Frode_F Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 HEI! Har akkurat registrert meg som bruker her. Og klinker til med et spørsmål med en gang Trenger litt hjelp Saken er den at vi skal bygge hytte. Men når det gjelder vann - kloakk har vi fått beskjed om følgende: Vi må komme opp med et forslag til rensesystem hvor det eneste som blir sluppet ut i naturen er rent vann – tett tank er ikke aktuelt. Det er foreløbig ikke kommunalt vann \ avløp der. Dette er i Tanum kommune i Vestra Gøtaland i Sverige, ikke så langt unna Grebbestad. Noen som har noen gode forslag eller har vært borti noe tilsvarende og hva som ble benyttet? På forhånd takker for alle svar Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Har løst tilsvarende problemer i flere kommuner her i Norge, da jeg drev firma. (Men jeg ville aldri gjort det på nettet) For å nøste opp i slikt må en ha alle fakta "på bordet" og det er det sjelden Tiltakshavere gir, av forskjellige grunner. En bør ha bygningsteknisk kompetanse og selvfølgelig kjenne lover/forskrifter i landet og vedtektene i den aktuelle kommunen. Eller ha er faring fra tilsvarende problem (helst i samme kommune) Jeg tror du bør gå til et svenskt bygningsteknisk firma, så løser de dette for deg. Men jeg tviler på, at det er så vanskelig som du fremstiller det. Det er sikkert noe forskjellig krav til "gråvann" og "sortvann". For "rent vann", vil du ikke klare, uten betydelige kosnader. Da må det bygges som de meste avanserte renseanlegg. Endret 10. august 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Frode_F Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Ok, takker for svar. Vi har funnet frem til noen varianter som vi har tenkt å presentere for dem for å høre hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå