Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bekreftet: AMDs neste prosessor må utsettes

Anbefalte innlegg

Tipper at ting som eksempelvis produksjon for PS4 tar litt av fokuset vekk fra andre satsninger?

Utrolig at de har vært nødt å selge alle fabrikker, det var en ny nyhet for min del. Taper ikke AMD litt på å utsette det og så presenterer oss med sånn litt gammel teknologi når det først slippes på markedet?

Det var å selge eller gå konkurs for Amd.

I tillegg så har det vært ekstremt mye problemer med den ene fabrikken som ikke greide å levere gode yields og hadde mye trøbbel gjentatte ganger med nye produkter.

Uansett så kan utsettelsene peke på at det skjer noe internt I Amd (mener at en kjent Ingeniør kom tilbake og er på vei til å rette opp Cpu / Gpu'ene til bedre ytelse) og at det kanskje ikke blir en ny flopp ved lansering av de nye cpu'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte å være skeptisk, men integrert grafikk er ikke overflødig. Stort sett kjører IGP'en skrivebord/aero/surfing/video mens GPU kun slåes på når man starter et spill. Med mindre strømbruk, lengre levetid osv som resultat. Avhengi av hvordan man setter opp softwaren så får man nye muligheter i forhold til multiskjerm.

Hvis du ikke bryr deg om annet en pur gamingkraft så finnes det noe som heter Lucid Virtu MVP som lar IGP'en jobbe sammen med skjermkortet for enda høyere ytelse.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor de integrerer GPU på en entusiast CPU. Hvor mange har bruk for den integrerte grafikk løsningen egentlig?
De godt over 90 % av PC brukerene som bare har diverse kontorapplikasjoner og spiller av en video i ny og ne....Statoil har f.eks noen titallstusen maskiner som ikke trenger noe mer.Det at integrert grafikk levert av AMD nå er så sinnsykt mye bedre enn den gamle gjør bare at hvermansen som ikke trenger noe særlig uten problemer kan sette på alt av HD matriale og se videoer uten problemer.Det kan man forøvrig enkelt også gjøre med Intel sin integrerte HD 3000 og seinere, kanskje en av de før også....Angående APU til entusiast marked så sliter jeg litt med å forstå det selv, men leverer de en god APU til neste år, så kan det jo være morro å prøve den å kjøre den integrerte GPU i crossfire med passende skjermkort.

i3 med HD 3000 klarer av 1080p filmer.. men da er det best å ikke ha noe som jobber i bakgrunnen!

Veldig veldig svakt i forhold til A10

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de integrerer GPU på en entusiast CPU. Hvor mange har bruk for den integrerte grafikk løsningen egentlig?

I min mening er de greie for eksempelvis mini-ITX HTPCer. Jeg har tenkt å bytte ut den klumpen jeg bruker som HTPC nå (midi tower) med en miniITX-boks, og da putter jeg vel i en APU, så jeg kan få litt gode3D-egenskaper under panseret. Intels integrerte GPUer kommer jo litt til kort der. (selv om HD4600-løsningen er relativt kraftig ift eldre modeller).

Lenke til kommentar

Jeg brukte å være skeptisk, men integrert grafikk er ikke overflødig. Stort sett kjører IGP'en skrivebord/aero/surfing/video mens GPU kun slåes på når man starter et spill. Med mindre strømbruk, lengre levetid osv som resultat. Avhengi av hvordan man setter opp softwaren så får man nye muligheter i forhold til multiskjerm.

Hvis du ikke bryr deg om annet en pur gamingkraft så finnes det noe som heter Lucid Virtu MVP som lar IGP'en jobbe sammen med skjermkortet for enda høyere ytelse.

Lucid Virtu MVP er noe av det værste jeg har prøvd noen gang. Visst du liker screentearing og maxistutter så er det å anbefale. Kunne ikke se at FPS heller gikk noe opp, så vitsen med det programmet skjønner jeg ikke.
Lenke til kommentar

i3 med HD 3000 klarer av 1080p filmer.. men da er det best å ikke ha noe som jobber i bakgrunnen!Veldig veldig svakt i forhold til A10

Rekner med at en i3 blir litt som AMD E-350 saken jeg har stående under TVen, den klarer 1080p, med noen programmer kjørende i bakgrunnen, men ikke mye....

Men ikke faen om den tar youtube i firefox :p

flash funker bare i IE og Chrome :p

Men så begynner den maskinen å bli noen år nå, den gangen jeg kjøpte den, var alternativene til en liten lydløs maskin intel som ikke kunne kjøre HD, eller intel med nvidia som heller ikke kunne kjøre HD.....

Eller en maskin som kostet det dobbelte og var 3-4-5 ganger større fysisk.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...