surtur Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 jeg trenger grundig hjelp...sitter å vurderer hvem av disse to spillerene jeg skal kjøpe...har listet opp litt + og - nedenfor... håper noen kan hjelpe meg! Jeg har en mp3-samling på godt over 150 GB, og vil ha yndlingssangene mine på tur!l En liten spiller, som i tillegg ser stilig ut og har bra funksjonalitet er målet! Jeg har endt opp med disse to; Apple iPod 20GB 3790 + iPod Dock Connector USB 2.0 Cable = 3969 + designet + størrelsen, 103,5 x 61,8 x 15,7 mm og 158 gram!! + ekstrautstyret; dockingstasjon, fjernkontroll, bæreveske + støtbeskyttelse (25 minutter) + visstnok god lyd + godt rykte, god service og et trygt kjøp -> mange oppdateringer etc - stiv pris, kommer seg på 4000 - dårlig batteri, maks 8 timer og ingen muligheter for utskiftninger alternativet er Belkin batteripakke, en dings man slenger utenpå iPode'en, koster 550 kroner og gir tilfredsstillende batteri-mengde men ødelegger liksom størrelsen.. Mpio HD100 + Designet (minst like stilig som iPod) + Prisen, en tusenlapp billigere enn nevnte iPod + batterikapasitet, 12 timer - fire timer mer enn iPod _og_ mulighet for utskiftning av batteri + stemmestyring og lydopptaker + medfølgende funksjonalitet for USB 2.0 (jeg har ikke firewire) - størrelsen; 111,5 x 73,5 x 27,6 mm og 260 gram. (veldig tykk!) - kun 8 minutter støtbeskyttelse (er ikke dette nok??) - ingen fjernkontroll eller dockingstasjon de respektive hjemmesidene er her; MPIO http://www.mpio.de/site_eng/ iPod http://www.apple.com/no/ipod/ Alt i alt er det kun størrelsen som er utslagsgivende på Mpio... Men så er også størrelsen ett veldig viktig aspekt når jeg kjøper spiller, likeledes design. Det skal vises at dette er en high-tech gadget! Derfor har jeg vurdert iRiver's HD-baserte spiller...spesielt nå som det kommer en 20GB versjon. Det er en utrolig fet spiller, men prisen på 20GB kommer sikkert godt over 5000 kroner og dermed sprenger budsjettet mitt... Men, HJELP meg!! Synspunkt og erfaringer![/url] Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 har 15gig ipod selv, MEGET fornøyd. Den har alt du trenger. Kan ha *.txt filer på den, laste ned nyheter fra bestemte sider hver morgen eller når det passer deg, 3 spill og knall lyd. medfølgende headset kan kastes Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 er forsåvidt enig med han over, men det medfølgene er ikke det verste jeg har vert borti. Du BØR skifte det ut men det er ingen uberdritt kvalitet på dem. Jeg har 15 gb v.2 og er strålende fornøyd. 8 timer holder for meg. Ta med på skolen, bruke på buss til trening og stappe i dockingstasjon som er tilkoblet anlegge å høre/lade før jeg legger meg. Veldig bra menystyring. Overføringen passer meg veldig godt ettersom jeg har brukt musicmatch en stund og har med tiden laget meg et ganske oversiktigt library. Hvis du ikke bruker musicmatch kan du også laste ned xplay eller ehpod Meget praktisk bæreveske/belteholder. Fjernkontrollen har litt for mye ledning synes nå jeg, vanskelig å få den festet til noe. Go ipod Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Er så enig som det går ann å bli med de over,men lyden kan være "litt lav". Dette er kommer ann på hva du er vant til. Det finnes forøvrig et program som fikser dette. Tror det er en på forumet som har lagd det Lenke til kommentar
surtur Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 takker for svar.. og virker fornuftig dette. det er jo slik som jokki beskriver bruken, jeg også kommer til å bruke den. det er ikke i det daglige bruk jeg trenger mer enn 8 timer, men jeg er endel ute å reiser, da trenger jeg mer, og da er det langt mellom oppladningen... jeg trenger veldig gjerne et synspunkt på Mpio også, selv om jeg vet de fleste har iPod og jeg vil fremdeles ha erfaringer fra dere også er det ikke noen som har Mpio også ? Lenke til kommentar
Pelle- Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 kjøp deg Firewire og iPod du Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Altså..1 time med ladning på ipod og den er 80% ladet. Så det er jo ikke mer du trenger eller? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 du kan jo kjøpe deg billader da får du ladet den når du er på farten. Lyden er MER en høy nokk. Ser ingen grunn til å ha behov for mer lyd i de sangene utenom de som er uberdritt rippa. Lenke til kommentar
surtur Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Altså..1 time med ladning på ipod og den er 80% ladet. joda, det er ikke problemet. problemet er at jeg ikke har tilgang på ladestasjoner, la oss si på flyet til USA... ikke at jeg drar dit så fordømt ofte, men det er snakk om muligheten også... og 8 timer's maks batterikapasitet på en spiller til 4000 kroner er litt labert...12 timer er straks bedre du kan jo kjøpe deg billader har ikke bil men, takker fortsatt for svar og slikt.. men jeg vet liksom at iPod er en glimrende spiller...og jeg har lyst på den. men jeg veldig keen på uttalelser angående Mpio, den er tross alt 1000 kroner billigere og jeg er nysgjerrig... iPod er det på en måte alltids noen som vet noe om eller har.....if u guys get my point 8) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Har selv iPod 15 GB v3, den funker meget bra, lyden er en stor forbedring fra mini-disc som jeg brukte før. (bruker kun 160bps eller mer). lyden kan være litt lav som noen nevnte, bruker selv det programmet som øker lyden, funker bra, men det gir en noe falsk lyd økning, kunne vært bedre. De eneste minusene jeg har ved spilleren er batteri kapasiteten, vel 8 timer er lenge nok, men det hadde vært greit om jeg kunne byttet batteriet når det var tomt. Så jeg kjøpte den ekstra batteri pakken, men angrer litt, spilleren blir 3 ganger så stor, og jeg kan ikke lenger bruke den beskyttelse holderen som følger med, noe som er dumt siden den ligger i lommen min når jeg jobber, slik at skjerm fort kan bli ødelagt. En annen ting som er litt irriterende er at den (versjon 3) bruker en spesial plugg, så hvis jeg er hos en kompis, så kan jeg ikke bare plugge den i PCen han og ta med det jeg vil, men jeg må huske å ta med spesial kablen. Hvis størrelse og kapasitet er viktig for deg, så hadde det kanskje vært en ide å tenke på en Net Mini-disk spiller, slik at du kan bytte ut diskene (som tar opp til 340 minutter), siden du ikke har plass til all musikken du har. Men jeg vet ikke hvordan denne høres ut lydmessig. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hva med: http://www.hardware.no/tester/lyd/jaxx_hd5...d500/index.html Lenke til kommentar
surtur Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Men så er også størrelsen ett veldig viktig aspekt når jeg kjøper spiller, likeledes design. Det skal vises at dette er en high-tech gadget! Jaxx er altså altfor stor, (større enn Mpio, dog ikke tjukkere) og den ser faktisk ganske stygg ut... så derfor er den uaktuell er det virkelig ingen som har kjøpt Mpio?? hmm Lenke til kommentar
jokki Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hvorfor kjøpe mpio når man har noe bedre som heter ipod? ? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Altså..1 time med ladning på ipod og den er 80% ladet. Så det er jo ikke mer du trenger eller? Da er batteriet ødelagt etter 2 måneder.. Jeg ville vurdert Creative Zen NX.. Liten, 30gb og usb 1.1 og 2.0.. Den har en utrolig enkel navigasjon og en drit fet playlist funksjon.. Men iPod er jo så nydelig Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Litt mer ang. headsettet. Bassen er heller dårlig, og proppene faller ut av øret titt og stadig. Meget irriterende. Derfor bruker jeg et Sonyheadset som sitter fast i øret (hvorvidt det høres teit ut), og bassen er MYE bedre. Fjernkontrollen er kjip som f. Lang ledning, få alternativer til navigasjon, mangel på LCD display og dårlig festemekanisme. Det blanke på selve iPod'en og fjernkontrollen er det umulig å holde blankt lenge. Tar du på det en gang, er det skittent og på tørkes av... ikke at det gjør noe da. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Altså..1 time med ladning på ipod og den er 80% ladet. Så det er jo ikke mer du trenger eller? Da er batteriet ødelagt etter 2 måneder.. Jeg ville vurdert Creative Zen NX.. Liten, 30gb og usb 1.1 og 2.0.. Den har en utrolig enkel navigasjon og en drit fet playlist funksjon.. Men iPod er jo så nydelig Feil, i manualen står det klart og tydelig at en times lading er helt fint. Tror det er litium-ion batteri. Dersom det hadde vært Ni-Ca eller liknende, ville batteriet ha blitt ødelagt ganske kjapt. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Litt mer ang. headsettet. Bassen er heller dårlig, og proppene faller ut av øret titt og stadig. Meget irriterende. Derfor bruker jeg et Sonyheadset som sitter fast i øret (hvorvidt det høres teit ut), og bassen er MYE bedre. Fjernkontrollen er kjip som f. Lang ledning, få alternativer til navigasjon, mangel på LCD display og dårlig festemekanisme. Det blanke på selve iPod'en og fjernkontrollen er det umulig å holde blankt lenge. Tar du på det en gang, er det skittent og på tørkes av... ikke at det gjør noe da. Hvem sitter å ser på baksiden av ipoden sin 24/7? Det bryr meg fint lite hvordan det ser ut bak. Det blir litt mye ledning med fjernkontrol så dn bruker jeg ikke. Jeg og har noe lignende headset greier som det. Det heter clip-on system og du tar det bak ørene og fester det. i mellom høytalerene er den en pen snor. Velidig praktisk ettersom du bare tar dem av deg og kan la dem dingle deover halsen. I tilleg har man ikke noe bøyle som stikker opp eller bak. Jeg har panasonic! Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg har en venn som har Mpio HD100. Den er fin utseende messig, god lyd og menystyring, men veldig tykk. Det virker som om det er endel problemer med spilleren. I allefall hans. Displyet sluttet og fungere etter 3 uker, og musikken begynte å hakke dersom han samtiding navigerte rundt i menyene... Lenke til kommentar
surtur Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 hvorfor kjøpe mpio når man har noe bedre som heter ipod? ? fordi...; iPod: - stiv pris, kommer seg på 4000 - dårlig batteri, maks 8 timer og ingen muligheter for utskiftninger alternativet er Belkin batteripakke, en dings man slenger utenpå iPode'en, koster 550 kroner og gir tilfredsstillende batteri-mengde men ødelegger liksom størrelsen.. Mpio HD100 + Designet (minst like stilig som iPod) + Prisen, en tusenlapp billigere enn nevnte iPod + batterikapasitet, 12 timer - fire timer mer enn iPod _og_ mulighet for utskiftning av batteri + stemmestyring og lydopptaker + medfølgende funksjonalitet for USB 2.0 (jeg har ikke firewire) derfor... men jeg er usikker...det er hele dealen...og skulle mer enn gjerne hatt noen synspunkt/erfaringer på Mpio så vel som på iPod... driver å leser litt om Zen NX nå...men den virker ikke spesielt pen da Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Den er hvertfall ikke stygg.. Har Zen selv (ikke NX) er stor fornøyd selvom den er litt større en NX da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå