Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan endrer man IP-adresse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Det er selvsagt snakk om eksterne IP adresse. Det du kan gjøre er å koble fra ruteren, og la den forbli frakoblet en stund. Når du da kobler den tilbake da kan det være at du får tildelt ny ekstern IP. Dette kommer helt an på ISP sin "lease time". Jeg snakker da naturligvis om timer eller dager.

Forsøk dette ved å la den forbli frakoblet over natten. Kanskje du har fått tildelt ny ekstern IP dagen etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Canal Digital er det nok å slå av/på modem, så timer/dager er litt overkill der i alle fall

Mulig, hos meg må Altibox hjemmesentral være avslått en liten stund for at dette skal virke, ellers får jeg bare tildelt samme IP på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ikke mulig med en primitiv Altibox hjemmesentral levert av Telsey. De som har muligheten til dette er heldig.

Lenke til kommentar

Vel, akkurat det kommer jo litt an på. De fleste har ikke behov for å endre IP-adresse. Ofte er det en fordel at den forblir den samme (jeg har programmert routeren min til å be om en spesifikk adresse, så jeg kan huske den i hodet). Inntrykket mitt er at motivasjonen som regel er at man har blitt utestengt fra en nettjeneste, og da er det egentlig en uting å sende dette videre til andre (uskyldige) kunder. Dette er også grunnen til at mange større nettsider vegrer seg mot å blokkere IP-adresser.

Lenke til kommentar
Mulig, hos meg må Altibox hjemmesentral være avslått en liten stund for at dette skal virke, ellers får jeg bare tildelt samme IP på nytt.

Mulig det er slik hos CD også når jeg tenker meg om, for med 4 enheter på modem, så får man ikke koblet til nr 5 selv om en av de andre enhetene er offline. Så det er nok leie-tid der også. Men når jeg har slått av/på modem, så kommer IP til enhet 5. Kobler av enhet 5 og kobler på den som var offline (etter ny restart av modem) så får denne enheten ny IP. (min erfaring - gjort 2 ganger)

Kun gjort når router gikk dundas, så det er eneste erfaringen på det feltet her med CD på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...