xisakx Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Har nettopp bygd en ny build, og jeg har har bygd mange pcer opp gjennom årene. Nå ser det ut til at ett-eller-anna er galt, og jeg er litt usikker på hva som forårsaker det. Specs; Asus Z87 Deluxe i7 4770k HyperX Beast 16GB 2400mhz GTX 770 Force Series GT 240GB (+en haug av diverse disker) Ax860 6 Noctua Vifter i kabinettet Mulige årsaker jeg har tenkt på så langt er: - Ram som ikke er kompatibel, eller ikke støtter Haswell - Bios trenger en oppdatering - Overflyt av kjølepasta? (har dog ikke noe problem med temp!) Problemet er at PCen fryser ofte, spesielt om jeg ikke konstant bruker mus/tastatur. Om jeg forlater pcen vill den fryse, om jeg startet den og forlater den vill den fryse. Endret 9. august 2013 av xisakx Lenke til kommentar
technicality Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Høres ut som hibernation frys for meg Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Hvor lang tid tar det før den fryser? Er ikke tilfeldigvis rundt 36 timer etter at du har skrudd på pcen? Endret 9. august 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
xisakx Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Høres ut som hibernation frys for meg Lyst å forklare? :-) Hvor lang tid tar det før den fryser? Er ikke tilfeldigvis rundt 36 timer etter at du har skrudd på pcen? Det skjer som oftest om jeg forlater pcen, og av til når jeg bruker den. Trenger ikke forlate pcen mer enn minutter før den kan fryse, dvs at mus/tastatur ikke fungerer, og at bilde har fryst fast. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Okay. Har du kjørt memtest for å sjekke om det er noe feil med rammen? http://www.memtest.org/ Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) Du bør kjøre memtest minmum i 5 timer, helst opp til 12 timer(en hel natt f.eks). Da er du sikker på at det ikke er noe feil med rammen. Endret 10. august 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
xisakx Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Okay. Har du kjørt memtest for å sjekke om det er noe feil med rammen? http://www.memtest.org/ Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) Du bør kjøre memtest minmum i 5 timer, helst opp til 12 timer(en hel natt f.eks). Da er du sikker på at det ikke er noe feil med rammen. Nok ikke en dum ide, skal ta å gjøre det og poste resultater. Hadde denne rammen med en eldre hovedkort tidligere, var mye problemer da også - men tenkte det var fordi hk ikke støttet rammen, eller var for gammelt til å gjøre det. Det er vel uansett 6 måneder siden jeg kjøpte rammen, så kan vel ikke bevise at det var feil fra begynnelsen. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Off topic: Legg et ullpledd på den. Lenke til kommentar
xisakx Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Off topic: Legg et ullpledd på den. Thanks it worked! Anyways - pcen har kjørt stabilt en stund nå, vet ikke hvorfor den hikket så i begynnelsen. Får ta en ordentlig test en dag jeg får lite å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå