Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Solgt bil, ny eier skal fikse opp bilen og omregistrer den til en venn

Vixt

Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er da, kan jeg si opp forsikringen før salgsmeldingen er levert? Til dags dato starter ikke bilen, og kan derfor ikke kjøres ute på veien. Jeg vil ikke betale forsikringen mer. Han kom langt ifra og skal omregistrere den på en annen person, og derfor kunne ikke jeg få levert inn salgsmelding enda, men det blir gjort fortløpende.

Hva tror dere?

Endret av Vixt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint, bare å ringe å si at bilen er solgt det.

Sist jeg solgte bil fikk jeg ikke sagt opp forsikringen før bilen var registrert på ny eier. Mulig det bare var mitt (forrige) forsikringsselskap som var litt vanskelige. Det skader uansett ikke å ta en telefon for å høre.

Lenke til kommentar

Sist jeg solgte bil fikk jeg ikke sagt opp forsikringen før bilen var registrert på ny eier. Mulig det bare var mitt (forrige) forsikringsselskap som var litt vanskelige. Det skader uansett ikke å ta en telefon for å høre.

Kan jo si opp forsikringa uansett, når man føler for det, må ikke engang levere inn skiltene først.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Kan jo si opp forsikringa uansett, når man føler for det, må ikke engang levere inn skiltene først.

Får håpe det :) Går det ant å ringe trafikkstasjonen å si at bilen er solgt, eller er det ikke vits? Bare å vente til han leverer inn eierskifte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg tror at han aldri kommer til å omregistrere bilen, kommer til å bruke den i et halvt år eller til når eu godkjenningen går ut, kjøre gjennom tusen bomringer, og du får regninga til slutt.

Hvordan vet du det? TS trenger bare å fylle ut vognkort del 2 og levere det til biltilsynet. Da er bilen omregistrert.

Lenke til kommentar

Jeg tror at han aldri kommer til å omregistrere bilen, kommer til å bruke den i et halvt år eller til når eu godkjenningen går ut, kjøre gjennom tusen bomringer, og du får regninga til slutt.

ja har hørt skrekkhistoriene. Kommer det til å skje melder jeg bilen stålet og viser evt frem kontrakten mellom meg og han.
Lenke til kommentar

Å melde bilen stjålet er en dårlig ide dersom bilen ikke er stjålet.

Det er viktig å huske at det er SELGERs ansvar å levere salgsmelding/Vognkort del 2.

Å ikke forholde seg til dette er en klassisk synd som påfører store ekstrakostnader.

Det er NULL stress for kjøper å registrere sitt navn først, for så å levere en salgsmelding med nytt navn før omregistrering gjøres...

Dette med mindre det er en person som har alvorlig økonomisk mislighold bak seg.

Jeg tipper også det er lureri.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Spørsmålet var egentlig ang forsikring, så svaret er kommet. Ang det andre så blir ikke det tilfelle, men ja vet at jeg egentlig skal levere den inn, men akkuratt nå var det ikke mulig. For å si det sånn er han pensjonist, og jeg vet hvor han bor. Da får jeg heller oppsøke han og skru av skiltene selv og levere dem inn ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...