Snoopmike Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg har tenkt å kjøpe en bruktbil med 1.6 sylinder og tenkt å bruke den i 3 år. Senere fikk jeg vite at en bil med sylindervolum på 1.6 ikke kom til å vare i 3 år, for ellers ville motoren eller potten ryke. Så de sa jeg heller burde kjøpt noe over 2.0 sylinder om den skal vare så lenge. Så er det slik at en bil med 1.6 sylinder ikke klarer å holde seg i 3 år? Det var en Hyundai Coupe 2003-modell jeg hadde tenkt meg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hvor lenge en bil holder kommer an på så utrolig mye mer enn sylindervolum. 1 Lenke til kommentar
Snoopmike Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Greit, så det er ikke nødvendigvis forutsatt at en bil holder mye mindre pga sylindervolumet? Er det mange andre forutsettninger om bilspesifikasjonene ellers? Eller kommer det bare mest ann på hvordan jeg behandler og håndterer bilen? Med tanke på at bilen netopp har vært på EU-godkjenning, og ingen andre problemer med bilen selvfølgelig. Endret 9. august 2013 av Snoopmike Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Spesifikasjonene sier veldig lite om hvor lenge en bil holder. Det avgjørende er i hovedsak hvordan bilen har blitt behandlet og hvor mye den har blitt brukt. Forskjeller mellom merker, modeller og årsmodeller vil jo også forekomme, men slike statistikker viser kun et gjennomsnitt, og sier ingenting om hvor lenge den spesifikke bilen vil holde. Om du ikke er bilkyndig eller kjenner noen som kan hjelpe deg å vurdere bilen vil en NAF-test før kjøp være en smart investering. Til syvende og sist kan jo stort sett alle problemer som måtte oppstå med en bil fikses, det kommer bare an på hvor mye penger du er villig til å bruke. Angående "EU-godkjenning" så består kontrollen av to deler, en trafikksikkerhetsdel og en miljødel. Målet er å få en tryggere og mer miljøvennlig bilpark. Kontrollen er ikke designet for å gi en vurdering av bilens tilstand i helhet. Her kan du lese mer. Endret 10. august 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Say whut? Hvem enn du har snakket med, slutt å snakk med de om bil, for det her er bare sjøsprøyt av høy klasse. 6 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Say whut? Hvem enn du har snakket med, slutt å snakk med de om bil, for det her er bare sjøsprøyt av høy klasse. Lenke til kommentar
Slendrian89 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg lurer på hvordan du skal kjøre med en bil som bare har 1.6 sylindre? Da har du altså en som går som normalt, og en som mangler 40% av sylindervegg/stempel? Det du er ute etter er sylindervolum. 1,1, 1.6, 1.9, 2.5 er angitt sylindervolum over stempel når det er på nedre dødpunkt. Altså der det vender og begynner å gå oppover igjen Fra spøk til revolver. Pisspreik. Kjøp en bil som passer deg. Sylindervolumet har ingen ting med slitasje å gjøre, med mindre du skal trekke vogn, da vil stor motor være en fordel Lenke til kommentar
Snoopmike Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Okay, tusen takk for svarene! Følte jeg ble en del klokere på det området nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå