Gå til innhold

Coa's treningslogg - Triathlon

Coa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakkeintervaller x5

Har et hat/elsk-forhold til intervalltrening. Man må nesten like å plage seg selv om man vil få noe ut av det. Bakken jeg kjører intervallene i

dsc00822c.jpg

Hvordan kjører du intervallene? 80% opp, gå ned, x5?

Bakkeintervaller er så digg og så hat samtidig. Kommer til å følge med her, har du et spesifikt løp du sikter deg inn mot?

Jeg løper opp, går ned. Kjører uten stopp. Begynner som regel på rundt 80%, men beveger seg opp mot 95% de siste rundene. Det hender jeg varierer litt og alternerer mellom å spurte og gå opp, men kjører som regel løpe opp / gå ned.

Bakkeintervaller er knall, men har en tendens til å spy når jeg kjører dem så jeg klarer ikke helt å elske dem :p

Satser på at det blir Oslo Triathlon neste år, men mulig det blir noe annet også. Litt gira på noen sykkelritt før den tid.

Endret av Coa

Uke 7 - dag 1

Mark

1x5 - 125kg

Chins

1x7- 7.5kg

2x6 - 7.5kg

Sittende roing

3x8 - 66kg

Cable chops

3 way core holdt

Må sette noe nye styrkemål. Vil forsøke å jobbe mot 1RM på 150 i mark, 100kg i benken og 105kg i frontbøy.

Blir mye løping om dagen. Hovedsakelig fartslek, men kjører noen roligere økter på rundt 70% og noen bakkeintervaller også. Har ikke fått tilgang på svømmebasseng som jeg hadde håpet, men har drevet med svømming i noen år så det er øvelsen jeg er minst bekymret for. Der vet jeg at teknikken sitter. Regner med å kompensere for manglende svømming og sykkeltrening med styrketreningen og store mengder langrenn i vinter. Nå ligger hovedfokuset ligger på å bedre kondisjonen.

5/3/1 fremover. Kommer til å kjøre frontbøy istedet for knebøy fram til teknikken sitter. Er en stund siden siste jeg kjørte tradisjonell knebøy så jeg har litt å jobbe med. Lenge siden jeg har trent OHP, så begynner lett der. Ellers blir programmet:

Day 1
Overhead Press - 5/3/1
Dips - 5 sets of 15 reps
Chin-ups - 5 sets of 10 reps

Day 2
Deadlift - 5/3/1
Good Morning - 5 sets of 12 reps
Hanging Leg Raise - 5 sets of 15 reps

Day 3
Bench Press - 5/3/1
Dumbbell Bench Press - 5 sets of 15 reps
Dumbbell Row - 5 sets of 10 reps

Day 4
Squat - 5/3/1
Leg Press - 5 sets of 15 reps
Leg Curl - 5 sets of 10 rep

Uke 1 - dag 1

OHP

1x5 - 35kg

1x5 - 40kg

1x7 - 45kg

Dips

1x5 - BW

4x5 - 5kg

Pull-ups

fuckaroundities

Første dagen på 5/3/1. Virker lovende. Det blir mye fokus på styrke fremover, rett og slett fordi det er det jeg har mest lyst til å drive med, men får fortsatt inn 2-3 løpeøkter.

Blir nok nedtrekk 5x10 heller enn pull-ups 5x10 neste gang.

Uke 1 - dag 2

Markløft

1X5 - 85KG

1x5 - 100kg

1x7 1/2 - 110kg

Sumo-mark

5x10 - 50kg

Leg-raise

Fuckaroundities

Ah, så fett program! Ble litt prøving og feiling på både sumo og mage, men det er lov i innkjøringsfasen og nye øvelser. Bortsett fra total teknikksvikt på siste rep i mark var alt knall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...