Gå til innhold

Nytt gaming headsett


Anbefalte innlegg

Hallo, ja jeg vet det er mange av disse trådene, men det er like så greit for meg å bare lage en ny tråd en å grave i gamle for å se om jeg finner det jeg leter etter ;)

 

Greia er, jeg er på kikk etter nytt gaming headsett, jeg sitter med et utslitt g35 nå som har en jevla irreterendes, krøllete ledning, jeg lengter stadig tilbake til mitt gamle siberia v2, men har også kommet over Razer Kraken, som har fått mye bra kritikk. Men jeg ser Kraken er Analogt, vil ikke det si at det er 2.1, som ikke akkurat er så veldig akseptabelt i gaming.. Hvordan er Kraken kontra Siberia v2/g35 å ha på hode. Siberia v2 glemte jeg ofte at jeg hadde på :p

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del missforståelser ute og går hva hodetelefoner til spill gjelder. Personling anser jeg ALLE hodetelefoner/headset som 2.0. Av den enkle grunn at avstanden det er snakk om i øreklokkene ikke er stor nok til å gi ett headset med flere høyttalerelementer noen fordel. Du kan prøve selv, ta mobilen, spill av noe musik, beveg høyttaleren rundt øret ditt og se hvor langt unna du må bevege den for å kunne skildre at lyden ikke bare kommer "fra rett ved siden av øret". Jeg kan så godt som garantere deg at du må flytte den ett par cm fra selve øret, noe som er mye lengre avstand enn noen hodetelefoner du får kjøpt.

 

Når du spør hva du skal kjøpe er det noen ting som er veldig greit å vite, som pris, bruk, hvilke type (åpen/lukket) osv. Alle hodetelefoner er analoge forresten, at det er USB-kontakt betyr ikke digital, det betyr bare at de henter strøm fra USB-kontakten, ikke mini-jack.

 

Om du kun skal bruke de til spilling ser ikke jeg noe problem i å bruke Siberia v2 om du likte det. Det er godt til FPS spill, med god "positional audio", og helt brukbar til musikk, alt etter hvilke musikk du liker å høre på. Siberia V2 er vel ett av produktene som er rettet mot gamere som ikke nødvendigvis er overpriset noe særlig.

 

Nå skal det sies at jeg ikke er noen ekspert på området, så ta det med en klype salt. Men om du skal kjøpe noe til all-round bruk anbefaler jeg deg å se på ett par gode hodetelefoner, så kan du heller kjøpe en ekstra mikrofon utenom, da du får mer for pengene den veien.

Lenke til kommentar
Masse myttig informasjon :p

Takk for så godt svar! :) Ja jeg fatter hva du mener med surround greia :p Og det med Kraken og Siberia v2, de er jo ganske like, begge er over ear, de har mic som er mulig å gjemme(som jeg virkelig liker) de har begge analog input, som jeg vil ha, det er liksom to ting som stoppet meg. Siberiaene vet jeg er gode, for har jeg har hatt de i to år, men de ser ikke like digg ut så Kraken. Kraken ser helt sykt fett ut, men er usikker på om de er like behagelige som Siberia.. Ja jeg har tenkt på å kjøpe hodetelefoner med mic i tillegg, men synes virkelig det er en grei funskkon å bare kunne rulle miccen inn i headsettet :)
Lenke til kommentar

tror jeg klarte å finne det noenlunde fint ut selv, ble, LinusTechTips hjelper meg alltid ut i vanskelige situasjoner, viser seg visst at Kraken skal ha bedre lydkvalitet enn Siberia, samtidig som å være utrolig hærlige også. Ser litt ut som jeg ble litt blind på Steelseries, på tide å prøve noe nytt! :)

Lenke til kommentar

Alle hodetelefoner er analoge forresten, at det er USB-kontakt betyr ikke digital, det betyr bare at de henter strøm fra USB-kontakten, ikke mini-jack.

 

Må nok rette deg litt her, USB headsett er digital. De henter et digitalt signal fra pc'en via usb porten og omgjør denne i en DAC eller digital til analog converter. Med andre ord så har usb headsett et eget innebygget lydkort som er helt separat fra det interne lydkortet i pc'en.

Lenke til kommentar

Må nok rette deg litt her, USB headsett er digital. De henter et digitalt signal fra pc'en via usb porten og omgjør denne i en DAC eller digital til analog converter. Med andre ord så har usb headsett et eget innebygget lydkort som er helt separat fra det interne lydkortet i pc'en.

Du har nok rett der ja. Mente mer at alle hodetelefoner er avhengig av analog signal for å drive lydelementet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...