Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Hei, jeg har veldig lyst til å kjøpe et Steelseries (jeg vil bare ha det merket) tastatur som er mekanisk, men er det noen som har erfaring, og som vet hvilket jeg bør kjøpe? Jeg spiller en del, og skriver en del, så jeg vil ha mekaniske taster som er midt imellom spill og skriving. Endret 8. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Nå vet jeg ikke akkurat hvorfor du kun vil ha et Steelseries-tastatur, men du har sikkert dine grunner... Vel, det eneste dugelige Steelseries-tastaturet jeg vet om er Steelseries 7G. http://www.dustinhom...aming-keyboard/ Demo, om det er aktuelt: http://www.komplett....aspx?sku=749670 Jeg hadde et 7G-tastatur, men måtte la det gå pga. høyst uvanlig tasteplassering av flere taster, og venstre Win-tast var fraværende - samt at for meg så var MX Black alt for tungt å gjøre lengre skrive-sesjoner med, mer jeg regner med dette er en smakssak. Men ergonomien var ypperlig, og tastaturet var tungt, så det lå stabilt på underlaget. Det har ingen utfellbare bein under (som jeg husker), men hellingen på tastaturet var helt slik jeg ville den skulle være, så ingenting å utsette der. Eneste er at plastrammen/håndleddsstøtten virket vel billig, og hadde for vane å hoppe ut av sporet hver gang jeg hadde behov for å flytte tastaturet rundt på bordet. Edit: Typo Endret 9. august 2013 av PaladinNO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Nå vet jeg ikke akkurat hvorfor du kun vil ha et Steelseries-tastatur, men du har sikkert dine grunner... Vel, det eneste dugelige Steelseries-tastaturet jeg vet om er Steelseries 7G. http://www.dustinhom...aming-keyboard/ Takk for anbefalingen! Grunnen til at jeg har lyst på et Steelseries tastatur er da jeg ikke orker å kjøpe logitech tastatur, så samt at jeg nå har brukt en del penger på andre Steelseries produkter som jeg er VELDIG fornøyd med. Har med andre ord ikke planer om å kjøpe utstyr fra andre enn akkurat steelseries. Dersom andre har anbefalinger er det bare å skrive! Endret 9. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Har selv Steelseries 6Gv2, strålende fornøyd. Tilfredsstillende klakke lyder, Folk sier man blir sliten i fingrene etter mye skriving, pga at tastene gir motstand, pffft.. bare tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Er det noen av dere som har erfaring med både 6G V2, og 7G? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Er det noen av dere som har erfaring med både 6G V2, og 7G? Som nevnt over har 6GV2 og 7G idiotisk tasteplassering, altså skal du bruke det til å skrive, feks skolearbeid kan du bare drite i de med en eneste gang. Har selv 6GV2 jeg har tenkt å bytte ut nå, 6mnd gammelt. Ikke er de akkurat stille heller, så hvis du skaffer deg et likevell burde du se på gummiringer samtidig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Som nevnt over har 6GV2 og 7G idiotisk tasteplassering, altså skal du bruke det til å skrive, feks skolearbeid kan du bare drite i de med en eneste gang. Hvordan det? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Spesielt gjelder det ' knappen, som ikke er der den skal være, men under, noe som gjør at hver gang du automatisk trykker den, trykker du enter og isteden hopper en linje ned/sender det du sitter og skriver, et enormt bomkjøp for min del, anbefaler deg å se nøye på tastaturenes layout før du kjøper da mange norske løsninger er half-assed. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Spesielt gjelder det ' knappen, som ikke er der den skal være, men under, noe som gjør at hver gang du automatisk trykker den, trykker du enter og isteden hopper en linje ned/sender det du sitter og skriver, et enormt bomkjøp for min del, anbefaler deg å se nøye på tastaturenes layout før du kjøper da mange norske løsninger er half-assed. Ble nok ganske frustrert når jeg så at ' knappen var flyttet jeg også, men etter 1-2 uker så blir man vant til det, det er bare en vanesak. For meg ivertfall Endret 9. august 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Tror jeg faktisk går for 6GV2, det dumme er at man ikke får med en slik støtte for hendene, men what the heck. Pluss at det er billig, og den er så vanvittig presis. Selv har jeg nå G110, og jeg er ikke fornøyd, da jeg ikke får brukt makro knappene, så vel som at jeg føler det er et dårlig tastatur, er rett og slett ikke for meg. Endret 9. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Ble nok ganske frustrert når jeg så at ' knappen var flyttet jeg også, men etter 1-2 uker så blir man vant til det, det er bare en vanesak. For meg ivertfall Det funker dårlig da jeg bruker flere pc'er, spesielt når det kommer til skolearbeid så blir nok steelseries'en lagt på finn til høsten, men det er en prioritering man må ta, jeg opplyser kun om min erfaring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det funker dårlig da jeg bruker flere pc'er, spesielt når det kommer til skolearbeid så blir nok steelseries'en lagt på finn til høsten, men det er en prioritering man må ta, jeg opplyser kun om min erfaring. Og det var akkurat det jeg ba om! Men jeg tror faktisk jeg kan vende meg til det tastaturet. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Det funker dårlig da jeg bruker flere pc'er, spesielt når det kommer til skolearbeid så blir nok steelseries'en lagt på finn til høsten, men det er en prioritering man må ta, jeg opplyser kun om min erfaring. Jeg bruker også flere PCer, der jeg har skole-laptopen min og pcen hjemme med 6gv2, + en mac, så lenge jeg lærer at ' knappen sitter et annet sted på 6gv2'en, så er det ikke noe problem, men dette gjelder jo meg da, det er jo opptil hver enkelt å vite hva som funker best. Og selfølgelig hadde det vært mye lettere om tasten befant seg der den skulle være Endret 9. august 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Btw, er "?" knappen flyttet, eller ligger den på rett plass? Kan noen eventuelt laste opp et bilde av tastaturet (finner ikke bilder av det Nordiske)? Endret 9. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Btw, er "?" knappen flyttet, eller ligger den på rett plass? Kan noen eventuelt laste opp et bilde av tastaturet (finner ikke bilder av det Nordiske)? Dette er Red Edition, men samme layout som 6gv2. " ' " knappen er flyttet ned ved siden av shift, for å gjøre større plass til Enter tasten. Og som du ser er den venstre windows tasten erstattet med en Steelseries knapp, for å styre mediaknappene. Endret 9. august 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det der kan jeg helt sikkert bli vant med! Jeg bruker uansett ikke " ' " så mye. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Spørsmålet er vel om du bruker høyre skift-tast mye? Må strekke lillefingeren temmelig langt på det tastaturet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå