Need4Help Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei! Jeg fikk plutselig problemer med min stasjonære PC. Ettersom jeg allerede har formatert HDD og reinstallert OS vet jeg at det ikke er software feil. Jeg har utelukket PSU og skjermkort. Står igjen med spørsmålet om det er hovedkort, CPU eller Minne som må byttes. Feilen er: Først crashet PC-en helt plutselig. Skjermen ble full av "døde" pixler (ikke skjermen som var feilen) og så restartet PC seg. Selv i BIOS var denne feilen her, noe som tyder på at dette er hardware feil. Feilen var der da jeg kjørte på internt skjermkort også, så skjermkortet er utelukket. PSU fungerer også om den skal. BIOS bestod av linjer, ikke lenger tekst. Mange hvite linjer som flyttet på seg og jeg lurte på om det kunne være memory leak. Tok ut alle deler og satte dem inn slik at jeg var sikker på at alt satt som det skulle, men det gjorde ingen endring. Prøver jeg slå på PC gir det ikke lenger reaskjon på skjerm, hverken med integrert skjermkort eller eksternt skjermkort. Mus og tastatur får ikke strøm fra hovedkortet. Jeg har en intel I5-2500K prosessor 2x4GB corsair ram-brikker Asus P8Z68-V hovedkort Noen som har noen idé om hva som må byttes? Lagt ved bilde som viser hvordan feilen så ut under re-install av OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå