Craxmerax Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet og kan veldig lite om lyd. Jeg har et Logitech Z-5500 5:1 surroundanlegg som jeg vil ha til TVen (Samsung TV) og fungere med X360, Get dekoder og Playstation. Jeg aner ikke hvordan man skal få dette til. Den eneste kabelen jeg har er en 6 ch. direct (grønn, orange og svart) mini-jacks. Takk Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Lurer på om det skal gå å koble til en optisk kabel til TVen? Vet du har en utgang til det på Z5500 din ihvertfall. Har du miniJack i tven? Koble den grønne i av de tre i tven..? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Samsung TVene har kun optisk lydutgang, og Logitechen har optisk lydinngang. Stikk på biltema eller clas ohlson og kjøp en optisk kabel for lyd, toslink til toslink. Bare dobbelt sjekk at samsungen ikke bruke en 3,5mm versjon. Du finner i verstefall overganger hos de nevnte butikkene. Men det pleier å være den firkantede utgaven som heter toslink. Bare vær ops på at du kun vil få stereo med dette, selv om tilkoblede enheter og toslink takler surround. Dette fordi de fleste TVer ikke videresender surround signalet, kun ett stereo signal. Men greier å gi surround hvis man bruker den innebygde TV dekoderen. Ønsker du surround så kan en ekstern optisk switch være tingen.Men her må du bruke monoprice.com eller dx.com hvis du finner den hos sistnevnte. Kjøpte selv en fra monoprice som funker bra, selv om den kun har manuelt bytte av inngangene (3 stk) Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Ok, stereo får holde nå da. Det er en mini-jack i TVen, men det kom ikke lyd fra den når vi brukte HDMI fra pc til TV. Får se om jeg kan komme meg på Biltema en dag. Takk for svar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg har optisk utgang på min tv som jeg har koblet til den optiske inngangen på anlegget (har det samme som deg). Det fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Funker denne? http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/kabel-og-kontakt/optisk-kabel/andersson-opticaltoslink-toslink3m/166758.3174/ Eller kan en få det mye billigere på biltema/clas ohlson? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er riktig type. Clas pleier å være "dyre" på dem, biltema pleier å ha noen til OK priser. Det er ingen forskjell på disse annet enn byggkvalitet, så ta den som er enklest for deg å få tak i. Elkjøp pleier også å være i forskammelige dyre. Har du paypal konto, og kan vente noen dager ekstra så får du dem ekstremt billige på dx.com, inkludert gratis flyfrakt. http://dx.com/s/toslink?PageIndex=1 På side 2 der så ser du den switchen jeg nevnte. For under tollgrensen så får du den og alle kabelene du trenger. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Kunne du bare gitt direkte-linker til det jeg trenger? Dritt hvis en tar feil Edit: Bare for å få det avklart, hvis jeg bruker en toslink optical kabel så vil lyden bli sendt fra HDMIen til anlegget? Endret 9. august 2013 av Craxmerax Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Er dette som er en optical switch? http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/kabel-og-kontakt/optisk-kabel/hq-opticalselectortoslink/103823.3174/ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Det er så å si den samme ja. Med denne så må du kjøre optiske kabler fra komponentene til denne og så til forsterkeren. Det kommer ikke fra selve HDMIen. Men du vil få surround. Både Xbox og PS skal ha optiske utganger. GETen tror jeg har coax utgang, så her har kanskje forsterkeren egen inngang for dette, trenger kun en vanlig RCA kabel for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå