Vixt Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Spørsmålet mitt er da, kan jeg si opp forsikringen før salgsmeldingen er levert? Til dags dato starter ikke bilen, og kan derfor ikke kjøres ute på veien. Jeg vil ikke betale forsikringen mer. Han kom langt ifra og skal omregistrere den på en annen person, og derfor kunne ikke jeg få levert inn salgsmelding enda, men det blir gjort fortløpende. Hva tror dere? Endret 9. august 2013 av Vixt Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Går fint, bare å ringe å si at bilen er solgt det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Går fint, bare å ringe å si at bilen er solgt det. Sist jeg solgte bil fikk jeg ikke sagt opp forsikringen før bilen var registrert på ny eier. Mulig det bare var mitt (forrige) forsikringsselskap som var litt vanskelige. Det skader uansett ikke å ta en telefon for å høre. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror at han aldri kommer til å omregistrere bilen, kommer til å bruke den i et halvt år eller til når eu godkjenningen går ut, kjøre gjennom tusen bomringer, og du får regninga til slutt. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Sist jeg solgte bil fikk jeg ikke sagt opp forsikringen før bilen var registrert på ny eier. Mulig det bare var mitt (forrige) forsikringsselskap som var litt vanskelige. Det skader uansett ikke å ta en telefon for å høre. Kan jo si opp forsikringa uansett, når man føler for det, må ikke engang levere inn skiltene først. Endret 9. august 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Vixt Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Kan jo si opp forsikringa uansett, når man føler for det, må ikke engang levere inn skiltene først. Får håpe det Går det ant å ringe trafikkstasjonen å si at bilen er solgt, eller er det ikke vits? Bare å vente til han leverer inn eierskifte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror at han aldri kommer til å omregistrere bilen, kommer til å bruke den i et halvt år eller til når eu godkjenningen går ut, kjøre gjennom tusen bomringer, og du får regninga til slutt. Hvordan vet du det? TS trenger bare å fylle ut vognkort del 2 og levere det til biltilsynet. Da er bilen omregistrert. Lenke til kommentar
Vixt Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror at han aldri kommer til å omregistrere bilen, kommer til å bruke den i et halvt år eller til når eu godkjenningen går ut, kjøre gjennom tusen bomringer, og du får regninga til slutt. ja har hørt skrekkhistoriene. Kommer det til å skje melder jeg bilen stålet og viser evt frem kontrakten mellom meg og han. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Å melde bilen stjålet er en dårlig ide dersom bilen ikke er stjålet. Det er viktig å huske at det er SELGERs ansvar å levere salgsmelding/Vognkort del 2. Å ikke forholde seg til dette er en klassisk synd som påfører store ekstrakostnader. Det er NULL stress for kjøper å registrere sitt navn først, for så å levere en salgsmelding med nytt navn før omregistrering gjøres... Dette med mindre det er en person som har alvorlig økonomisk mislighold bak seg. Jeg tipper også det er lureri. Endret 9. august 2013 av Snylter Lenke til kommentar
Vixt Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Spørsmålet var egentlig ang forsikring, så svaret er kommet. Ang det andre så blir ikke det tilfelle, men ja vet at jeg egentlig skal levere den inn, men akkuratt nå var det ikke mulig. For å si det sånn er han pensjonist, og jeg vet hvor han bor. Da får jeg heller oppsøke han og skru av skiltene selv og levere dem inn 1 Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Salgsmelding bør leveres til biltilsynet omgående etter overlevering av bil. Denne har ingenting med omregistrering å gjøre. Salgsmeldingen er gratis, omregistreringen koster penger. Hadde aldri levert fra meg en bil uten å levere inn en salgsmelding etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå