srs Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Heisann, har et r7500 kort med standard vifte som jeg synes bråker for mye i min (nesten) lydløse box. Noen som har forslag på å "drepe" denne støyen? Bytte kjøleribbe/vifte? Holder det kanskje med bare en stor kjølerribbe? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du kan kanskje kjøpe en slik zalman chipsettribbe og så sette ne stillegående papst vifte på den slik at den får litt gjennomtrekk. Tror ikke du kan klare deg uten vifte, me nom du monterer en stor kjøleribbe og har skikkelig gjennomtrekk i kabinettet ditt så går det kanskje. Prøv en ørliten stund og om du kjenner at den blir over en ca 50 grader så hadde jeg kjørt på en vifte. Testa uten vifte å mitt gamle ati radeon vivo 64ddr med denne zalman chipsettribba, men etter min magefølelse ble det for varmt uten vifte. Hengte vifta i litt sytråd slik at den blåste gjennom ribba fra sida og det hjalp voldsomt. Ble helt kald. Mitt råd: Kjøp en litt stor chipsettribbe (Med den zalman ribba får du med 2 komponents lim) og om du har en 80*80 eller 60*60 vifte liggende kan du kjøre denne på 7 volt og skape en skikkelig luftstrøm for ribba uten bråk. Pass bare på at det ikke blir for varmt så føl deg fram med fingeren til du er sikker på at det er kaldt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå