Gå til innhold

Jobb for enstøing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei!

Er en type som ikke liker å være jobbe sammen/være med folk hele dagen. (Er sånn)

Har dere noen tips hvilke jobber man kan søke på?

Liker å være ute generelt.

Har noen kandidater for øyeblikket som budbil/taxi/pizzabud + et par til.

Takker for svar.

Vet ikke om service medarbeider kunne vært noe? Da sitter du for det meste å svarer på telefoner/chater for å hjelpe klienter med problemer de kommer over, med bedriftens produkter. F.eks Canal Digital/Telenor/Tele2 osv osv. Jeg tror dog du skal være utdannet innenfor analytiker faget.

Jeg vil også tro at vekter kan være noe, men der skal man være av en vis fysisk form.

Er også per definisjon "einstøing", så jeg vet hvordan det er kompis.

Gartner? Forsker?

Jobbet selv i et anleggsgartner firma gjennom en praksis uke, og jeg kan si det slik at det er et kjempe gøy fag, men for oss som er usosiale, er det veldig upraktisk, da det krever sosial tilværelse.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Med unntak av tidligvaktene så er iallefall jeg mutters alene på jobb.

Selv skulle jeg gjerne hatt selskap (jobbet her snart ett år og var godt vandt med kollegaer rundt meg hele tiden), men de andre i turnusen vil iallefall beholde dagens ordning hvor vi sitter helt alene i en NOC og ser på TV (og spiller dataspill på egne laptoper) imens vi venter på at en evt. alarm skal gå på et av ørten forskjellige systemer og samband vi overvåker H24.

Lenke til kommentar

Vaktmester/nattevakt høres interessant ut, men krever ikke førstnevnte utdanning/fagbrev?

Nattevakt krever vell sånn vekterkurs visst jeg ikke tar feil.

Service medarbeider hørtes meget interessant ut, samme med parkeringsvakt.

Endret av vinkelsliper
Lenke til kommentar

Jobbet selv i et anleggsgartner firma gjennom en praksis uke, og jeg kan si det slik at det er et kjempe gøy fag, men for oss som er usosiale, er det veldig upraktisk, da det krever sosial tilværelse.

Ja, ja.. så for meg at gartner var greit, og tror vel egentlig fortsatt det. Men om du har hatt én uke så ser jeg for meg at du fikk det mest sosiale som finnes i yrket!! Men jeg kan jo ta feil...
Lenke til kommentar

Hva slags jobb/utdanning er det? Og hva er H24?

Systemovervåker på et internasjonalt com. center. Med kun fagbrev får du nok ikke jobbtilbud (jeg fant aldri en relevant linje på høgskole/universitet, så jeg hadde kun fagbrev og teknisk fagskole + 2x4 ccna kursbevis), men ifølge sjefen er du overkvalifisert og uaktuell hvis du kommer rett ifra studiene med Bachelor og høyere (han har visstnok dårlig erfaring med at 'slike' ikke holder ut turnusjobbing selv om lønna er godt over 520k selv uten noe overtid).

H24.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, ja.. så for meg at gartner var greit, og tror vel egentlig fortsatt det. Men om du har hatt én uke så ser jeg for meg at du fikk det mest sosiale som finnes i yrket!! Men jeg kan jo ta feil...

Det var faktisk tre jævlige uker (fysisk), men anleggsgartner yrket er utrolig spennende, jeg anbefaler hvem som helst å begynne som det, men det er et veldig sosialt yrke, ihvertfall der jeg var.

Det som er gøy med yrket er jo at du får være kreativ, da du skal restaurere ting. '

TS: for all del, dersom du liker å være ute, hvorfor ikke prøve det?

http://utdanning.no/.../anleggsgartner

Jeg er veldig sikker på at du kan komme deg inn i jobben, og få godt betalt for det. Du lærer det ved praktisk arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Service medarbeider hørtes meget interessant ut, samme med parkeringsvakt.

Det blir altså IKT-Service medarbeider. Jeg skal se om jeg finner noe på nav.

Tar å gjør det når det er åpent, da jeg ikke finner søker systemet nå som det er kveld..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva må man kunne av data for å bli IKT-Service medarbeider?

Det er akkurat det jeg er usikker på. Selv tror jeg man må ha utdannelse i data analytiker faget, noe som er et fag innenfor sosialøkonom...

Men jeg tror det er mulig å få det lært praktisk, dersom f.eks en er under NAV systemet kan man gå på kurs, da man skulle tro det ikke er et vanskelig fag å få til.

Som IKT-Service medarbeider så jobber en som regel med oppgaver rettet mot system feil, og bruker tilbakemeldinger/hjelpe kunder. Dersom du noen gang har kontaktet et selskap for å få hjelp til noe, las oss si du har hatt problemet med nettet, da har du snakket med en IKT-Service medarbeider.

Lenke til kommentar

Anleggsgartner høres mitt i blinken ut:) Liker sånt arbeid, må vell ut i praksis.

Flere års utdanning er uaktuelt kan jeg legge til.

Er tilbøyelig, spesielt når det kommer til kjøring:)

Hvor i Norge bor du?

Er det by/tettsted eller langt fra folk?

Taxi, budbil, pizzabil anbefales ikke, da du er i kontakt med folk hele dagen.

Oppsynsmann for viltnemda eller noe slikt?

Tromsø, krever oppsynsman noe utdanning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anleggsgartner høres mitt i blinken ut:) Liker sånt arbeid, må vell ut i praksis.

Flere års utdanning er uaktuelt kan jeg legge til.

Er tilbøyelig, spesielt når det kommer til kjøring:)

Kjempe. Er du innenfor NAV systemet? Dersom du er det kan de sikkert hjelpe deg med å ha en praksis periode. Dersom du bor i Bergen kan jeg anbefale Wikholm, som er et utrolig bra firma, som jobber akkurat med det faget. Det er en del ting du må kunne, da du må etterhvert ta en fagprøve, for å få fagbrev, men det kan tas praksis, da du lærer det meste gjennom det.

I dette faget kan du bl.a få lære å kjøre gravemaskin, og mye mer. Dette er et fag for deg som liker å være kreativ! :)

Tromsø

http://www.gulesider.no/finn:anleggsgartner/troms%C3%B8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...