Noxious Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 På de fleste (om ikke alle) CD-ROM'er er det et uttak som man kan koble til headset o.l. Men jeg lurer på hvordan den egentlig fungerer, er den begrenset på noen måte, eller fungerer den som det (grønne? ) uttaket som er bak på lydkortet? (at man har lyd uansett hva man driver med, om det er avspilling av MP3 filer, avspilling av CD'r, spilling osv.) Jeg ser at man trenger en 2-leder digital (SPDIF) audiokabel som må kobles fra lydkortet (eller er det hovedkortet?) til CD-ROM'en hvis man skal bruke dette uttaket, følger denne kabelen med når man kjøper lydkort, eller må man kjøpe den separat? Som dere kan se så er ikke lyd akkurat min sterke side. :-) Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 tror du bar har lyd derfra nå du spiller lyd av cder tror eg prøv å se vel ? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Jeg har ikke audiokabel, så jeg kan ikke sjekke. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at man bare får lyd når man spiller av CD'r? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg får lyd med øreheadsett Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 tror du bar har lyd derfra nå du spiller lyd av cder tror eg prøv å se vel ?Det er vel bedre å prøve og høre... Utgangen funker bare til audio-CD. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det skal virke med headset eller vanlig kabel, men jeg tror du må ha en ledning fra CD-ROM til lydkortet ditt Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Att det er mulig da!! Utgangen på fronten av cd-rom'en (mini-jack) henter lyden fra cd-rom'ens interne D/A konverter. Det er akkurat den samme lyden som kommer ut fra analog utgangen bak på spilleren. Disse D/A konverterne pleier å værer veldig dårlige og det er også lyden! Dette burde vært kuttet ut for lenge siden ettersom alle moderne operativsystemer henter lyden gjennom IDE kabelen, såkalt ripping. Det e selvfølgelig KUN audio cd'er du kan høre på her. Ettersom all behandling av f.eks mp3 filer blir gjort av prosessoren på datamaskinen. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Det var det jeg var redd for. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det var det jeg var redd for. Var du veldig redd? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå