Black Star Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Altså..1 time med ladning på ipod og den er 80% ladet. Så det er jo ikke mer du trenger eller? Da er batteriet ødelagt etter 2 måneder.. Feil, i manualen står det klart og tydelig at en times lading er helt fint. Tror det er litium-ion batteri. Dersom det hadde vært Ni-Ca eller liknende, ville batteriet ha blitt ødelagt ganske kjapt. Li-ion batterier er også følsomme for klattlading, dog ikke like følsomme som Ni-Ca. Dette er min erfaring etter over ett år i en butikk, hvor kunder som har klattladet Li-ion kommer inn med de og skal ha nye mye kjappere enn de som behandler batteriene sine pent. Apple blåser vel i om du klattlader... da får de bare solgt flere batterier :-) Lenke til kommentar
surtur Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 har kikket litt på Zen NX rundt omkring og har kommet til følgende; + 30 GB isteden for 20 + billig!ca 3000 for 30GB! + god og brukervennlig navigasjon Zen er 11,3 x 7,6 x 2,2 cm og 204 gram.. det er dilemmaet mitt, størrelse og design? driver å lager meg små modeller i papir nå...for å illudere størrelsen Lenke til kommentar
surtur Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 jeg har grublet frem og tilbake nå...laget 1:1 papirmodeller også videre... mye av formålet med en slik spiller er mobiliteten, altså muligheten til å ha den med seg overalt. størrelse og batterikapasitet er de to faktorene som i hovedsak avgjør mobiliteten. det er kun iRiver sin iHP-serie som kan matche iPod hva størrelse angår, men disse er er altfor høyt priset i forhold til mitt budsjett... så visst har Creative ZEN NX en stor fordel med sin lave pris og store harddisk, og Mpio er stilig og billig den også. men med 20GB har jeg mer enn nok musikk, og da faller alt på størrelsen. iPod kan jeg ha i bukselomma eller hvor det passer meg. det store minuset, batteriet, holder trolig til normal daglig bruk. skal jeg langt ute å reise, uten mulighet for å lade opp, kjøper jeg batteriklompen fra Belkin siden jeg trolig ikke bryr meg spes om størrelse når jeg er ut på langtur.. det er med en smule skepsis jeg har bestemt meg for iPod, men håper jeg blir fornøyd...og takker alle som har giddet å svart meg =) PS; jeg har fortsatt ikke bestilt...så det er enda mulig å påvirke meg Lenke til kommentar
Pelle- Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 d tror jeg du gjør lurt i! det kan vel egentli ikke slå feil med en iPod, derfor tror jeg det er den det er lurest å satse på så lenge du har råd til det! Lenke til kommentar
Releazme Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hmm...taler kanskje til fordel for Ipoden at alle som har svart på spørsmålet ditt har ipod og ingen har Mpio...Hvis Mpioen hadde vært like bra som podden hadde vel kanskje flere hatt den? Jeg har forøvrig Ipod selv og er veldig fornøyd... Ser du er bekymret for batterikapasiteten på lange USA reiser...kjøp batteripakka fra belkin, da holder batteriet hele flyturen. Greit nok at Spilleren blir ganske mye større med batteripakka, men kan vel egentlig ikke se at dette er noe problem når du sitter på flyet til statene...? Lenke til kommentar
Releazme Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hmm...Ser at du har kommet fram til samme konklusjon som med ang reising mens jeg skrev dette innlegget... Ipod er et veldig godt valg!!! Kos deg med den! vil forøvrig anbefale å investere i nye høretelefoner (kult ord forresten), Jeg har lagt en tusenlapp i Bang & Olufssen sine A8 og er meget fonøyd!1 Ikke bare er det bedre lyd enn feks Koss Portapro (min subjektive oppfatning), men designet er også helt nydelig...så de passer godt sammen med Ipoden Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg ville gått for Creative sin i stedet, rett og slett fordi lyden er bedre. Har testet denne mot iPod, og var aldri i tvil. Jukebox Zen NX er så og si like stor som Mpio-spilleren (112x75x22). Creative spilleren har 30GB harddisk, og koster 2700 hos Mulitcom. Og legger du litt xtra cash i noen bra hodetelefoner, kommer du til å bli fornøyd. Om docking station er et pluss veit jeg nå ikke helt. Synes det er greit nok å bare plugge inn USB eller FW-kabel rett i maskina. mvh Pantera Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jeg har en ipod og en zen nx foran meg nå...ikke tvil om at jeg ville kjøpt en ipod ass. zen nx er stygg, tykk og kjip. ipod er bare digg Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 for oss som ikke er sånne trendtullinger, så er lydkvaliteten viktigere en utseendet. Dessuten synes jeg Creative ser tøffere ut enn iPod'en også... Men det er vel bare en smak-sak. Pantera Lenke til kommentar
jokki Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 go ipod!go ipod! Tviler på at du kommer til å angre. Jeg tvilet med en gang og det var godt brukte penger, men med en gang jeg fikk den var tvilen satt til LANGT til side. Har klart meg med det bateriet på 13 t flytur. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har en ipod 15gb selv, og jeg er sinnsykt fornøyd med den. Det er den beste mp3 spilleren du kan få tak i. Gå for ipod'en! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå