Aserve Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Har et Zyxel P2812 rutermodem levert av Telenor. Kjøpte først en en ASUS RT-N66U for å få bedre kapasitet og rekkevidde, samt mulighet for 5Ghz-bånd til noen bruksområder. Zyxelen ble satt i bridgemodus, og alt fungerte fint, men kun en time eller to. Da stoppet nedlastingen av nettsider. Vedlegger link til denne testen http://www.dinside.no/890670/rutertest-asus-rt-n66u, da problemet er akkurat som beskrevet her. ASUS ruteren ble returnert leverandør, og en ASUS RT-N65U ble bestilt i stedet. Akkurat det samme problem oppstod med denne også. Denne ble også returnert leverandør, og har nå blitt testet uten at de kan finne noen feil. Den er nå på vei tilbake til meg. Har en stygg mistanke om at det samme problem inntreffer igjen, og lurer på om det kan være noen problemer med kommunikasjonen mellom Zyxel-modemet og ASUS-ruteren. Zyxelen er som sagt satt i bridge-modus. Tilkoblingen skal etter det jeg vet være PPPoE. Noen tips? Lenke til kommentar
Aserve Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Joda, som fryktet. Har nå satt opp ruteren på nytt, og akkurat det samme skjer. Etter et par timers bruk er det umulig å laste ned nettsider. Er det virkelig ingen som har noen forslag? Begynner å få mange grå hår nå.. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hvilken SW-versjon har du på Zyxel? Jeg kjører samme oppsett, og det er dønn stabilt hos meg (med RT-N56U). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Du bør sjekke loggen i Asus-routeren. Hvilken feilmeldig får du evt der? Problemet kan teoretisk også ligge i modem. Hvis problemet er at kommunikasjonen mellom router og modem svikter, så kan det være kompabilitetsproblem med ethernetdrivere (i Asus?). (I såfall kan det hjelpe å sette en switch mellom) Jeg har selv brukt P2812 i bridge sammen med RT-N66U og hadde ikke slike problemer som du nevner. Men jeg brukte ikke Asus sin firmware, men Tomato Shibby sin variant. EDIT: Kan det evt være problemer med nettverkskabel mellom router og modem? Er den hjemmesnekret? Endret 14. august 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Kjører samme oppsett med P2812 i bridge, dog annen router/brannmur men ikke noe problem. Er du sikker på at P2812 faktisk står i bridge (du får din public dynamisk IP på Asus routeren)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Siden det er testet med flere ulike routere, ligger trolig feilen i Zyxel. Sjekk SW-versjon før du gjør mer, dette KAN være en kjent feil i gammel versjon. Lenke til kommentar
Aserve Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Takker for forslag. Er ikke helt sikker på hvilken SW-versjon Zyxelen har. Imidlertid er det mulig at jeg har blitt feilinformert av Telenoreksperten. De har hele tiden insistert på at Asusen skal være innstilt på PPPoE. I går prøvde jeg imidlertid å sette den på DHCP, og da fungerte det uten det vanlige bruddet etter en time. Skal teste mer i dag for å finne ut om det er stabilt. Stor takk til Telenoreksperten.... Feilmeldingen jeg fikk i nettleser var for øvrig "kan ikke finne tjenerens DNS-adresse" Sier dette dere noe? Lenke til kommentar
Aserve Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Da ser problemet ut til å være løst. Har fungert helt stabilt siden ASUS-ruteren ble satt til DHCP i steden for PPPoE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå