*F* Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei alle sammen. Som kundebehandler en bedrift er det en ting jeg har lagt merke til, enkelte, eller faktisk ganske mange greier ikke betale regningene sine, og dette skjer ofte gang etter gang etter gang, men jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor, man må ikke være rakettforsker for å skrive inn kid og kontonummer i nettbanken. Så jeg har et spørsmål til dere som til stadighet for purring og inkasso. Hvorfor betaler dere ikke regningene? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg betaler stort sett alle mine regninger selv men det har skjedd at jeg har fått inn litt mindre penger en forventet og har derfor valgt og prioritere andre regninger framfor for eks og betale Tv abnomang for og ha penger til litt mer nødvendig ting som telefonregning for eks. Shit happens og om du ikke selger noe som er veldig veldig nødvendig ender du ofte opp med at kunder nedprioriterer regningen fra dere om det skulle bli lite penger. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Jeg hadde en lang periode der jeg hang bak med regninger. Grunnen var latskap og at jeg hadde posten registrert til et helt annet sted enn dit jeg bodde. Hadde aldri økonomiske problemer med å betale dem. Tok meg sammen, skifta postadresse og nå betaler jeg alle regningene den dagen dem faller i postkassa. Bruker også mye mer avtalegiro eller efaktura. Mye lettere det. edit: KID nummer på 40 siffer kan forøvrig brenne i helvette Endret 9. august 2013 av rioi 6 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det har hendt at fakturaer som sendes i posten av ulike grunner ikke har blitt betalt i første omgang. Grunnen har vanligvis vært at jeg har vært bortreist, og derfor ikke sett dem i tide. Ting jeg får per e-post kan også tidvis orsvinne i det havet av e-poster jeg får (100-200 i uka). Derfor foretrekker jeg eFaktura. Da betales alt i tide. Jeg har forresten aldri mottatt inkassovarsel, og har egentlig god kontroll på egen økonomi. Det er bare enkelte små regninger, ofte rundt hundrelappen, som klarer å snike seg unna frem til første purring. Da betales de på dagen. Vil selskapene unngå purringer - ja, da får de ordne støtte for eFaktura. Jeg har annet å bruke tiden min på enn å taste konto- og KID-nummer (som for eksempel å skrive hvorfor jeg ikke liker å gjøre det...). 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Som kundebehandler en bedrift er det en ting jeg har lagt merke til, enkelte, eller faktisk ganske mange greier ikke betale regningene sine, og dette skjer ofte gang etter gang etter gang Hvorfor betaler dere ikke regningene? Jo, no skal du høyra. Ein gong eg flytta for mange år sidan, så hald ein bedrift fram med å senda rekningar til der eg budde. Og det verste var at rekninga ikkje ein gong skulle til meg, det var til eit abonnement i ein annan persons namn. Eg fekk rekninga etter at purrefreisten var gått ut, og ringte og forklarte feilen. "Ja, dette skal vi ordne", sa kundebehandlaren. Året etterpå skjedde det same igjen. Og året etter igjen. Inkasso før eg hadde blitt varsla om den første rekninga, som eg ikkje skulle ha betalt ein gong (og som eg sjølvsagt ikkje betalte då tullingane endeleg kom til fornuft). Så det eg undrar på, kjære kundebehandlar. Kvifor er det slik at så mange kundebehandlarar ikkje klarer å gjera enkle ting riktig? Eg kan jo svara på spørsmålet sjølv. Om ein er smart, og har ei god utdanning, så vert ein ikkje kundebehandlar. Endret 9. august 2013 av Knut Lavngard 14 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Også er det jo flaut å ikke ha økonomi til å kunne betale egne regninger... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Knut Lavngard: Noe sier meg at det ikke er spesielt gøy å være din kundebehandler... Endret 9. august 2013 av Arne 7 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Noe sier meg at det ikke er spesielt gøy å være din kundebehandler... Der tek du feil, eg var alltid høfleg i telefonen, og gav beste karakter i melding etterpå, då eg opplevde at kundebehandlaren forstod kva som var greia. Men då visste eg jo ikkje at det seinare skulle visa seg—tre år på rad—at så ikkje var tilfelle. Endret 9. august 2013 av Knut Lavngard 3 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hva snakker du om, Arne? Det er hysterisk morsomt å være kundebehandler når kunden tror han snakker med en som droppet ut av videregående fordi det var mer chill å bli liggende hjemme, men som i virkeligheten er universitetsstudent og (ofte) mer intelligent enn kunden. Ære være enkelte studenter som jobber med kundeservice. Jeg har møtt på det som trolig må være ingeniørstudenter hos Telenor, som - når de har vært nødt til å gå bort fra manuset sitt - har kunnet gi detaljert og god informasjon om saken. Så får jeg heller leve med at det også finnes de som absolutt skal følge nevnte manus, uavhengig av kundens kompetanse (nei, må jeg være koblet til med kabel om jeg ikke har trådløst nettverk? Det hadde jeg aldri trodd!). 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Der tek du feil, eg var alltid høfleg i telefonen, og gav beste karakter i melding etterpå, då eg opplevde at kundebehandlaren forstod kva som var greia. Men då visste eg jo ikkje at det seinare skulle visa seg—tre år på rad—at så ikkje var tilfelle. Det er selvfølgelig dumt at du har hatt en uheldig opplevelse som kunde i et selskap. Likevel er det dumt at du skjærer alle mennesker som arbeider med kunder under en kam og kaller dem dumme. 3 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei alle sammen. Som kundebehandler en bedrift er det en ting jeg har lagt merke til, enkelte, eller faktisk ganske mange greier ikke betale regningene sine, og dette skjer ofte gang etter gang etter gang, men jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor, man må ikke være rakettforsker for å skrive inn kid og kontonummer i nettbanken. Så jeg har et spørsmål til dere som til stadighet for purring og inkasso. Hvorfor betaler dere ikke regningene? Jeg betaler alltid regningene. Det eneste unntaket er at jeg sliter litt med Domeneshop. Og grunnen? De tilbyr ikke efaktura eller avtalegiro. Og de sender heller ikke faktura i posten. De sender noe dritt på epost som drukner i all slags annet tøv som kommer inn. Det synes jeg egentlig er skikkelig dårlig. 3 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Om ein er smart, og har ei god utdanning, så vert ein ikkje kundebehandlar. Jeg ser for meg at i løpet av en lengre periode kan du sikkert snakke med 50 kundebehandlere. Av disse 50 gjør 49 av dem jobben plettfritt, men du legger husker kun den ene som rotet det til, og dermed så drar du alle over én kam. Jeg tror kanskje du rett og slett ikke er smart nok til å legge merke til det som det som faktisk fungerer rundt deg, du ser kun det som ikke fungerer. I min tid har jeg kommunisert med mange kundebehandlere, og det skal være sikkert og visst at et par av dem kan brenne lengst inne i helvete. Heldigvis har jeg også evnen til å legge merke til at de aller fleste gjør det de skal og bidrar til at hverdagen min blir litt bedre. 5 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det eneste unntaket er at jeg sliter litt med Domeneshop. Og grunnen? De tilbyr ikke efaktura eller avtalegiro. Og de sender heller ikke faktura i posten. De sender noe dritt på epost som drukner i all slags annet tøv som kommer inn. Det synes jeg egentlig er skikkelig dårlig. Så utrolig enig. Domeneshop topper listen over antall purringer jeg mottar. Små beløp som de sender en e-post om. Ellers et veldig OK selskap å ha med å gjøre, så de burde klart det bedre. 1 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er selvfølgelig dumt at du har hatt en uheldig opplevelse som kunde i et selskap. Likevel er det dumt at du skjærer alle mennesker som arbeider med kunder under en kam og kaller dem dumme. Over éin kam, ikkje under. Om du tenkjer på det, så forstår du vel kvifor det du skreiv vert feil. Kundebehandlarar kan sjølvsagt vera særs smarte og overkvalifiserte, men det høyrer nok til unntaka. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Alltid betalt regningene som de kommer, men en gang fikk jeg plutselig inkasso på 1200 spenn, da hadde ingen av de tidligere regningene kommet til riktig adresse, og så fette utdatert som ting er, klarer ikke folk å plukke opp telefonen og spørre hvorfor jeg ikke reagerer på varslene(jeg ikke mottar). Så ofte er det nok bare fette udugelige systemer sin feil Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror ikke teorien din er rett Knut. Hvor jeg jobber er det folk fra ingen utdanning og opp til veldig mye utdanning, jeg tror ikke utdanningen i seg selv vil redusere slike feil du viser til. Det er tre ting jeg kan se for meg som gjør at din faktura adresse ikke er oppdatert: - Du komunisert for dårlig med selskapet - Feil i system kan ha gjort at ting ikke har blitt oppdatert - For høyt fokus på effektivitet har gjort at korrigeringer har blitt glemt Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (nei, må jeg være koblet til med kabel om jeg ikke har trådløst nettverk? Det hadde jeg aldri trodd!). Sjølvsagt er det mange kundar som ringer inn til kundeservice som er dumme! Det betyr då ikkje at kundebehandlarar er kremen. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg betaler ikke regningene mine fordi jeg er lat. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er tre ting jeg kan se for meg som gjør at din faktura adresse ikke er oppdatert: - Du komunisert for dårlig med selskapet - Feil i system kan ha gjort at ting ikke har blitt oppdatert - For høyt fokus på effektivitet har gjort at korrigeringer har blitt glemt Angåande den fyrste gongen, så er det éin ting. Men når eg ringer til kundeservice og forklarer situasjonen, og så sender dei rekninga til meg (som skulle til ein annan) på den same feile adressa igjen året etterpå? Og så ringer eg igjen, og så gjer dei det same endå ein gong året etter det igjen? Dei skal ha éin ting, og det er at dei forandra "eigar" frå meg til den andre personen, noko som gjorde at eg ikkje kunne endra fakturadresse på nettet sidan eg ikkje lenger stod som "eigar". For ein suksess. Jeg betaler ikke regningene mine fordi jeg er lat. Korleis ender det, då? Du som er så rask til beins trur du kan springa frå rekningane? 3 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Sjølvsagt er det mange kundar som ringer inn til kundeservice som er dumme! Det betyr då ikkje at kundebehandlarar er kremen. Les det jeg skrev en gang til. Du misforstod poenget mitt, og klarte å kritisere noe som egentlig (delvis) underbygget ditt eget utsagn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå