Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg ser for meg at i løpet av en lengre periode kan du sikkert snakke med 50 kundebehandlere. Av disse 50 gjør 49 av dem jobben plettfritt, men du legger husker kun den ene som rotet det til, og dermed så drar du alle over én kam. Jeg tror kanskje du rett og slett ikke er smart nok til å legge merke til det som det som faktisk fungerer rundt deg, du ser kun det som ikke fungerer. -Om du las innlegget mitt, ville du forstå at det var fleire kundebehandlarar som gjorde den same feilen fleire år på rad. Og eg har vel så vidt eg veit aldri ringt inn til kundeservice fleire enn dei gongane til den bedrifta. Og ikkje så ofte til andre, heller. Så din teori om 49 av 50 er nok ikkje heilt rett, for å seia det forsiktig. -Eg dreg ikkje nokon over ein kam. Få, om nokon, gjer det. Kva er dette med at folk skal nytta seg av uttrykk dei ikkje kjenner opphavet til? Din smarting. -Og vidare angåande kven som er smart og ikkje, kor fekk du det frå at eg meiner alle kundebehandlarar gjer feil heile tida? Det har eg aldri hevda. Flott stråmann! Min påstand var kun at eg meiner få smartingar med god utdanning ender opp som kundebehandlarar. 2 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Les det jeg skrev en gang til. Du misforstod poenget mitt, og klarte å kritisere noe som egentlig (delvis) underbygget ditt eget utsagn. Du har rett. Eg tenkte på den gongen eg jobba som IT-ansvarleg i ein kommune. Då var det mange, især eldre kvinnelege lærarar, som ringte og klagde over at datamaskina deira ikkje ville slå seg på, eller at internett ikkje fungerte. Kabelen stod ikkje i. Så eg tenkte at av og til kan det faktisk vera naudsynt å spørja kunden om kabelen faktisk står i eller ikkje Endret 9. august 2013 av Knut Lavngard 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Nå har jeg ikke inntrykk av at så mange "ender opp" som kundebehandler på kundeservice heller, så jeg forstår ikke helt hva du mener. Svært mange av de som jobber på kundeservice i store virksomheter er studenter. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Nå har jeg ikke inntrykk av at så mange "ender opp" som kundebehandler på kundeservice heller, så jeg forstår ikke helt hva du mener. Svært mange av de som jobber på kundeservice i store virksomheter er studenter. Ja, det finst unntak der, sjølv om det ofte nok ikkje er dei beste studentane det er snakk om. 1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Fordi jeg ikke vil bruke tiden min på å finne ut hvordan man får efaktura til å gå på en annen konto. Så hver gang jeg går tom for penger på den ubrukte konten, får jeg purring. Da er det på tide å sette over noen penger. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Korleis ender det, då? Du som er så rask til beins trur du kan springa frå rekningane? Er det lenge til du skal forklare meg hva problemet ditt er? 1 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Er det lenge til du skal forklare meg hva problemet ditt er? Tilbake til saka: Om du av latskap ikkje betaler rekningane dine, kva skjer så? Betaler du ved purring, eller lar du det gå til inkasso? 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 De sender noe dritt på epost som drukner i all slags annet tøv som kommer inn.Det synes jeg egentlig er skikkelig dårlig. Enig i at det er dårlig, men det er jo ikke vanskelig å sette en filtrerings-regel på det heller da, så drukner det ikke blant alt annet tøv. Endel tror jeg ikke betaler i tide, er fordi de er lat og/eller veldig uorganisert/rotkopper. De får regning, leser/ser omsider på den og legger den fra seg - deretter glemmer de rett og slett av den til purring kommer. Noen gjentar det samme der igjen, utrolig nok. Vet av noen som gjør dette og de har absolutt ikke god råd og de vet de skulle ha betalt med en gang, istedet for å kaste penger rett ut av vindu med purregebyret. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Betaler regningene mine så snart jeg ser at jeg har fått de i posten, avtalegiro eller efaktura. Like greit å få det ut av verden med engang. Sikkert derfor jeg har null betalingsanmerkning og meget godt kredittverdighet Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Tilbake til saka: Om du av latskap ikkje betaler rekningane dine, kva skjer så? Betaler du ved purring, eller lar du det gå til inkasso? Fint at det er du som bestemmer når vi skal være saklig. Kan du ikke bestemme deg for det samme i de andre trådene du ødelegger med usakligheter også? ...og siden du spør så fint så skal jeg heller svare deg. Jeg betaler stort sett alle regningene mine når de skal betales, men hele prosessen med å betale regninger er såpass kronglete at jeg velger å vente med å betale til jeg har en liten bunke regninger og kan betale dem samtidig. Dessverre feilberegner jeg av og til, og regninger blir ikke betalt når de skal. Da får jeg helt riktig en purring...som jeg betaler. Er dette en smart måte å gjøre det på? Nei, helt klart ikke, men så var jeg jo lat, da. Endret 9. august 2013 av Phileas Fogg 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Jeg kan jo også nevne hvordan jeg gjør det. legger alle regninger ved siden av TV-en og lar dem legge der til neste gang jeg logger inn i nettbanken. Legger så regningene inn i nettbanken i god tid før forfall med forfallsdato eller tidligere. (dobbeltsjekker altid konto og kid) Merkerer så faktura med kulepenn med dato for forfall og legger faktura så i mitt faktura arkiv for betalte faktura. Aldri hatt noe problemer med faktura. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Fint at det er du som bestemmer når vi skal være saklig. Kan du ikke bestemme deg for det samme i de andre trådene du ødelegger med usakligheter også? Angåande det, så undra eg meg sjølvsagt over kvifor du ikkje oppretta ein eigen tråd for å skryta av dei heller middelmådige personlege rekordane dine, som vel var lite relevante i den samanhengen du omtalte dei i. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Kan, i likhet med TS ikke forså at folk ikke betaler regningen sine, er dem total borte, og forstår ikke at dem får inkasso? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det går an å legge inn regningen noen dager for sent uten at du får purring. Hender stadig at jeg legger inn noen få dager etter, fint å få litt ekstra renter på kontoen Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det går an å legge inn regningen noen dager for sent uten at du får purring. Hender stadig at jeg legger inn noen få dager etter, fint å få litt ekstra renter på kontoen Ja, herregud, du vert rik av dette. Om du ventar 3 dagar på ei rekning på 1000 kr, og om du har 3 % rente på brukskontoen din (dei fleste har jo langt mindre), så sparer du heile—hold deg fast—25 øre på dette. Og om du har normal brukskontorente så vert det sjølvsagt langt mindre. 2 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Så jeg har et spørsmål til dere som til stadighet for purring og inkasso. Hvorfor betaler dere ikke regningene? Nå er det mange år siden jeg ikke har betalt regningene mine i tide, ja - rent bortsett fra nå for litt siden, hvor jeg rett og slett glemte å ta turen innom nettbanken, for å godkjenne en e-faktura. Da jeg var langt yngre, og hadde mer ustabil inntekt, så skjedde det av og til at det kom litt for mange store regninger på en gang, slik at jeg ikke klarte å betale alle på rappen. Når det skjedde, så valgte jeg en av kreditorene - plukket opp mobilen og forklarte situasjonen. Jeg opplevde ALDRI at det var noe problem å få utsatt halve beløpet 1-2 måneder. Mitt råd er derfor å ta kontakt, så fort du ser at det blir for lite penger en måned og be om en liten utsettelse. Ingen seriøse firma ønsker å sende kravene til inkasso. Noen krever et lite utsettelsesgebyr, andre gjør det ikke. (Mulig dette har endret seg?) Det er i alle fall ingen god idé å bare gi faen i regninga. 5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Samt jeg tror ikke h*n har hatt særlig med statlige regninger, som f.eks lisens - man sparer ikke akkurat hvis man går 1 dag over 2 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Faen, nå hente det igjen. Folk sender regning på epost. Men når man bruker epostadresse på internettet, så vil alle slags idioter sende meg oppdateringer, slik at viktige eposter drukner i piss. Nå gikk jeg glipp av en viktig forfallsdato, og kan bare håpe at det nytter å betale et par dager på overtid. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Enig i at det er dårlig, men det er jo ikke vanskelig å sette en filtrerings-regel på det heller da, så drukner det ikke blant alt annet tøv. Nei, det kan du si. Nå har jeg laget noen mapper, måket unna epost og skal sette opp noen regler. Har også meldt meg av en del idiotiske nyhetsbrev. (Forstod aldri hvorfor Twitter skulle meddele meg at en noksagt har twitret, men da er i alle fall det ute av verden.) Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Fordi jeg ikke vil bruke tiden min på å finne ut hvordan man får efaktura til å gå på en annen konto. Så hver gang jeg går tom for penger på den ubrukte konten, får jeg purring. Da er det på tide å sette over noen penger. Efaktura er ikke knyttet til en bestemt konto. Når du bekrefter den, så velger du samtidig konto. Du tenker muligens på avtalegiro. Det avhenger nok litt av nettbanken din om du kan endre debet-konto, men vil anta du kan gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå