nor50 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Jeg har for første gang kjøpt meg en AMD-prosessor. og dette hovedkortet. http://www.proshop.n...paign=Completed Jeg hadde noen Promise kontrollere liggende jeg trodde jeg kunne bruke, helt til jeg så hovedkortet... Uten å telle "strekene" på koplingspuntene, så vil jeg anslå det til å være ca 10 - 30 - 10, (antakelig litt mer, men forholdet er rundt det...) med mellomrom mellom hver gruppe. De passet ikke... Så bestilte jeg et som heter PE-120. PCI Express. Her er det kanskje 15 - 15 kontakter med spor i mellom. Men det passet heller ikke... Ser ut til jeg må ha 15 - 12 eller noe i den duren. Eller, går det an å bruke dette i de lange sporene til skjermkort? Endret 9. august 2013 av nor50 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hovedkortet har PCI Express, to spor for x16 og to spor for x1. Det som er litt spesiellt med denne bussen er at kortet ikke trenger å fylle hele kontakten i hovedkortet. Så ja, du kan sette kortet ditt i et av de lange sporene. De gamle kortene var antagelig PCI, en eldre standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå