Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Spørsmål vedrørende oppsigelse

hanschi

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått ny jobb og har sagt opp min nå værende stilling på 36%. Min nye arbeidsgiver ønsker at jeg begynner omgående.

Tidligere i sommer sa jeg ja til å jobbe mer enn mine 36% i min gamle jobb og har blitt satt opp på en arbeidsplan med to ekstra vakter i uken utover min faste stilling. Arbeidsplanen var i fem uker, noe jeg synes er rart siden disse vaktene ikke vil være dekket om fem uker. Arbeidsplanen begynner om 10 dager. Jeg har ikke skrevet kontrakt på dette. Det skal legges til at min arbeidsgiver har over flere år vist seg motvillig til å ansette medarbeidere over 40% for å unngå kveldstillegg og helgetillegg.

Det jeg søker svar på er om jeg er pliktig til å jobbe disse vaktene etter å ha sagt opp stillingen, i så fall hvor lang oppsigelsestid har jeg for "ekstravakter"?

I min faste stilling på 36% har jeg tre måneder oppsigelsestid.

På forhånd, takk!

Endret av hanschi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

36% må du jobbe i tre måneder fra den 1. i måneden etter du har levert oppsigelse, om arbeidsgiver krever dette.

Hva gjelder ekstravakter er jeg usikker på, da disse er avtalt utenom din faste stillingsprosent, men jeg vil tro muntlige avtaler om ekstra vakter er bindende innenfor oppsigelsestiden med mindre annet er avtalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...