PKcyriuz Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Hei hei! Jeg tror jeg har overskudd av østrogen merkelig nok, og har de siste 5 årene utviklet noe 'puffy' nipler. Jeg går hver dag 10km, og løfter 10 kilos vekter 3-4 ganger i uken - med en varighet på 1 time. Svømmer noen lengder av og til, og har en ganske 'normal' kost, med brød - poteter - masse grønnsaker osv. Målet mitt er ikke hovedsaklig å gå ned i vekt, eller gå kraftig inn for å bygge muskler (klarer 125kg i benk, så fornøyd med det). Men så var det disse hormonene. Er det noe kosttilskudd jeg kan ta for å øke testosteron - eller er det beste å styre unna mat med østrogen for at det skal bli noe resultater? Eller hva annet kan jeg gjøre? Jeg er 192 cm høy, 22 år og veier ca. 105 kg Endret 9. august 2013 av PKcyriuz Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Du kan øke testosteron naturlig ved å faktisk trene med tyngre vekter. Ser ikke helt hvorfor du trener med 10kg-vekter. Hvis målet ditt er fettforbrenning, så er det noe som gjerne går hånd i hånd med skikkelig styrketrening. De store basisøvelsene er ideelle for akkurat dette. Når det gjelder kosttilskudd så er ikke jeg noen ekspert på dette. For meg ser det ut som at du kjører en noe pysete trening (no offense). Du hadde nok hatt godt av å faktisk løfte vesentlig tyngre vekter, og når du allerede benker 125, så burde du helt klart ikke sky unna. 125kg er ganske imponerende. Hvorfor du kjører 10kg-vekter skjønner jeg ikke. Du vil ha ekstremt liten fremgang på noe som helst. PS: Puffy brystvorter er et kjennetegn ved overvekt. Endret 9. august 2013 av Aleks855 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hei hei! Jeg tror jeg har overskudd av østrogen merkelig nok, og har de siste 5 årene utviklet noe 'puffy' nipler. Jeg går hver dag 10km, og løfter 10 kilos vekter 3-4 ganger i uken - med en varighet på 1 time. Svømmer noen lengder av og til, og har en ganske 'normal' kost, med brød - poteter - masse grønnsaker osv. Målet mitt er ikke hovedsaklig å gå ned i vekt, eller gå kraftig inn for å bygge muskler (klarer 125kg i benk, så fornøyd med det). Men så var det disse hormonene. Er det noe kosttilskudd jeg kan ta for å øke testosteron - eller er det beste å styre unna mat med østrogen for at det skal bli noe resultater? Eller hva annet kan jeg gjøre? Jeg er 192 cm høy, 22 år og veier ca. 105 kg Du tror du har. Jeg veier ca 91 @ 193 for øyeblikket. Du har antageligvis minst 15kg mer fett enn meg, og det viser seg nok i litt mer tit-action. Du har nok ikke hormonubalanser, du har nok bare litt ekstra fett. Sjekk med lege hvis du vil ha det svart på hvitt. Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Alright takk. Bra det ikke er noe mer komplisert, enn å bare måtte røre på seg mer.Har hatt de vektene gud-veit hvor-lenge, bare ikke gått i innkjøp av nye.Har trappet opp svømming, og svømmer 3000m 2 ganger i uken. (Gjør virkelig susen!)Satt meg opp på spinning 2x 45min - 2 ganger i uken.Også da vekter ved siden av.. Tar nok litt ekstra tid, men det er jeg forbered på - og gjør heller ingenting.Merker tråden som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå