noddy. Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Må ha ekstern lagring. Funderer om jeg bare skal gå for en enkel 4T 3,5T eller se nærmere på NAS. Anbefalinger? Finnes det ekstern harddisk med RJ45 slik at man kan streame direkte? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) spørsmålet er om du vil ha portabel ladning. Hvis ikke du er avhengig av at den er det anbefaler jeg at du går for NAS. Endret 9. august 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
noddy. Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 spørsmålet er om du vil ha portabel ladning. Hvis ikke du er avhengig av at den er det anbefaler jeg at du går for NAS. Ser litt på DS213j, DS213, DS213+, DS413j, DS413. Blir DS213j litt for svak hvis man skal streame HD1080p evt. 4k UHD? Noen som har erfaring med DLNA med disse? Støtter dem Allshare / Samsung-link? Ser j-serien heller ikke har hotswap, men er kanskje ikke så ofte man bytter disk i fart... Støtter alle torrentklient? Kan man sette opp 4 serien med raid1 på 2 disker for så å utvide senere eller må man da formatere diskene? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Ser litt på DS213j, DS213, DS213+, DS413j, DS413. Blir DS213j litt for svak hvis man skal streame HD1080p evt. 4k UHD? Noen som har erfaring med DLNA med disse? Støtter dem Allshare / Samsung-link? Ser j-serien heller ikke har hotswap, men er kanskje ikke så ofte man bytter disk i fart... Støtter alle torrentklient? Kan man sette opp 4 serien med raid1 på 2 disker for så å utvide senere eller må man da formatere diskene? For å svare på noen av spørsmålene dine. Ja, du kan fint streame 1080p med 213j. Mener alle Synology skal støtte DLNA, men har aldri prøvd selv. Og ja, alle støtter torrentklient, da enten gjennom Download Station (aldri prøvd) eller Transmission gjennom SynoCommunity-repo. Når det gjelder RAID, så vet jeg at du kan utvide RAID 5 og 6, men er usikker på om det også gjelder RAID 1. Vil ikke RAID 5 være mer aktuelt i en firedisk-løsning? Kjørte selv RAID 5 på DS411+II. Edit: Ifølge denne linken skal du kunne utvide RAID 1. Edit 2: Glem det, gjaldt utvidelse fra RAID 1 til 5 etc. Endret 9. august 2013 av WonderStivi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå