Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er leger dårlige til å stille diagnoser?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg feiler noe er det jeg som må fortelle legen hva jeg feiler og hvilken medisin jeg trenger fordi de er helt på villspor. Bruker man google tar det fem minutter å finne ut hva du feiler og hvilken medisin du trenger. Leger på sin side har ikke peiling! Det er iallefall min erfaring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leger er mennesker de også, i det offentlige systemet har de ikke noe spesifikt incentiv til å gi deg noen god behandling. - Det finnes selvfølgelig gode leger, men også mange dårlige.

Dersom du virkelig trenger en god lege, ville jeg valgt noen med økonomisk incentiv til å gi deg en god behandling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

da har du isåfall en god fastlege for de jeg har hatt har ikke hatt peiling

Jeg har ikke vært hos fastlegen min mer enn en gang. Da fikk jeg henvisning til spesialist, så han hadde ikke mer enn generell kunnskap om det som gjaldt meg. Men jeg ville i hvert fall ikke stolt på noen annen enn en utdannet lege eller prøvd å selvdiagnostisere meg ved hjelp av google. Hvilken forutsetning har du for å si at legen ikke har peiling ved mindre du er lege selv?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært hos fastlegen min mer enn en gang. Da fikk jeg henvisning til spesialist, så han hadde ikke mer enn generell kunnskap om det som gjaldt meg. Men jeg ville i hvert fall ikke stolt på noen annen enn en utdannet lege eller prøvd å selvdiagnostisere meg ved hjelp av google. Hvilken forutsetning har du for å si at legen ikke har peiling ved mindre du er lege selv?

jeg har flere forutsetninger for å si at jeg har bedre peiling enn de legene jeg har vert hos

Lenke til kommentar

Hver gang jeg feiler noe er det jeg som må fortelle legen hva jeg feiler og hvilken medisin jeg trenger fordi de er helt på villspor. Bruker man google tar det fem minutter å finne ut hva du feiler og hvilken medisin du trenger. Leger på sin side har ikke peiling! Det er iallefall min erfaring

Overraskende mange som har vært på besøk hos Dr. Google har ikke de sykdommene de tror. En ikke ubetydelig andel av disse er hypokomdere, men nekter å ta imot henvisning til psykolog.

Be legen om en blodprøve for å bekrefte diagnosen. Da får du et entydig svar i nesten samtlige tilfeller.

Ikke glem at jeg kan tjene gode penger på å liste generelle symptomer, lage en diagnose med påfølgende behandling og få god effekt av behandligen (Placebo/regresjon mot snittet). Legen forteller deg at jeg er en sjarlatan, men du med dine gode medisinkunnskaper vet jo at jeg har rett, ikke sant?

Lenke til kommentar

Overraskende mange som har vært på besøk hos Dr. Google har ikke de sykdommene de tror. En ikke ubetydelig andel av disse er hypokomdere, men nekter å ta imot henvisning til psykolog.

Be legen om en blodprøve for å bekrefte diagnosen. Da får du et entydig svar i nesten samtlige tilfeller.

Ikke glem at jeg kan tjene gode penger på å liste generelle symptomer, lage en diagnose med påfølgende behandling og få god effekt av behandligen (Placebo/regresjon mot snittet). Legen forteller deg at jeg er en sjarlatan, men du med dine gode medisinkunnskaper vet jo at jeg har rett, ikke sant?

en jeg kjenner hadde vert utallige ganger hos legen uten at de fant ut av hva som feilte han. en gang tok han en prat med dyrlegen og fikk vite med en gang at han hadde kolikk og ble kurert med biola

Lenke til kommentar

Leger er mennesker de også, i det offentlige systemet har de ikke noe spesifikt incentiv til å gi deg noen god behandling. - Det finnes selvfølgelig gode leger, men også mange dårlige.

Dersom du virkelig trenger en god lege, ville jeg valgt noen med økonomisk incentiv til å gi deg en god behandling.

Det er imponerende hvordan du klarer å få fram ditt politiske syn i hver eneste post...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring av leger i Norge er helt på trynet. De hører lite av det du sier og bryr seg mindre.

Har vært hos legen et par ganger her i Filippinene nå, og de er noe helt annet.

Her blir det jeg sier tatt på alvor og man kan ha dialog med legen. I forhold til hjemme, der legen bare forteller deg at det ikke er noe galt med deg etter å ha blokkert ut alt du har sagt.

Deretter blir du sendt ut for å betale en regning på 350 kr eller noe i den duren.

Haha...

Gratis helsetjeneste i Norge. Hipp hurra.....

Lenke til kommentar

Siden du nekter å fortelle om saken som gjør at du påstår at legen din er inkompetent er det i grunn lite å si. Jaja...

Uansett, Google er den verste du kan henvende deg til for en diagnose. Prøver du hardt nok, kan du sikkert får symptomene dine til å tyde på kreft. Typisk hva som kan skje om du henvender deg til Google for råd.

Uansett, du kan ha vært litt uheldig med legen din. Selvfølgelig er ikke alle bra, men det gjør det fortsatt feil å påstå at "leger ikke har peiling". Ingen av oss har vært gjennom nok fastleger til å kunne påstå noe slikt tøv. Det kan jo også være du som er grusom til å utdype om hva som er galt med deg for alt vi vet.

Poenget: Google er generelt ikke bedre enn en lege. Tror at vi kan være enig om den.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...