HjelpeMons Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Hei skal gå til innkjøp av en ny tv, siden den gamle ble ødelagt av lyn-nedslag her om dagen. Den var uansett over 5 år gammel så er nok like greit å kjøpe ny nå. Har sett litt på disse 2 tv-ene og er interessert i en tv med best mulig bildekvalitet og mest mulig tommer til lavest mulig pris selvsagt. 3D funksjon er ikke viktig og det er heller ikke smart tv. Størrelse: Minst 42 tommer og høyere Prisklasse: Under 5000 kr Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Jeg mener den bør være LED, Full HD og ha minst 100 Hz. Bør også ha minst 2 HDMI innganger Hva slags kildesignal har du? Digital kabeltv Hva annet enn tv skal du bruke den til? Den skal av og til kobles til PC for å vise film. Dette gjøres via HDMI Thomson 55" LED-TV 55FU4243: http://www.elkjop.no...led-tv-55fu4243 Philips 46" LED-TV 46PFL3108T: http://www.elkjop.no...d-tv-46pfl3108t Er disse tv-ene noe bra? Eventuelt har dere noen andre forslag til tv-er som er bedre enn disse? Endret 9. august 2013 av kimvalde Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Er skeptisk til Thompson. Prøv å let opp noen tester før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Er disse tv-ene noe bra? Det spør på preferansene... De var jo billige, så de er bra i forhold til pris. Men de er ikke bra i forhold til dyrere, mer påkostede modeller. Hvis budsjettet er stramt vil jeg egentlig anbefalle å gå ned på størrelse for å kunne kjøpe en bedre TV. En ting er å få råd av andre, men det er du som skal ha TVen. Det lureste er å besøke en eller flere butikker for å se alternative TVer og vurdere om du vil bli fornøyd med bildekvaliteten (og design hvis det teller). Lenke til kommentar
HjelpeMons Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Ok takker for svar Har søkt litt rundt på tester og funnet denne til Thomson, som egentlig virker veldig overbevisende da http://kundeomtale.elkjop.no/7048-no_no/55FU4243/thomson-thomson-55-led-tv-55fu4243-reviews/reviews.htm Disse omtalene er også skrevet VELDIG nylig, se på datoene. Den første er fra 23.mai i år, den sist fra 3. august i år. Fant dessverre ingen tester angående Philips tv-en Er ingen hi-fi entusiast, men kommer til å bruke tv-en aktivt til tv-titting kanskje daglig igjennom mange år. Er egentlig på budsjett på maks 5000 kr, men utifra testen, vil dere allikevel anbefale å gå noen tommer ned istedet for å velge denne for mitt bruk? Eller tror dere jeg da blir mest fornøyd med denne? Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hadde kjøpt den største siden man uansett i den prisklassen ikke merker mye kvalitetsforskjell... Thomson er enkelt å greit bare ett bedre kjøp vil jeg tro! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ok takker for svar Har søkt litt rundt på tester og funnet denne til Thomson, som egentlig virker veldig overbevisende da http://kundeomtale.e...ews/reviews.htm Disse omtalene er også skrevet VELDIG nylig, se på datoene. Den første er fra 23.mai i år, den sist fra 3. august i år. Fant dessverre ingen tester angående Philips tv-en Er ingen hi-fi entusiast, men kommer til å bruke tv-en aktivt til tv-titting kanskje daglig igjennom mange år. Er egentlig på budsjett på maks 5000 kr, men utifra testen, vil dere allikevel anbefale å gå noen tommer ned istedet for å velge denne for mitt bruk? Eller tror dere jeg da blir mest fornøyd med denne? Hadde ikke fått med meg de kundeomtalene. Virker som om den TVen fra Thomson er vesentlig bedre enn jeg fryktet... Så det er nok et godt kjøp hvis du vil ha stoooor TV med lite budsjett. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Den Thomson TV'n virker jo helt grei til den prisen. Er ikke alle som har bruk for 3D eller Smart funksjonene alikevel, og da er vel dette en god budsjett-TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå