Gå til innhold

Endring av produkter - til det verre!

anaconda

Anbefalte innlegg

La oss si et firma bygger seg opp tillit blant kundene ved å produsere gode kvalitetsprodukter. I mange år har de levert et produkt av meget høy kvalitet.

De har tydeligvis funnet vinneroppskriften.

Hva er det som får de til å plutselig endre produktet, til det verre?

Er det økonomiske grunner bak dette?

Slik jeg ser det, vil de kun tape på dette, da kundene vil slutte å kjøpe produktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god grunn kan være stor markedsandel, dersom de eier store deler av markedet, og har et godt rykte, vil det være mulig å (for en kort tid) øke fortjenesten på produktet ved å produsere billigere.

En annen, er at kundene faktisk i hovedsak ønsker et billigere produkt, i bytte mot litt lavere kvalitet.

Dersom markedet likevel er interessert i kvalitet; vil konkurrenter kunne gjøre opp for dette, så lenge det ikke er for mye regulering i markedet.

Lenke til kommentar

Det skjer også når noen, som har sovnet på et godt produkt, våkner og ser at de er tatt igjen.

Panikkartet R&D bli skjelden bra.

Det skjer også når noen, som har sovnet på et godt produkt, våkner og ser at de er tatt igjen, og salgsapparatet selger "den nye utgaven" før den er ferdig..

.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet gjelder det en ansiktskrem. En ganske dyr en, og ikke sånn man kjøper i butikken.

Denne kremen holdt veldig høy kvalitet og var ganske drøy i bruk. Jeg har klart meg med en tube i året. Så det er ikke ofte jeg bestiller denne. Den er ikke parfymert, men lukter naturlig av ingrediensene. Ikke noe stygg lukt.

Den har en litt tykk konsistens. Hvis jeg tar den i ansiktet etter barbering svir det litt.

Den nye jeg har fått, er veldig tynn, nesten flytende. Det lukter veldig syntetisk. Lukten er ikke noe god, og den sitter lenge. Den svir ikke etter barbering.

Hvis dette var et forsøk på å gjøre et bra produkt bedre, så har de feilet veldig. De må jo teste produktene og se selv at de har ødelagt produktet.

Hvis det er økonomiske grunner til dette, vil de tape mye mer, da folk vil slutte å kjøpe produktet.

Da kan jeg heller kjøpe Nivea i daglivarebutikken. Gjør samme nytten, mye billigere.

Lenke til kommentar

Et produkt trenger ikke å være av høyeste kvalitet for å gjøre nytten sin. Klærne dine kan sikkert lages av den fineste silken, men hvorfor skal folk flest gidde å betale mer for det når bomull er billigere og fungerer like godt for formålet sitt?

En søppelsekk gjør også nytten. De fleste som kjøper klær av høyere kvalitet gjør det ikke for nyttens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...