Gå til innhold

Leiter etter et gammelt pek-og-klikk-spill

Anbefalte innlegg

Et sted mellom 4 og 7 år siden ble jeg anbefalt et pek og klikk-spill her på forumet. Jeg prøvde en demo eller noe, men kan ikke huske navnet på det. Jeg tror spillet var et indie-spill. Det eneste jeg husker fra spillet er at man sto utenfor et slags gods med noen hus og en stall eller noe sånt. Man kunne klikke seg rundt på uteområdet, men det var åpenbart at man burde gå inn i det hvite huset. Der inne var det flere rom og jeg husker en bratt mørk trapp i det man kom inn døren, til høyre en dør og til venstre en dør. Gikk man til venstre kom man inn i et værelse med ganske dempet belysning, noen lenestoler, fine malerier og muligens panelvegger og på et bord på andre siden av rommet begynner en rød telefon på et lite bord å ringe. Man kan ta telefonen og noe blir sagt, men jeg husker ikke hva. Det var også et bilde eller noe av en familie der og jeg mener at man skulle finne ut hvor de hadde blitt av eller noe sånt. Spillet var ganske rolig, men hadde en litt skummelt/ekkel stemning hele veien. Jeg husker ikke hvorfor jeg aldri spilte det mer (kan ha vært en demo), men jeg har ufattelig lyst å finne det igjen. Er det noen ihugga pek-og-klikk-spillere som kanskje kan ha noen anelse om hva dette spillet heter? Eventuelt noen som har bedre google-zen enn meg.

edit: Telefonen var en telefon av typen 50-talls, sånn med rullehjul og god gammaldags ringelyd! I tillegg kom jeg på at det var nokså grei grafikk. Tipper det var rundt 2006 eller 2007 det kom ut. Det var nytt da jeg prøvde det hvis jeg ikke tar helt feil.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye mulig faktisk! Kunne ikke huske at det var så mørkt, men skal få fatt i det og teste. Takk for svar! Det er et førstepersonsspill i "3D"

edit: Når jeg ser nærmere tror jeg ikke det så helt sånn ut. Og spillet var ikke i nærheten så skrekk-aktig. Det var mere "vanlig" og det var liksom ingenting som gjorde det "skummelt" annet enn den merkelige stillheten.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Nei da vet jeg ærlig talt ikke helt. De fleste førstepersons eventyrspill de siste årene er skrekkspill, og det er ikke veldig mange eventyrspillinteresserte på Gamer heller, så det burde gått an å resonnere seg fram til hvilket spill det dreier seg om siden du fikk det anbefalt.

Vet ikke om det kan være et av Dark Fall-spillene eller Barrow Hill. Det er de to siste forslagene jeg har tror jeg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...