Gå til innhold

DNS fra Canal Digital feiler til stadighet

Anbefalte innlegg

Jeg har kablet bredbånd fra Canal Digital, og opplever til stadighet at DNS feiler (se bilde). Jeg får IP fra DHCP, og er satt opp med DNS hos Canal Digital/Telenor (193.213.11.4 og 130.67.15.198).

Finnes det andre DNS som er åpen og kan anbefales, så kan jeg i det minste finne ut om problemet er hos meg eller Canal Digital. (Jeg vil ikke bruke Google sine.)

Jeg har prøvd å kontakte support hos Canal Digital i halvannet år. De opprettet sak, men ingenting skjedde. Når jeg så purret på svar opprettet de en ny sak, ingenting skjedde nå heller. Når jeg purret på disse to saksnumrene lagde de en tredje sak. Jeg har fem saker nå, men har gitt opp.

post-51057-0-95605200-1376062253_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en av Google sine DNS-er:

8.8.8.8

8.8.4.4

Personlig bruker jeg alltid de. Opplever de som raskere og mer stabile enn Telenor sine hvertfall.

Edit: Nevermind. Leste ikke skikkelig og så ikke at du ikke ville bruke de.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svarene. Jeg har lagt inn DNS fra OpenDNS, så får jeg se om feilen dukker opp igjen. Google må klare seg uten hjelp fra meg, så da blir DNS-ene deres også uaktuell. Men jeg har brukt dem tidligere, og vet at de er gode. Lett å legge inn er de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...