er i mot organisasjonsfrihet. Det var faktisk Venstre i sin tid som faktisk innførte organisasjonsfriheten om jeg ikke husker feil. Men det er ikke dette Venstre er imot. Venstre er ikke i mot LO, men de er i mot diverse ting vi mener er urettferdig.

Vi vil at alle arbeidstagere skal ha like rettigheter i arbeidlivet. LO gir dette kun til sine medlemmer og til de som har tariffavtaler...osv. Ikke til småbedrifter som f.eks ikke er fagorgansiert osv osv.. Det er hva Venstre er kritiske til. Ikke organisasjonen som organisasjon....

Venstre er også skeptisk til massive pengegaver til partiene i forkant av valgene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det du sier gjenspeiler på ingen måte Venstre. Du har ingen kilder som viser dette. Du har ingen linker som linker direkte til Venstre som kan underbygge hva du sitter å påstår om Venstre...

Jeg har flere ganger gitt deg lenke til LOs 45 spørsmål til partiene. Her

http://ny.lo.no/valg...&epslanguage=no

kan du finne svarene selv. Mener du at LO lyver når det hevdes at kun FrP og Venstre vil avskaffe AFP ordningen????

Du påstår at Venstre er i mot organisasjonsfrihet. Det var faktisk Venstre i sin tid som faktisk innførte organisasjonsfriheten om jeg ikke husker feil. Men det er ikke dette Venstre er imot. Venstre er ikke i mot LO, men de er i mot diverse ting vi mener er urettferdig.

Det var gode gamle Venstre som i dag ikke er til å kjenne igjen. Den gang sto Venstre opp mot Høyre. I dag lefler de med partier til høyre for Høyre.

Krf ser ut til ha skjønt at det har begynte å brenne under føttene på dem. Jeg predikerer at Venstre faller under sperregrensen, mens KrF karrer seg over.

Vi vil at alle arbeidstagere skal ha like rettigheter i arbeidlivet. LO gir dette kun til sine medlemmer og til de som har tariffavtaler...osv. Ikke til småbedrifter som f.eks ikke er fagorgansiert osv osv.. Det er hva Venstre er kritiske til. Ikke organisasjonen som organisasjon....

Du er sannelig naiv. Hvorfor tror du man organiserer seg? Organisasjonsretten er fri i Norge?

Venstre er også skeptisk til massive pengegaver til partiene i forkant av valgene...

Jeg har oppfattet at du og Venstre mener det.

ARGUMENTER? Hva slags argumenter er det du har kommet med?

Hvordan skal jeg argumentere mot stråmenn og ren og skjær løgn/usannheter?

Du vet at Oslo Dagblad, tidligere Venstres hovedorgan i sin tid hadde en spalte kalt dusteforbundet. Jeg savner den spalten.

Jeg vurderer å tilby deg jobb i http://sannhetsdepartementet.no/ etter valget.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger gitt deg lenke til LOs 45 spørsmål til partiene. Her

http://ny.lo.no/valg...&epslanguage=no

kan du finne svarene selv. Mener du at LO lyver når det hevdes at kun FrP og Venstre vil avskaffe AFP ordningen????

Man forstår ikke Venstres politikk ved å gå på LO sine sider...

Men dette underbygger på ingen måte alle de usannhetene du har påstått om Venstre tidligere i denne tråden. Og her skifter du tema til noe helt annet. Til deltidskontrakter. Vel, her er noe stoff om Venstres politikk:

Trine Skei Grande:

"– Jeg har aldri blitt invitert til et møte med LO. Jeg kan knapt huske at noen av dem har hilst på meg. Men vi har alltid vært radikale i arbeidslivspolitikken, og vi må også ha en sterk arbeidsmiljølov som tar opp i seg de problemene som arbeidslivet står overfor i dag. Grunnen til at Venstre har så høy status hos Akademikerne og Forskerforbundet er at vi er med på kampen mot lange midlertidige ansettelser. Det har ikke LO brydd seg noe om, for det skjer gjerne i det offentlige, i journaliststanden, blant fotografer, og i hele akademia, sier Skei Grande.

Hun sier Venstre, i motsetning til LO, vil åpne for kortvarige midlertidige ansettelser fordi partiet mener folk som står utenfor arbeidslivet da vil ha lettere for å komme inn i det.

– Den store gruppen som faller utenfor, er innvandrere. Kompetansen der er større enn ledigheten skulle tilsi. Veien til den første jobben er den vanskeligste. Vi vil forby de lange midlertidige ansettelsene. Problemet er ikke dem som er ansatt ett år midlertidig. Problemet er dem som jobber midlertidig i NRK eller på forskningsprosjekter i akademia og ikke får huslån fordi de går år etter år på midlertidige kontrakter. Det er disse fagbevegelsen virkelig skulle brydd seg om, sier Skei Grande."

LITT MER NYANSERT ENN HVA DU OG LOs NETTSIDER GIR INNTRYKK AV???

Det var gode gamle Venstre som i dag ikke er til å kjenne igjen. Den gang sto Venstre opp mot Høyre. I dag lefler de med partier til høyre for Høyre.

Jeje... Det er fordi vi er enige på dette punktet. Det handler ikke om å lefle...

Du og LO har en dårlig sak for å si det sånn...

Krf ser ut til ha skjønt at det har begynte å brenne under føttene på dem. Jeg predikerer at Venstre faller under sperregrensen, mens KrF karrer seg over.

Får håpe at du tar grusomt feil... Jeg håper at AP en eller annen gang faller under sperregrensen.

Sannsynligvis vil de det en eller annen gang i fremtiden selv om de har et grusomt stort økonomisk overtak.

Du er sannelig naiv. Hvorfor tror du man organiserer seg? Organisasjonsretten er fri i Norge?

Nei jeg er ikke naiv. Her begynner du med stråmannsargumentasjon igjen...

Nå begynner du å stille spørsmål rundt hvorfor man organiserer seg, som om jeg ikke skulle vist det... Og poenget er? Jeg har da for faen ikke kritisert at de organiserer seg?

Jeg har oppfattet at du og Venstre mener det.

Tviler... Du snakker hele tiden om noe helt annet og beskylder meg for noe helt annet...

Du vet at Oslo Dagblad, tidligere Venstres hovedorgan i sin tid hadde en spalte kalt dusteforbundet. Jeg savner den spalten.

Jeg vurderer å tilby deg jobb i http://sannhetsdepartementet.no/ etter valget.

Du er så tragisk at det er tortur å skrive med deg...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man forstår ikke Venstres politikk ved å gå på LO sine sider...

Men Venstre har som andre partier svart på 45 spørsmål som LO har stilt partiene. Mener du at de svarene ikke er gjengitt korrekt?

Hvor ofte må jeg gjenta til deg og andre at det man finner på partienes hjemmesider er propaganda. Minnes du den diskusjonen som startet her

http://www.diskusjon...post&p=20714789

Hvordan går det forresten med IQ testingen av velgerne? Har du forlatt den kjepphesten?

Trine Skei Grande:

"– Jeg har aldri blitt invitert til et møte med LO. Jeg kan knapt huske at noen av dem har hilst på meg. Men vi har alltid vært radikale i arbeidslivspolitikken, og vi må også ha en sterk arbeidsmiljølov som tar opp i seg de problemene som arbeidslivet står overfor i dag. Grunnen til at Venstre har så høy status hos Akademikerne og Forskerforbundet er at vi er med på kampen mot lange midlertidige ansettelser. Det har ikke LO brydd seg noe om, for det skjer gjerne i det offentlige, i journaliststanden, blant fotografer, og i hele akademia, sier Skei Grande.

Å?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...