Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trøbbel med automat girkasse, trenger tips raskt!

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på langtur med mercedes c200, med automat, fra 2004. Den har sluret litt på giret en stund, men nå har det blitt verre. Etter 1t og 20min kjøring, giret ikke kassen til mer enn 3. Gir, men den giret ned. Og det fungerte ikke å aktivere triptronic. Kjørte sånn en liten stund, så stoppet jeg bilen. Etter å ha stått kald et par minutter, fungerte alt som normalt igjen, den gikk opp i 5. Gir og triptronic fungerte. Kjørte 1t til, så skjedde det igjen. Men nå girte den i alle fall opp til 4.gir, men trip tropical fungerte ikke. Etter hvert gikk den så rett i fri.

Hva kan dette være? Kan det være bare girolje/filter? Siden det fungerer midlertidig med noen pauser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være du alt har "merket" kassen for livet, med å kjøre den i den tilstanden den er i nå. Men automat er kostbart, så jeg ville umiddelbart latt bilen stå, for å få den til "noen" som kan kasser til MB. Forhåpentligvis er det nok med oljeflush som magnusalex nevner, er du uheldig må deler byttes.

Lenke til kommentar

For det første, du har opptrådt som en idiot ved å kjøre bilen til tross for slike problemer.

Nå kan du ringe veihjelpspartneren til forsikringsselskapet ditt, så kan du få fraktet bilen til et verksted som driver med slikt.

Er du i Oslo-området vil jeg anbefale Bergs Automatservice, de kan disse girkassene godt, og driver hovedsaklig med MB-kasser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...