Gå til innhold

android nettleser feil?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en SGS3 4G som erstaning for ødelagt optimus 4X.

Når jeg surfer på nett så låser nettleseren seg titt og ofte (omtrendt hele tiden) og jeg returnerer til hjemmeskjerm. (både ved WI-FI og "mobildata")

Har prøvd fabrikkgjenoppretting, dolphin nettleser med fler uten at dette hjelper.

Det merkelige er at jeg hadde samme problemet med X4 før den tok kvelden.

Ingen av tlf har vært/er rootet og kjører orginal firmware (4.1.2)

Kan dette være en bug som kom i 4.1.2, da jeg ikke hadde problemer med dette på min SGS2 ICS?

Noen andre som plages med samme greiene, og som evnt har funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg surfer på nett så låser nettleseren seg titt og ofte (omtrendt hele tiden) og jeg returnerer til hjemmeskjerm. (både ved WI-FI og "mobildata")

"problemet" blir borte når jeg deaktiverer javascript.

Noen som vet om en fix for dette?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe godt svar til deg, men å google "android browser shuts down" er litt som å søke etter "my tooth hurts". Treff vil man alltid få mange av når man søker på noe så utbredt :)

Joda, ser den men leser at mange av de som rapporterer dette problemet beskriver akkurat det samme som jeg opplever (deaktiver javascript = problem borte) mener at det kom med 4.1.2

På 4X hadde jeg ingen problemer før jeg oppdaterte den til JB..

Hvilken trådløsrouter har du poffer? Sjekk om det hjelper å sette routeren i 11g (11g only).

Det er enkelte routere som fungerer litt dårlig mot noen smarttelefoner.

Hei.

Har en D-LINK dir-635. Har satt den til 11g only nå, og skal teste om dette funker. Takker for tipset :-)

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å spørre om du hadde D-link, da disse ofte sliter :-)

Ok. Mulig du har rett men jeg hadde ikke problemer med 4X før jeg oppdaterte den til JB og sønnen min har ikke problemer med sin xperia v..

Vet du om det jeg beskriver er et "vanlig" problem med D-link eller er bare slik at disse routerne generelt er dårlige? Bytter den glatt ut hvis disse/slike problemer kan tilskrives D-linken. Tips til ny router som duger mottas med takk :-)

Har nå testet en stund med "11g only" og har samme problemet ennå..

Edit: Kom på at jeg har akkurat samme problemet når jeg kobler meg til WI-FI hos mine foreldre. De har "bredbånd" fra telenor og benytter en av deres standard tråløse modem/router..

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Takker for tips. Tror jeg drøyer litt / avventer en 4.2.2 / 4.3 oppdatering. Er litt nervøs for å gjøre noe feil slik at jeg blir sittende med en totalt ubrukelig tlf.

Alternativt sende den på service. Snakket med samsung support. De sa at dette ikke var et "kjent" problem og anbefalte service/reprasjon.

Litt merkelig at jeg fikk samme feilen på to tlf av forskjellig produsent, men men.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tror jeg har kommet over en løsning på dette med at nettleseren(e) lukker seg/klikker.

Innstillinger > kontoer > Google > annonser > hak av for "velg bort interessebaserte annonser"

Har ikke hatt problemer som tidligere beskrevet etter at jeg endret overnevnte innstilling.

Lenke til kommentar

Når du har dette problemet flere steder, så er det kanskje relatert til Android eller telefonen.

Mulig en custom ROM vil hjelpe. Disse kan være raskerer/smoothere enn den offisielle.

Sjekk evt http://XDA-developers.com

Skal være totalt unødvendig å roote eller installere custom roms kun for å surfe :)

Tror jeg har kommet over en løsning på dette med at nettleseren(e) lukker seg/klikker.

Innstillinger > kontoer > Google > annonser > hak av for "velg bort interessebaserte annonser"

Har ikke hatt problemer som tidligere beskrevet etter at jeg endret overnevnte innstilling.

Merkelig. Men flott at det løste seg !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal være totalt unødvendig å roote eller installere custom roms kun for å surfe :)

Merkelig. Men flott at det løste seg !

Var nok bare tilfeldigheter + at dem hadde et par gode dager som fikk meg til å tro at problemet var løst. Akkurat samme "feilen" ennå. Har fått optimus 4X i drift igjen men det er samme ståa med denne som sgs3'a selv om sistnevnte er hakket verre.. Begge tlf er "urørte" og har 4.1.2

Kan det være noe med mitt routeroppsett? Registrerer at "feilen" opptrer 100 ganger hyppigere når jeg er på wifi enn når jeg bruker mobildata.

Har byttet router siden jeg startet denne tråden og har nå en asus ac66u, men problemet er akkurat det samme - både på 2,4 og 5 GHz.. Appen wifi Analyzer viser at alt står meget bra til med nettverket mitt.

Noen som har peiling på trådløse nettverk / routere som kan si noe om sannsynligheten for at det er dette som forårsaker problemene jeg opplever?

Har lyst på ny tlf men siden jeg har samme "feilen" på begge de jeg nå har er jeg redd for å ende opp med at en ny tlf også har samme problemet..

Det kan nevnes at jeg ikke har noen problemer med smart tv'n, ps3, nexus 7 over det samme nettverk/router.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...