Gå til innhold

Ang klærne som gamle går med

Anbefalte innlegg

Var de noen gang på mote? Hvor lenge siden? Får man kjøpt slike klær idag? Hvor? Er det fordi de ikke vil bruke penger at de går med gamle klær eller er det fordi de liker å gå med de klærne?

Kommer vi til å bli slik når vi blir gamle? At vi går med samme klær som vi gjør idag..

Og en annen ting om alderdom.. kommer vi til å ha pcer og spillkonsoller på gamlehjemmene eller kommer vi til å ha det like kjedelig som de gamle har det idag? Jeg vil nemlig IKKE bruke alderdommen min til å snakke om været og se på bilder av barnebarna :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er 'de gamle'? Det er en sammensatt gruppe, og kler seg ikke likt.

De som kunne kle seg da de var unge, har større sjanse for å kle seg fint når de blir eldre.

Bare den som står helt, helt stille går med samme typer klær hele livet. Være i utvikling og endre uttrykk etter som en selv endrer seg er bra.

Og hvorfor bry seg om mote? Here today, gone to morrow,

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Var de noen gang på mote? Hvor lenge siden? Får man kjøpt slike klær idag? Hvor? Er det fordi de ikke vil bruke penger at de går med gamle klær eller er det fordi de liker å gå med de klærne?

Kommer vi til å bli slik når vi blir gamle? At vi går med samme klær som vi gjør idag..

Og en annen ting om alderdom.. kommer vi til å ha pcer og spillkonsoller på gamlehjemmene eller kommer vi til å ha det like kjedelig som de gamle har det idag? Jeg vil nemlig IKKE bruke alderdommen min til å snakke om været og se på bilder av barnebarna :(

Slapp nå av - lenge før du når skjels år og alder, så er nok du både utbrent nedbrent, og eller eventuelt 6 feet under ... Dere har det jo så travelt i dag med å pynte og male dere, og dope dere til større muskler, og leke idoler, og gå med nesen nedi en skjerm, og hverken være tilstede her eller der - jeg tror ikke dere engang vet hvor dere er nå, men det blir deres utfordring.

Jeg vever mitt tøy selv

Dette lærte jeg av min bestemor - som hadde lært det av sin bestemor osv - helt tilbake til rundt Svartedauen, tror jeg

sånt tøy går aldri av moten - fordi sånne trender går i sirkel, og etter min beregning blir jeg hypermoderne når jeg bikker 95 år

Grunnen for at jeg går med disse klærne er fordi de tiltrekker seg møll og gamle damer - noen ganger ser jeg ikke forskjellen heller, ganske nifst kan du tro

Og som sagt så blir du ikke særlig gammel, og all denne vanvittige lekingen med dippedutter i alle retninger, medføre at du blir steril lenge før du er kjønnsmoden nok - slik tar moder jord hevn, eller kanskje det er evolusjon

Kos deg så lenge du er ung, for det blir ikke særlig mer tid enn det

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Slapp nå av - lenge før du når skjels år og alder, så er nok du både utbrent nedbrent, og eller eventuelt 6 feet under ... Dere har det jo så travelt i dag med å pynte og male dere, og dope dere til større muskler, og leke idoler, og gå med nesen nedi en skjerm, og hverken være tilstede her eller der - jeg tror ikke dere engang vet hvor dere er nå, men det blir deres utfordring.

Jeg vever mitt tøy selv

Dette lærte jeg av min bestemor - som hadde lært det av sin bestemor osv - helt tilbake til rundt Svartedauen, tror jeg

sånt tøy går aldri av moten - fordi sånne trender går i sirkel, og etter min beregning blir jeg hypermoderne når jeg bikker 95 år

Grunnen for at jeg går med disse klærne er fordi de tiltrekker seg møll og gamle damer - noen ganger ser jeg ikke forskjellen heller, ganske nifst kan du tro

Og som sagt så blir du ikke særlig gammel, og all denne vanvittige lekingen med dippedutter i alle retninger, medføre at du blir steril lenge før du er kjønnsmoden nok - slik tar moder jord hevn, eller kanskje det er evolusjon

Kos deg så lenge du er ung, for det blir ikke særlig mer tid enn det

:)

aha du er meg fra framtiden og prøver å advare meg om noe

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

aha du er meg fra framtiden og prøver å advare meg om noe

Hvis du visste hvor nær du er sannheten, så hadde du sannsynligvis gått rett i bakken - den ble jeg faktisk imponert over

beste zenhilsen ;)

527718_10150879726606426_854135478_n.jpg

Lenke til kommentar

Slapp av. Du kommer til å ha tilgang til både PC, Xbox og Playstation når du ender opp som en gammel skrott.

Lenke til kommentar

"Gammel mann med hatt" betyr faktisk at alle brukte hatter før i tida, og de unge finner det verdt å kommentere at de ser en eldre mann med hatt, eller sixpence.

Tilsvarende for kvinner kan være "gammel dame med skaut og blomstrete kjole", eller til og med forkle.

Hvilken type klær mener trådstarter? Tror ikke at hip-hop eller saggestil passer så godt inn på gamlehjemmet. Bleia faller bare av deg når du sagger med buksa

:grin2:

Lenke til kommentar

Hvilken type klær mener trådstarter? Tror ikke at hip-hop eller saggestil passer så godt inn på gamlehjemmet. Bleia faller bare av deg når du sagger med buksa

:grin2:

Hehe, første gang nødvendigheten av å bruke bleier i voksen alder faktisk tvinger personer til å se noenlunde normale ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...