Klossmajoren Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg håper jeg har postet dette riktig, og jeg har kalt denne posten ¨Mystisk side på oppstart¨ Fordi denne kommer opp av og til (bilde), vet ikke hvor ofte... Men den kommer opp ganske ofte. Og jeg vet ikke hva det er! Jeg ble nylig ferdig med å bygge min første PC. Jeg har ASUS gryphon Z87 som morkort. Jeg har fått installert windows og PCen fungerer helt som normalt, men det er denne skjermen som kommer opp inni mellom. Noen som har sett noe slik før? Noen som har løsninger? Jeg vet at det står CPU fan error helt nederst, men kan virkelig det være det som får opp denne siden? Det er bare en liten kabinett vifte som ikke er installert helt riktig enda, men det burde da ikke være problemet her eller? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 ta av CPU viften og sett den inn på nytt, den er helt sikkert ikke festet skikkelig. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Amercian Megatrends er selskapet som har skrevet BIOSen på hovedkortet... Det er POST-skjermen hvor den gjør forskjellige hardwaretester før operativsystemet starter, du har også mulighet til å gå inn i BIOSen (F1 for Setup) Den nevner nok CPU fan hvis du ikke har koblet CPU viften til strømporten som er merket CPU_FAN e.l. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Har koblet viften til CPU_FAN.... Men fortsatt så kommer den opp, vet om dette med BIOS osv.. Men det står at jeg skal kjøre en setup ved å trykke F1.... Men den reagerer ikke når jeg trykker F1 :@ Er det noen andre knapper jeg må holde inne mens jeg trykker F1? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Nei, men du trenger ikke inn i BIOS med F1 - denne skjermen kommer bare opp fordi du får den fan-erroren, vanligvis (når det ikke er noe feil)så skjules den av oppstarts-logoen (eller blank skjerm) Problemet ditt ligger i CPU-viften. (Iogforseg kan problemet også ligge på kontakten til CPU-viften på hovedkortet selvsagt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå