sondre2020 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hei! sakens kjerne er at jeg sendte ett vaskebyrå for å vaske i leiligheten jeg leide. Huseier kom på inspeksjon å oppdaget at jobben de gjor var dårlig. Han tok bilder og vaskebyrået kom på inspeksjon. I tillegg knuste de en lampe til verdig 1500kr i følge huseier. Vaskebyrået tok 2399 for arbeide de gjorde. Pluss at de knuste lampen, de la igjen en lapp. Jeg er ikke så gira på å betale de for dårlig arbeid. Nå mener huseier at han kan ta 2500 fra depositumet mitt for å få vasket leiligheten. Hvilke rettigheter har jeg? huseier mener jeg skal dekke lampen til 1500 fra depositumet, så får jeg ordne opp med vaskebyrået. Dette var greit i og med at vaskebyrået sa de skulle dekke dette, måtte bare vise til kvittering. Typisk så har ikke huseier dette, han sier det var en gave. Jeg tenker det er vel vanskelig å få igjen eksakt sum uten kvitering, derfor gidder jeg ikke å la huseier trekk 1500 fra meg. Jeg kan vel nekte å la huseier trekke dette fra depositumet? Jeg orker ikke betale for en skade jeg ikke har gjort. Uten kvitering er det heller ingen bevise for at lampen kostet 1500kr. Hvilke rettigheter har jeg her? Lenke til kommentar
hanschi Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg var i en lignende situasjon der et firma vasket ut leiligheten og gårdeier godkjente ikke vasken. Jeg kontaktet vaskefirmaet og de las seg flate og vasket leiligheten på nytt uten ekstra kostnad. Hva slags rettigheter du har vet jeg ikke, men et profesjonelt firma som ønsker seg flere kunder vil vel ikke ta betalt for en uferdig jobb? Det var også argumentet mitt, de har faktisk ikke gjort det de skal ha betalt for. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 huseier mener jeg skal dekke lampen til 1500 fra depositumet, så får jeg ordne opp med vaskebyrået. Dette var greit i og med at vaskebyrået sa de skulle dekke dette, måtte bare vise til kvittering. Typisk så har ikke huseier dette, han sier det var en gave. Kjøp ham en ny, tilsvarende lampe. La oss anta det er en typisk stålampe med lesearm, det får du til 450 kr hos skeidar. Om huseier kommenterer prisen får du på nytt be ham dokumentere kostnaden for den gamle. Synes forøvrig det er betenkelig at huseier innreder utleiebolig med møblement som han selv har fått i gave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå