Gå til innhold

Wii U premium vs basic

Mazeking

Anbefalte innlegg

Ser litt på nettet ang basic og premium. Er det egentlig noen forskjell på selve spillkonsollene?

For oss blir det å spille de nyeste mario spillene etterhvert som de kommer i single player. Lite behov for å laste ned eldre spill til gamle nintendo konsoller.

Så vidt jegkan se følger den "nye" touchkontrolleren med på basic og konsollen har vel hdmi ut og ikke noe annet ræl på basic?

Følger vel ikke med sensor bar og nunchucks, er dette det samme på wii som på wii U?

Noen andre "feller" man må passe på med wii U basic framfor premium?

Fant jo basic helt nedi 1290 på nettet. Det virker jo billig ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser litt på nettet ang basic og premium. Er det egentlig noen forskjell på selve spillkonsollene?

For oss blir det å spille de nyeste mario spillene etterhvert som de kommer i single player. Lite behov for å laste ned eldre spill til gamle nintendo konsoller.

Så vidt jegkan se følger den "nye" touchkontrolleren med på basic og konsollen har vel hdmi ut og ikke noe annet ræl på basic?

Følger vel ikke med sensor bar og nunchucks, er dette det samme på wii som på wii U?

Noen andre "feller" man må passe på med wii U basic framfor premium?

Fant jo basic helt nedi 1290 på nettet. Det virker jo billig ...

Forskjellen på de to konsollene er lagringsplassen, rabatt på nintendo eshop og farge. Jeg vil tørre å påstå at det er bortkastet å kjøpe basic. Ville aldri kjøpt basic om jeg skulle velge nå. Har premium selv og ville ikke valgt annerledes ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Forskjellen på de to konsollene er lagringsplassen, rabatt på nintendo eshop og farge. Jeg vil tørre å påstå at det er bortkastet å kjøpe basic. Ville aldri kjøpt basic om jeg skulle velge nå. Har premium selv og ville ikke valgt annerledes ;)

For en tåpelig ting å si. Kanskje da den kom, ja, men med denne prisen op snakker om koster jo premium 1200 kr mer. Det er nesten dobbel pris. Syntes du de greiene plus nintendo land er verdt 1200 kr?

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Jeg hadde lett kjøpt basic.

De prøver å få deg til å føle at du mister noe av opplevelsen uten "premium", det gjør du ikke.

edit: verdt å få med seg at nintendoland er et greit spill.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

For en tåpelig ting å si. Kanskje da den kom, ja, men med denne prisen op snakker om koster jo premium 1200 kr mer. Det er nesten dobbel pris. Syntes du de greiene plus nintendo land er verdt 1200 kr?

Slik jeg ser på elkjøp koster wiiU Premium 8-900 kroner mer enn basic, og siden du får rabatt på eshop, mer lagringsplass(ser ikke for meg at mer enn 32gb blir nødvendig, med mindre man skal laste ned spill ulovlig), ekstrautstyr til tablet og nintendoland, så mener jeg at premium er et bedre kjøp. Men det er min mening ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Nå har trådstarter fått svar på alle fellene iallefall.

Jeg falt på Basic da rabatten og lagringsplassen ikke blir store greia siden man ikke laster ned noe særlig. (Skulle man bli ekstra interessert i det, så vet jeg at jeg trenger ekstern harddisk og 32gb ikke holder, rabatten dog er jo litt grei da, så går glipp av det) .Ekstrautstyret hadde jeg ikke behov for siden det ikke skal stå til pynt på et bord. Nintendoland var kjedelig.

Nintendo og apple produkter for meg = hvit og ikke sort, og føler det er mer behagelig med hvit ramme.

Så da har trådstarter 2 forskjellige meninger å gå etter og all info ;)

Gratulerer med en flott maskin når du får den ;)

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Om den har 5 eller 32gb har vel ingenting å si. Du må allikevel bruke en ekstern harddisk, eller spille fra disk.

Nei, har aldri fått bruk for en ekstern disk til wii, og kommer ikke til å få bruk for det til wiiU. Folk som hacker spill og laster dem ned på disk, ødelegger for selskap som Nintendo. Om man ikke kan kjøpe spillene å lagre dem på konsoll, la være å spill i det hele tatt.

Lenke til kommentar

ser ikke for meg at mer enn 32gb blir nødvendig, med mindre man skal laste ned spill ulovlig

Dummeste jeg har hørt. På PCen min har jeg nesten 1 TB med lovlige spill installert som bare er ca. halvparten av alle spillene jeg eier. 32 GB holder ikke litt engang om du har planer om å bruke eShop, er nesten nødt til å investere i en ekstern harddisk. Jeg skjønner ikke hvordan du kom fram til en så absurd påstand. Det er rett å slett fornærmende.

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...