Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rense anlegg til hytte

Anbefalte innlegg

HEI!

Har akkurat registrert meg som bruker her. Og klinker til med et spørsmål med en gang :) Trenger litt hjelp :blush:

Saken er den at vi skal bygge hytte. Men når det gjelder vann - kloakk har vi fått beskjed om følgende:

Vi må komme opp med et forslag til rensesystem hvor det eneste som blir sluppet ut i naturen er rent vann – tett tank er ikke aktuelt.

Det er foreløbig ikke kommunalt vann \ avløp der.

Dette er i Tanum kommune i Vestra Gøtaland i Sverige, ikke så langt unna Grebbestad.

Noen som har noen gode forslag eller har vært borti noe tilsvarende og hva som ble benyttet?

På forhånd takker for alle svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har løst tilsvarende problemer i flere kommuner her i Norge, da jeg drev firma. (Men jeg ville aldri gjort det på nettet) For å nøste opp i slikt må en ha alle fakta "på bordet" og det er det sjelden Tiltakshavere gir, av forskjellige grunner. En bør ha bygningsteknisk kompetanse og selvfølgelig kjenne lover/forskrifter i landet og vedtektene i den aktuelle kommunen. Eller ha er faring fra tilsvarende problem (helst i samme kommune)

Jeg tror du bør gå til et svenskt bygningsteknisk firma, så løser de dette for deg. Men jeg tviler på, at det er så vanskelig som du fremstiller det. Det er sikkert noe forskjellig krav til "gråvann" og "sortvann". For "rent vann", vil du ikke klare, uten betydelige kosnader. Da må det bygges som de meste avanserte renseanlegg.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...